Gå til innhold

Når andre påpeker antall barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom din mor (eller far) sier til deg når du er gravid med nr 3: 

«Du er vell ferdig nå, blir vell ikke flere etterpå…» 

Hvordan hadde du reagert ? 

Jeg på 34(!) år ble så paff at jeg rakk ikke å fortelle at det er det ingen som har noe med . 

Anonymkode: 531ca...877

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at det er noe å bli "paff" for.

Anonymkode: 52e25...113

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sakt akkurat det samme. Er vell et tegn på at den 3. var en eller to for mange. 

Kanskje du skal tenke over om du ikke er istand til å ta vare på så mange. Bare en tanke jeg hadde

Anonymkode: fd472...a22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Motsatt her. Vi er fornøyd med 2, er en lykkelig familie. Venner og familie rundt kommenterer daglig "blir en tredjemann også, sant?" "Kan ikke gi dere på to" "stakkars minstemann som ikke får bli storebror osv" 

Forbanna dritt. 

Vurderer å si at jeg ikke kan få flere barn . 

Anonymkode: 7cc1d...cdf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville sakt akkurat det samme. Er vell et tegn på at den 3. var en eller to for mange. 

Kanskje du skal tenke over om du ikke er istand til å ta vare på så mange. Bare en tanke jeg hadde

Anonymkode: fd472...a22

Synes du var litt frekk nå. Samtidig synes jeg at man skal poengtere hvordan man skriver sakt, sagt.

Tenker at man ikke trenger å legge vekt på feilskrift?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda det blir 4-5 til svarte jeg da. Bare lo og svarte noe humoristisk tilbake. 

Anonymkode: ea9c3...fa3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, vinterdekor said:

Tenker at man ikke trenger å legge vekt på feilskrift?

Skal man klage på andres feilskrift bør man vel også kunne setningsoppbygging?

Anonymkode: 19443...3b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et fryktelig spørsmål å få. Frekt, støtende, og gud vet hva...  Jeg blir helt oppgitt, folk tåler jo omtrent ikke noenting lenger. Kanskje det er best om vi helt slutter å snakke om noe annet været 🤪

Anonymkode: e1353...a12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok meint som eit venleg tips om at to er fint, spesielt om dei er tette. Dei fleste har to hender og er to foreldre og då har ein nok armar og personar ved to barn. Med 3 eller fleire kjem ein tidvis (av og til ofte) til kort, igjen, spesielt om alle barna er små. Eg har tre med 2,5 år imellom, og det kan vere krevande til tider. Og foreldra mine hjelpe meg masse, noko dine foreldre også tenker dei må om du får fleire enn 3. Alle eg kjenner med mange små barn får hjelp frå besteforeldra… slik sett er dette også eit val som påverkar dei. 

Anonymkode: d4640...b4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel ingenting å bli støtt av. De mener vel det da, at tre er nok. Og kanskje mer enn nok. For dem. Kanskje et signal om at du ikke må belaste dem med mye pass av barnebarn osv. 

Anonymkode: 0f0b0...48d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Motsatt her. Vi er fornøyd med 2, er en lykkelig familie. Venner og familie rundt kommenterer daglig "blir en tredjemann også, sant?" "Kan ikke gi dere på to" "stakkars minstemann som ikke får bli storebror osv" 

Forbanna dritt. 

Vurderer å si at jeg ikke kan få flere barn . 

Anonymkode: 7cc1d...cdf

Dere må jo gjøre som dere selv vil. Og det siste argumentet er jo helt, ja, hva skal man si? Hvis man hele tiden må tenke på at den yngste må få mindre søsken, kan jo søskenflokken bli ganske stor etter hvert ;) 

Men du får ta det positivt, at folk mener dere burde få flere barn er vel et tegn på at de synes det ser ut som at dere har det fint og er flinke med de barna dere har.

Skrevet

Vi har 5 og fikk noen som så ja nå holder det vel? Ha ha ha

men så ble det ofteste fulgt opp med; jeg er dødssliten av to jeg ass så hadde ikke klart det.

så nei vel, mye jeg ikke hadde valgt for livet mitt heller som andre vil/ orker/ gidder, så ingen kjenner egentlig på annet enn sitt eget .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har seks barn og har selvfølgelig fått noen kommentarer på det noen ganger, men da er det bare å svare på en humoristisk måte og ikke tenke noe mer på det. Og tre barn er veldig vanlig, så tviler på at de kommentarene du evt har fått er så veldig alvorlig ment. Du er nok litt nærtagende. 

Anonymkode: 0af04...41e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For sånne boomers som foreldrene dine, så var det negativt å få 2+ barn. Det gikk ut over "selvrealiseringen" (=forbrukerevnen).

Anonymkode: c565e...26f

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal anta det beste om folk, noe iallfall jeg liker å gjøre, så er det vel ment som smalltalk- de fleste har gjort seg opp noen tanker om hvor mange barn man vil ha og det er ganske vanlig å stoppe på 2 eller 3. Har selv 3 og får noen ganger spørsmål om vi skal ha en til. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok smalltalk. Legger du frem et alternativt tema slipper du å snakke om dette. 

«nei, vi får se hva fremtiden bringer. Hva med deg da, hva er dine planer?»

Anonymkode: 9ad62...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Den generasjonen vil jo ikke merke noe til de økonomiske følgene av at det fødes for få barn, så det er jo ikke noe å høre på. For hver flyktning/asylsøker som kommer til Norge kreves det ca. all skatten en gjennomsnittlig borger betaler inn gjennom hele arbeidslivet, så per i dag øker stadig utgiftene samtidig som det ikke skapes nok arbeidsdyktige barn som skal betale for det fremover. Flere trenger å få 3+ barn om samfunnet skal gå rundt.

Anonymkode: 58684...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et ganske vanlig spørsmål å stille, de fleste stopper jo som regel med to eller 3 barn, så de antar kanskje at dette er siste da? Ikke alle spørsmål som er ment på en frekk måte.

Anonymkode: 0dc7a...b64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplever motsatt. Har to tette barn og når vi forteller at det var planen hele veien å ha to tette for så å være ferdig og kunne nyte voksenlivet senere (vi er bare 25 år) så sier ALLE «dere kommer til å få en til senere» eller «det kommer et kull til senere» dette på grunnlag av at vi er unge. Er det ikke lov å bli ferdig med barn ung i 2021?! Vi ønsker bare to barn ferdig med det 😂😳

Anonymkode: e0b14...ff4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er da vel ingenting å bli støtt av. De mener vel det da, at tre er nok. Og kanskje mer enn nok. For dem. Kanskje et signal om at du ikke må belaste dem med mye pass av barnebarn osv. 

Anonymkode: 0f0b0...48d

De blir ikke brukt som barnevakt mye nei. Svært sjelden egentlig .. 

Anonymkode: 531ca...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...