Gå til innhold

Hva hjelper mot angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er blodprøver i orden? om angst av og til kommer ut av det blå så kan det også skyldes mangel på noen vitaminer i kroppen. 

Anonymkode: 4f99b...633

Har vært hos lege å det eneste jeg manglet var folsyre.

Anonymkode: 44392...752

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fyll lungene godt med luft og hold pusten en god stund før du jobber godt med å puste rolig og kontrollert. Vet hvordan du har det, det oppleves helt forferdelig, men er heldigvis overhode ikke farlig. Som Harald Eia sier er det angsten som holdt oss i live når menneskeheten levde i farligere tider. ;) Bare husk at det kun er en ekkel følelse i kroppen som ikke indikerer at noe er galt i virkeligheten.

Det er nok vanskelig for en person som ikke har opplevd angst og uro å forstå. Jeg var desverre slik selv helt til jeg møtte veggen og fikk et panikkanfall ut av det blå. Jeg trodde jeg skulle dø. Etter dette har jeg hatt mye angst og uro i kroppen tidvis. 

Anonymkode: 360a7...9a8

Heldigvis er jeg veldig klar over at det kun er angst og at er ufarlig. Men føles helt jævlig når jeg er så urolig i kroppen og når jeg føler at jeg ikke puste. Skal prøve rådet ditt :)

AnonymBruker
Skrevet

Startet opp igjen på cipralex idag så får se om det hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte på innlegget ditt i går.. tydelig reflektert og godt svar.. i dag fikk jeg indre uro og angst. For å roe ned tenkte jeg på denne tråden her og hvilke svar jeg faktisk gir andre. Nå må jeg begynne å følge mine egne råd. 
klarer du å få tak i hva du tenker før og under angsten? Ser du for deg at nå knekker du sammen og blir liggende der osv? Det er slike tanker som mater og forsterker angsten. Prøv kognitiv terapi, som hjelper deg å endre tankemønsteret. Ofte tenker en ubevisst uten at en vet det. 

Anonymkode: 341fd...cb0

AnonymBruker
Skrevet

5- HTP?

Anonymkode: 30612...27b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...