Gå til innhold

Var dette frekt av sønnen min? Venninne er sur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn ble invitert med på Tusenfryd av venninne og hennes sønn (som også er klassekameraten til min sønn. Jeg vippset selvsagt inngangsbillett penger til min venninne og sendte med gutten 400kr i lommepenger.  Vet at mat og alt koster litt i fornøyelsesparker. 

Sønnen min hadde gledet seg lenge til turen. Han kom hjem i dag og var kjempefornøyd. Venninnen min var derimot ikke like blid, hun var sur og sa at sønnen min hadde gått over streken på turen. Hun hadde med seg smurte rundstykker og frukt til guttene, dette skulle de spise i parken.  Hun hadde ikke tenkt å kjøpe noe av den usunne og dyre maten de solgte i parken. Hun ble da kjempe skuffet da sønnen min bare gikk og kjøpte seg en burgermeny,  mens de spiste niste. Guttene hennes ble da misunnelige og hun følte seg presset til å kjøpe tilsvarende til sine gutter som maste veldig. Det samme gjentok seg da sønnen min senere kjøpte seg slush og is, da måtte hun også kjøpe til dine to gutter. Hun mente at sønnen min ødela mye av turen for henne. Turen ble mye dyrere for henne fordi min sønn var med. Og hun har nå overskridet budsjettet sitt med over 1000kr. Dette var kun pga min sønn. 

Jeg synes hun overdriver veldig her. Altså skal man ikke få kose seg når man først er på tur? Vet at fornøyelsesparker har overpriset mat, er dyre og alt koster skjorta? Men slik er det bare, det vet vi alle.

Skjønner bare ikke hvorfor dette er så ille...

Anonymkode: 33d16...ba9

• Liker 40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vært avklart på forhånd at hun hadde med niste. 
Jeg også hadde nok sendt med nok penger til et evt måltid og litt godt, så slipper jeg at mitt barn blir en ekstra post i budsjettet. 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Han måtte vel ha mat i løpet av dagen, han også? Hvis hun syntes det at han kjøpte burger la press på henne, så kunne hun enten sagt fra på forhånd at han også måtte ha med matpakke, eller klart å stå imot maset fra egne unger om å kjøpe burger og slush.

Anonymkode: c500a...19b

• Liker 39
Skrevet

400 kroner er helt hinsides å sende med, synes jeg. Men venninnen din kunne også snakket med sønnen din og sagt at de kunne spise niste og heller spare de pengene. Skjønner godt hun reagerer hvis han turet frem og holdt på for seg selv med mat og is - har jeg med venner av barnet mitt i parken avklarer vi alle når vi skal spise noe, om det skal kjøpes eller ei. Hun kunne også stått mot presset med å kjøpe - alltid er ikke alt likt. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
Heisenberg skrev (3 minutter siden):

Da burde hun har klargjort dette med deg på forhånd. Jeg hadde helt sikkert også sendt med barnet mitt godt med penger på en slik tur sånn at de ikke skulle blitt en ekstra utgift for den som tok dem med. 

Heisenberg faktisk. Ser deg aldri i vitenskapstråder. Savner en med fysikk-kunnskap der inne noen ganger

Anonymkode: 98d00...e27

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle ha spurt først hva hun har planlagt slik at du gir din sønn penger og instrukser etter hva hun har tenkt. Det er din oppgave å finne ut av det og instruere din sønn deretter. Så her har du vært meget uansvarlig og hensynsløs, ja 

Anonymkode: 3cd8c...de3

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg tenker at du burde ha spurt venninnen din om lommepenge regler før du sendte ham avgårde med ræva full av penger. Synes det var respektløst av deg og skjønner godt at venninnen din er sur på deg!

Hun tar med seg din sønn til Tusenfryd og du spolerer samt påfører henne ekstra kostnader, hvorfor ga du sønnen din disse pengene, du kunne jo ha gitt pengene til venninna di som kunne ha fordelt midlene. Betalte du henne for inngangsbilletten, eller skippet du det det også?

Endret av vinterdekor
Føyde til noen setninger
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
vinterdekor skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at du burde ha spurt venninnen din om lommepenge regler før du sendte ham avgårde med ræva full av penger. Synes det var respektløst av deg og skjønner godt at venninnen din er sur på deg!

Tenker heller venninnen skulle meldt fra. Blir for dumt at man skal gå rundt å spørre folk om ting er greit hele tiden. På samme måte som at de med allergier bør melde fra når de blir invitert på mat.

• Liker 46
Gjest loveli
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Min sønn ble invitert med på Tusenfryd av venninne og hennes sønn (som også er klassekameraten til min sønn. Jeg vippset selvsagt inngangsbillett penger til min venninne og sendte med gutten 400kr i lommepenger.  Vet at mat og alt koster litt i fornøyelsesparker. 

Sønnen min hadde gledet seg lenge til turen. Han kom hjem i dag og var kjempefornøyd. Venninnen min var derimot ikke like blid, hun var sur og sa at sønnen min hadde gått over streken på turen. Hun hadde med seg smurte rundstykker og frukt til guttene, dette skulle de spise i parken.  Hun hadde ikke tenkt å kjøpe noe av den usunne og dyre maten de solgte i parken. Hun ble da kjempe skuffet da sønnen min bare gikk og kjøpte seg en burgermeny,  mens de spiste niste. Guttene hennes ble da misunnelige og hun følte seg presset til å kjøpe tilsvarende til sine gutter som maste veldig. Det samme gjentok seg da sønnen min senere kjøpte seg slush og is, da måtte hun også kjøpe til dine to gutter. Hun mente at sønnen min ødela mye av turen for henne. Turen ble mye dyrere for henne fordi min sønn var med. Og hun har nå overskridet budsjettet sitt med over 1000kr. Dette var kun pga min sønn. 

Jeg synes hun overdriver veldig her. Altså skal man ikke få kose seg når man først er på tur? Vet at fornøyelsesparker har overpriset mat, er dyre og alt koster skjorta? Men slik er det bare, det vet vi alle.

Skjønner bare ikke hvorfor dette er så ille...

Anonymkode: 33d16...ba9

Hun er voksen, din sønn er et barn. Hun har all makt her og ting kunne endt annerledes dersom hun hadde oppført seg som en voksen overfor sønnen din og satt grenser. Det er liksom noe man burde kunne når man har barn...

Han kunne ikke skjønne hva hun tenkte, hun måtte jo forklart han!! Stoppet han før han kjøpte, snakket med han og egne gutter. Kanskje din sønn kunne delt pengene sine med hennes gutter, men det er jo idiotisk å ikke informere deg og din sønn om slike planer som hun har som er så rigide. Herregud for et mas om noe så lite.... her hadde hun mulighet til å lære egne barn om forskjeller også, men istedenfor blir hun sur på et barn??

Er hun evneveik hun venninnen din?

Dette er ihvertfall ikke noe hun har "rett" til å bli sur for!!! Hva skal hun bli sur for egentlig? At hun ikke sa ifra til deg at din sønn ikke skulle få ha med lommepenger? At hun ikke informerte om hva som var så jævla viktig henne? Eller at hun ikke satte grenser for din sønn? Jeg skjønner ikke hva hun blir sur på deg og din sønn for? Hun burde være sur på seg selv for å være så dum og så burde hun lære at man må si ifra hvis det er noe som er veldig viktig å informere om.

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Heisenberg faktisk. Ser deg aldri i vitenskapstråder. Savner en med fysikk-kunnskap der inne noen ganger

Sjansen er stor for at hun er større fan av Breaking Bad enn fysikk. Men det er en ren gjetning herfra.

Anonymkode: 0c26e...6c4

• Liker 14
Skrevet

Synes venninna di virker fjern som legger dette på din sønn. Det er også helt normalt å sende med penger til mat og snacks om barna er med andre i fornøyelsesparker o.l. Hadde du ikke sendt med penger kunne jo det også blitt et problem. 

Om hun har dårlig råd kan jeg forstå at det er sårt at hun ikke har råd til å kjøpe det samme som din sønn, men da er det hennes ansvar å gi beskjed om hvilke rammer som gjelder på turen - at man feks spiser kun medbrakt. 

Om hun ikke har dårlig råd er oppførselen hennes helt hinsides. 

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...