AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Hei Det kan være dette hører til under andre grupper, men prøver her. Jeg vet om en som har innledet et forhold med en tidligere pasient. Hun er sykepleier og har møtt ham på behandlingsstedet. Hun var ikke hans direkte sykepleier. Noen sykepleiere her som vet noe om dette, hvor ille er det? Kan man miste autorisasjonen? Hvor mye skal til? Hva tenker dere om dette? jeg er både skuffet over henne og nervøs på hennes vegne… Takk for svar! Anonymkode: a102a...c14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Han er tidligere pasient, og hun var ikke hans primær. Ikke noe ulovlig da. Anonymkode: 1e246...fcf
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 En sykepleier vil i løpet av sin yrkeskarriere møte ekstremt mange mennesker. At en av dem kan ende opp med å bli en kjæreste, er ikke ulovlig. Problemet er om det oppstår i arbeidstiden, og at relasjonen blir dyrket mens sykepleier er pleier og utøver yrket sitt, og pasient er til behandling. Her høres det ut som de har blitt kjent via jobb, men møttes på fritiden og utenfor jobbomstendigheter. Jeg tenker at dette er slikt som kan skje og at det er helt innafor. Det er naivt å tro noe annet. Det er ofte at det skjer at kolleger blir tiltrukket av hverandre, at en lærer blir tiltrukket av en student, at en personlig trener blir tiltrukket av en klient osv. Hvorfor i all verden er du skuffet? Det er ikke ulovlig og det skjønner de fleste. Anonymkode: 9ace1...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei Det kan være dette hører til under andre grupper, men prøver her. Jeg vet om en som har innledet et forhold med en tidligere pasient. Hun er sykepleier og har møtt ham på behandlingsstedet. Hun var ikke hans direkte sykepleier. Noen sykepleiere her som vet noe om dette, hvor ille er det? Kan man miste autorisasjonen? Hvor mye skal til? Hva tenker dere om dette? jeg er både skuffet over henne og nervøs på hennes vegne… Takk for svar! Anonymkode: a102a...c14 Pass dine egne saker! Anonymkode: e7a56...26f
Meadow Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 De kan jo ha møttes et annet sted senere, hva vet du om det? Høres vel ut som om du stikker nesa di borti ting du ikke har noe med...
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Mulig jeg tar feil her, men tror nok at TS er den samme som har skrevet utallige tråder om hennes tidligere lege… Anonymkode: 2f9f7...509 1
Serafin Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Det kan være dette hører til under andre grupper, men prøver her. Jeg vet om en som har innledet et forhold med en tidligere pasient. Hun er sykepleier og har møtt ham på behandlingsstedet. Hun var ikke hans direkte sykepleier. Noen sykepleiere her som vet noe om dette, hvor ille er det? Kan man miste autorisasjonen? Hvor mye skal til? Hva tenker dere om dette? jeg er både skuffet over henne og nervøs på hennes vegne… Takk for svar! Anonymkode: a102a...c14 Ja, man kan i verste fall miste autorisasjonen. Til og med i ettertid, da flere måneder senere. Helsetilsynet ser ganske strengt på dette og det har vært saker der sykepleiere har mistet autorisasjonen pga kontakt mellom pasient og sykepleier. Men dette er det ingen fasitsvar på. Hver sak må vurderes konkret i forhold til brudd på helsepersonelloven. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Serafin skrev (6 timer siden): Ja, man kan i verste fall miste autorisasjonen. Til og med i ettertid, da flere måneder senere. Helsetilsynet ser ganske strengt på dette og det har vært saker der sykepleiere har mistet autorisasjonen pga kontakt mellom pasient og sykepleier. Men dette er det ingen fasitsvar på. Hver sak må vurderes konkret i forhold til brudd på helsepersonelloven. Så strenge er de vel ikke, vørt mye i media om en psykolog som dopet ned og misbrukte pasientene sine i en behandlingsssituasjon og fortsatt har autorisasjonen sin. Anonymkode: 926f9...58d
Serafin Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så strenge er de vel ikke, vørt mye i media om en psykolog som dopet ned og misbrukte pasientene sine i en behandlingsssituasjon og fortsatt har autorisasjonen sin. Anonymkode: 926f9...58d https://sykepleien.no/2019/01/sykepleier-hadde-forhold-til-pasient-etter-avsluttet-behandling-mistet-autorisasjonen
Serafin Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så strenge er de vel ikke, vørt mye i media om en psykolog som dopet ned og misbrukte pasientene sine i en behandlingsssituasjon og fortsatt har autorisasjonen sin. Anonymkode: 926f9...58d Du kan ikke sammenlikne en psykolog og en sykepleier. Det er to forskjellige yrkesgrupper. Dessuten må hver enkelt sak vurderes av Helsetilsynet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå