Gå til innhold

Sommerpenger - konkurranse om hvem som fikk mest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min tok med seg datteren sin (hun er 11 år) til mitt sommersted. Vi tok ut på tur sammen med en enslig mor som fortalte oss at hennes barn hadde mottak kr 500,- i sommerpenger fra hennes foreldre. 

Kjæresten min snudde seg spontant mot datteren sin og sa: Hvor mye fikk du, Vibeke? Vibeke kunne fortelle at hun mottok kr 500 fra tante Hedvig og kr 500 fra tante Monika.

Jeg mistet litt tenninga på ham, er det en konkurranse dette, hvem fikk mest i sommerpenger?

Forøvrig har jeg selv barn på samme alder, de har ikke mottatt noe slik. Syntes han var smålig altså.

Anonymkode: c11b3...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjæresten min tok med seg datteren sin (hun er 11 år) til mitt sommersted. Vi tok ut på tur sammen med en enslig mor som fortalte oss at hennes barn hadde mottak kr 500,- i sommerpenger fra hennes foreldre. 

Kjæresten min snudde seg spontant mot datteren sin og sa: Hvor mye fikk du, Vibeke? Vibeke kunne fortelle at hun mottok kr 500 fra tante Hedvig og kr 500 fra tante Monika.

Jeg mistet litt tenninga på ham, er det en konkurranse dette, hvem fikk mest i sommerpenger?

Forøvrig har jeg selv barn på samme alder, de har ikke mottatt noe slik. Syntes han var smålig altså.

Syns også det hørtes litt «ekkelt» ut. Fæle holdninger. 
Mulig han bare ville poengtere at hun hadde fått også slik at det ikke skulle oppleves urettferdig overfor dattera hans? 

Anonymkode: 587c2...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig han bare ville poengtere at hun hadde fått også slik at det ikke skulle oppleves urettferdig overfor dattera hans? 

Altså ikke at hun hadde fått mer, men at hun også fikk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dattera var jo klar over at hun hadde fått penger, det var jo han selv også klar over. Kan dattera føle at noe er urettferdig når hun har mottatt 100 % mer?

AnonymBruker
Skrevet

Verre når besteforeldre gir barnebarna ulike summer fordi det ene søskenparet skal til utlandet, mens det andre bare skal feriere i Norge… 😝 

Anonymkode: 1d840...b9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, så motbydelig oppførsel!

Anonymkode: bebcf...9fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teit og smålig å skulle poengtere dette, når han alt visste at sin datter fikk mer😳🤨

Anonymkode: 87fae...75f

AnonymBruker
Skrevet

Han kan ha hatt et hjernedødt øyeblikk og at det var et engangstilfelle, men det høres jo ikke veldig sympatisk ut.

Anonymkode: 6edc3...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Han kan ha hatt et hjernedødt øyeblikk og at det var et engangstilfelle, men det høres jo ikke veldig sympatisk ut.

Anonymkode: 6edc3...1b1

Enig, det kan ha vært ha vært et spontant innfall at han spurte om dette av ren nysgjerrighet, før han rakk å tenke seg om

Anonymkode: 06386...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...