Midnattsol Skrevet 18. september 2005 #1 Skrevet 18. september 2005 (endret) Har dere noen gode dip-oppskrifter? Har lyst til å lage en selv og ikke bruke disse posene man får på butikken (selv om de er gode de også). Skal ha det til grønnsaker og potetgull. Endret 18. september 2005 av Midnattsol
fluesopp Skrevet 18. september 2005 #2 Skrevet 18. september 2005 En veldig god dip, spesielt til grønnsaker. Hvis man er i det sunne hjørner. 1 beger rømme 1 avokado litt saft fra en sitron 2 til 3 fedd hvitløk salt pepper Del avokadoen i to og ta vekk steinen. Ta vekk skall, fin hakk eller mos innmaten med en gaffel. Bland med rømmen. Fin hakk hvitløken og ha den oppi. Smak til med salt, pepper og sitron saft. Rør godt og la den stå litt håper det smaker
Midnattsol Skrevet 18. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2005 Guacamole ja. Det har jeg alltid til taco. Hadde det i kveld faktisk til tortilla chips. Men jeg tenkte på alternativer til den vanlige holiday-dipen.
hilli Skrevet 19. september 2005 #4 Skrevet 19. september 2005 Jeg hadde oppskrift på en god en som jeg såvidt husker. Dette er en kajun pikant saus som egentlig skal lages som en majones men som passer veldig godt som dip. dæsj av alt nedenfor, smak til: Paprikapulver Pepperrot eller Wasabi Dijon-sennep Hvitløk Ketsjup Salt Pepper Hakket selleristang Blandes i rømme, yoghurt, majones eller kesam, ta det du liker best.
Arkana Skrevet 19. september 2005 #5 Skrevet 19. september 2005 Har flere dip-oppskrifter i dagboken min: Salsa og Cheddardip Aubergine-dip, Cashew-dip, Karri-dip, Norzola-dip, Paprika-dip, Avocado-dip, Tahini-dip, Chèvre-dip og Krabbe-dip Nydelig ristet hvitløksdip
Gjest Hippopotamus Skrevet 20. september 2005 #7 Skrevet 20. september 2005 Dette er jo ikke akkurat det du spurte etter, men her kommer en som er god til friterte ting, feks nachos og løkringer. Kok tørkede aprikoser myke. Finmos de i kjøkkenmaskin eller med stavmikser. Halvbland med bodsennep eller annen halvsterk sennep. Det høres kanskje litt sært ut, men det er kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå