Gå til innhold

Tenker du over produktplasseringer når du ser på filmer/TV-serier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller gir du blaffen?

Anonymkode: 1509f...f56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger bare merke til dem, men reflekterer ikke over det. 

Anonymkode: 292e7...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker over det, og det irriterer meg at det ikke er pålagt å tydeliggjøre hva det reklameres for. 

Anonymkode: 22b1f...cd5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser den P-en så skjer noe i meg som gjør at jeg må se etter hva de har plassert der. Noen ganger blir det i overkant mye, som i enkelte av disse reality-seriene, og da får jeg litt fnatt, men ellers forbli det bare noen tanker om hvilke produsenter som har betalt for plassering, og hvilke produkter som ev. bare er der tilfeldig (om noen).

Når de bruker kameravinkler, klipper og tuller for å få frem en idiotisk logo på en bil eller annet produkt, da blir jeg litt oppgitt.

Anonymkode: 8a081...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg aldri har tenkt over 😄

Anonymkode: 68587...be2

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tenker ikke over det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

noen tanker om hvilke produsenter som har betalt for plassering, og hvilke produkter som ev. bare er der tilfeldig (om noen).

Hvis et selskap har betalt for plassering, er som regel avtalen at logoer fra andre, ikke-betalende (tilfeldige) selskaper ikke skal vises. Hvis f.eks. Cola betaler for plassering i en Tv-serie, skal tilfeldige brusflasker fra Pepsi dekkes til eller klippes bort. Vanligvis løses dette ved å forby Pepsi-produkter på set. 

Anonymkode: 4c2ee...a7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på hvordan de gjør det. Man må jo kjøre biler og bruke datamaskiner i noen filmer, så bryr meg ikke akkurat om merket visest.
Men noen klarer ikke få det naturlig, og det er bare irriterende. 

Anonymkode: 6c7d6...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ofte merke til det, ja!

Anonymkode: 70452...ac1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 12.14):

Jeg tenker over det, og det irriterer meg at det ikke er pålagt å tydeliggjøre hva det reklameres for. 

Anonymkode: 22b1f...cd5

Hehe. Fikk meg til å tenke på denne scenen fra Wayne's World

Anonymkode: ec113...f7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg legger merke til det når det blir påtrengende. Jeg ser en del på koreansk TV-drama, og der er det helt ekstremt til tider med produktplassering, gjerne samme produkt som vises igjen og igjen og IGJEN. Veldig synd, for det forstyrrer en ellers god serie.

Redningen blir serier der historien foregår i gamle dager, for da er det ikke en eneste logo å se annet enn sponsoroversikten på sluttvignetten.

Anonymkode: 8bd7b...59b

Skrevet

Registrerer det men bryr meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...