Gå til innhold

Hvordan lager du kaffe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moccamaster og Evergood på jobb, hjemme er det Nespresso`n min som forsyner meg med kaffe 😊

Anonymkode: 9f9ad...108

AnonymBruker
Skrevet

Denne er ikke så verst.

Flere som mener det.

image.png.1ef51a774ed35e0ca8648d740bddf475.png

Anonymkode: d0966...95a

AnonymBruker
Skrevet

Moccamaster og Coop blå.

Anonymkode: d7e3e...057

Skrevet

Enten en god, gammel (og da mener jeg virkelig gammel, tror den er fra 50-tallet) Bialetti damptrykkoker/moka pot, eller en presskanne. Har Nespressomaskin også, men den kan ikke måle seg mot de to andre, så den får stå mye i fred. 

Har egentlig ikke noen faste kaffemerker/bønner. Prøver mye forskjellig, men det blir litt som med vin. Av og til kommer man over noe som er helt orgasme i munnen, men en uke etterpå har jeg glemt hva den heter😅

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Putter kapsler i kapselmaskinen. 

Skrevet

Presskanne. Jeg vet om det med fettstoffene, mens synes smaken blir så mye bedre enn med kaffetrakter. Espressotype kaffe er jeg ikke så glad i heller.

• Liker 1
Skrevet

Presskanne. Til hverdags er det Evergood dark roasted som gjelder.

Skrevet

Nå bruker jeg helautomatisk espressomaskin fra delonghi. 

Men har vært innom moccamaster, kapselmaskin, bialetti og håndbrygging på veien hit. 

Livet er for kort til å spare på kaffen. ❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 23.58):

Traktekaffe.Det er forøvrig bevist at det er den "sunneste"kaffen med tanke på kolestrol.Fettstoffene i feks,presskannekaffe eller kapselkaffe er ikke bra.Heller ikke kokekaffe.

Anonymkode: 33e0f...b60

Den er sunnest fordi kaffen filtreres. Man bruker filter i flere bryggemetoder enn kaffetrakter, f.eks. et tradisjonelt håndbrygg eller drypp-metoden. https://kaffegeek.no/2019/08/27/haandbrygg-fremgangsmaate/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...