Gå til innhold

Hvordan arrangere navnefest på budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Samboer og jeg skal ha navnefest for bebisen og ønsker tips og triks for budsjettvennlig arrangement. Vi blir mellom 15-20 stykker og leier grendehus. Ønsker å lage maten selv.☺️Hva skjer i en dåp/navnefest? Jeg er grønnskolling.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bebisen...? 😳🤪😂😂😂

Anonymkode: 1f64c...490

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi arrangerer navnefest på sensommeren, jeg er ikke så veldig budsjettvennlig av meg men prøver å ikke gå helt behersk.

Ofte har grendehus vaser, lysestaker osv som du kan bruke. Om ikke så vet jeg at mange selger/låner bort på Finn etc.

vi velger å gå for sodd, uten servitører så gjestene kan forsyne seg selv. Vi venter til det kommer salg på sodd, også kjøper vi inn og fryser ned.

Jeg baker litt selv og spør familie om å bake noe de kan ta med.

Brus/kaffe kjøpes også når det dukker opp salg.

invitasjonene er kjøpt på nettet til en billig penge, anbefaler optimal print. Ikke noe fancy men enkle og fine.

Kjøpte ballonger på salg i vår og tenker å høre med panduro om de kan tilby helium i ballongene. Ballonger tar en del plass og er fin pynt så føler man får mye pynt for pengene.

vet ikke hva mer du trenger? Man trenger heller ikke så mye pynt og dill, tilby litt middag og dessert så kommer du langt.

Anonymkode: 87bff...5ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte ut invitasjon på sms,trenger ikke fancy innbydelser.

Kjøp brus på tilbud. Få hjelp til å bake kaker av familie. 

Ang mat,kommer det an på hva du vil servere. Vi har bestilt koldtbord. Dette kan du lage selv eller smøre smørbrød.

Anonymkode: 1e406...f18

• Liker 1
Skrevet

Har hatt helt enkelt opplegg i alle navnefestene våre. Seremoni i regi av HEF, så mat og sosialisering med familie etterpå. Ene gangen hadde vi gratis lokale og leide grendehus billig med de to andre. Skal du ha det via HEF så lønner det seg totalt sett (iallfall den gang da) å melde seg inn for å få medlemspris. 

Folk flest driter i pynt og matchende farger, iallfall i min familie. Så å bruke masse penger på dette ville kun vært for egen del/instavennlige bilder. Hadde bittelitt fokus på et par utvalgte farger da. Kjøpte disse velour «dukene» på jysk som finnes i alt slags farger, kjøpte noen billige skåler og lagde blomsterdekorasjoner av det vi hadde eller kunne få fra egen/andre sine hager. Ballonger er også rimelig pynt som passer i feiring av barn. 

Invitasjonene og takkekort ble bestilt på nett. 

Koldtbord har alltid vært festmat for store selskap i min familie. Mulig at det er litt gammeldags (?), men pleier å være populært blant store og små og har den store fordelen at man kan lage det aller meste selv på forhånd. Allier deg med venninner som kan servere/varme det som skal varmes. Stiller du opp for de en annen gang så gjør vel de fleste sånt gratis for venner. 

Kaker er det innafor å spørre de aller nærmeste om de kan bidra litt til- her bakte svigermor/svigerstemor/mor i tillegg til meg og det var mer enn nok. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...