AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Det er det jeg vil. Men føler jeg da aldri kommer til å få meg en mann 😩 Har tidligere hatt kraftig celle endringer pga virus... måtte ha konisering og hele pakka. Må fortsatt på kontroller. Det har satt seg i sjela mi, den frykten for at det skal skje igjen Jeg er ikke typen til å ha ons, og hvem som helst kan gå rundt med virus uten å vite det. Til og med de som har hatt bare 1 partner Jeg føler meg ikke trygg til å ha sex igjen, før jeg vet det er trygt... men jeg skjønner jo også at det blir feil å spørre om en test 😓 Hva skal jeg gjøre..? Anonymkode: 3cd0b...2e7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Man kan vaksineres mot det viruset som forårsaker underlivskreft. Snakk med legen din om dette. Anonymkode: 841e0...a31 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan vaksineres mot det viruset som forårsaker underlivskreft. Snakk med legen din om dette. Anonymkode: 841e0...a31 Takk for råd! Jeg er vaksinert, men det er ikke for alle type virus,.. til og med klamydia kan gi celleforandringer 😓 kjønnsvorter også ts Anonymkode: 3cd0b...2e7 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Her leste jeg om vaksine: Første celleprøve jeg noen gang tok hadde cin3. Ble hasteoperert/konisert 2 uker etter og tok vaksinene. Så var alt fint i 5 år før jeg startet med små celleforandringer. Da det gikk over til Cin2 (moderate) ble jeg innkalt til 2-3 celleprøver i året. Og som regel 1 biopsi. De fulgte godt med og da det ble cin3 3 år etter, ble jeg operert 1 måned senere (og fikk påfyll av vaksinene. Dette er noe de heldigvis følger godt opp nå. Men be gjerne om en samtale med legen der du drøfter følelsene. Så kan de sikkert forklare alt som er for ditt tilfelle, og du kan bli litt beroliget. Anonymkode: ceb04...65d Anonymkode: 841e0...a31
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for råd! Jeg er vaksinert, men det er ikke for alle type virus,.. til og med klamydia kan gi celleforandringer 😓 kjønnsvorter også ts Anonymkode: 3cd0b...2e7 Jeg forstår. Det er sikkert lurt å bruke kondomer eller å vente med sex til etter at man har vært kjærester en stund, og jeg synes at det er naturlig at begge tar kjønnsykdomstest og viser denne til hverandre. Ikke vær redd for å spørre en mann om dette. Har du en lege som er grei å snakke med, kan du eventuelt snakke med legen om det og få råd og støtte. Anonymkode: 841e0...a31 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Alltid smart med kjønnssykdomsstest før samleie i slike tilfeller. Anonymkode: 2a407...6aa 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 Om det er noen som ikke vil ta test etter du har forklart, så er han ikke noe å ha sex med uansett. Begge parter i ett nytt forhold burde i grunnen ta test før de ligger sammen / evt slutter med kondom. Anonymkode: c178c...1ca 6
venus24 Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Hvorfor blir det feil å spørre om en test? Dette handler om helsen din. Det er helt innafor å forklare utfordringene du har hatt med celleforandringer, og at du derfor ønsker at han tester seg. Frem til han har gjort det, kan dere bruke kondom. Går han ikke med på dette, er det uansett ikke en mann du bør ha en seriøs relasjon til, siden han da beviser at han ikke respekterer deg eller bryr seg om helsen din. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Det er helt normalt å be om at mannen tester seg før man ev. har sex uten kondom. Anonymkode: 526d9...4fa 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Tenker det er tryggest med kondom uansett. Denne fyren har kanskje flere han rullerer på🥴 Hilsen dame som lever med permanente skader etter å ha blitt smittet med blant annet kjønnsvorter. De pensles med noe etsende som gir en slags»brannskade» nedentil. Anonymkode: f5118...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Man kan jo ikke diagnostisere for eksempel kjønnsvorter før man faktisk ser at man har kjønnsvorter, HPV-viruset kan ligge latent. Kan ikke også herpes-viruset gjøre det? Sånn sett bort fra det så er det FULLSTENDIG normalt å bruke kondom i starten, og når man blir seriøse og snakker om å droppe kondomet og gå over på pillen, så tar man samtalen om hvor lenge det er siden sist man har testet seg eller hatt ubeskyttet sex, og så kan en eller begge gå og teste seg først. Dette har jeg alltid praktisert og det har aldri blitt oppfattet som rart, jeg trodde faktisk dette var helt vanlig? Jeg føler faktisk at menn ofte tar opp selv at de nettopp har vært og testet seg eller at de vil gå og teste seg og lurer litt på min status der, folk er sugne på å droppe dong... Det er iallfall på ingen måte feil og det vil på ingen måte hindre deg i å få en mann. Det er helt normalt for ikke å si helt forventet at man snakker om dette. Anonymkode: bb96e...62f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for råd! Jeg er vaksinert, men det er ikke for alle type virus,.. til og med klamydia kan gi celleforandringer 😓 kjønnsvorter også ts Anonymkode: 3cd0b...2e7 Jeg synes det er HELT innafor å si at man ønsker begge tester før sex 🤷♀️ Normalt hos oppegående folk som er seksuelt aktive. Anonymkode: 0b5ef...9c8 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 Her tok vi begge fulle tester av alt før ubeskyttet samleie. Ingen av oss hadde noe, og begge var ganske trygge på det. MEN ingen av oss ønsket å ta med seg noe inn som kunne skade den andre. Jeg krevde det samme av ex, og han sa han hadde fått det spørsmålet fra de fleste kjærestene sine og anså det som normalt Anonymkode: e0b43...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 Kan menn testes for HPV-viruset da? Trodde ikke de kunne det. Anonymkode: 46e5e...18b
Trineline Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 Jeg ber alltid om at potensiell partner tester seg før sex. Jeg foreslår gjerne at vi kan gjøre det sammen, selv om jeg nylig er testet selv. Så blir det en litt rar date 😄 1
sicario Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 Ryddig med test hver gang man skal ha sex med ny partner. Selvfølgelig kan du etterspørre dette. Ellers vil jo kondom være ril god beskyttelse for mye. Lett å få tak i, og koster ikke mange kronene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå