Gå til innhold

Snart bursdag, ensom og sammenlikner meg med kjæresten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart bursdag og gruer meg ekstremt mye.

Kjæresten min og jeg flyttet til ny by for ett år siden. Han prøver hardt å få familier og venner for besøk på bursdagen min (fantastisk kjæreste, og jeg er så heldig som har ham), men vennene mine prioriterer andre ting og familien min var her nylig. 

De to vennene jeg har fått meg her, skal bort. Det er ikke pandemien som har gjort meg ensom, jeg har bare problemer med å få meg venner. Pandemien gjorde at jeg ikke følte meg rar som ikke har spesielt mange venner, heller følte jeg meg ganske normal. Nå kjenner jeg på ensomheten.

Kjæresten nevnte bursdagen min nettopp, og jeg begynte å gråte. Han sier det knuser hjertet hans at ingen kan komme for å feire meg.

Selv er han veldig sosial og vennene hans prioriterer ham framfor alt. Mens jeg prioriterer vennene mine og reiste nettopp et stykke for å ferie ei venninne av meg, føler jeg meg alltid nedprioritert.

Jeg vil anse meg selv som ambivert, uten at det skal definere meg. Men jeg liker å sosialisere meg så lenge folkene gir meg riktig energi. Og jeg trenger samtidig å være alene. Men nå er jeg stort sett alene.

Jeg ønsker ikke å sutre, men jeg gråter så mye. Det gjør så vondt. Noe av det verste er at jeg sammenligner meg med kjæresten og at jeg ikke minst føler at jeg skuffer han som ikke kan tilby han store venneflokker slik han gjør med meg. Hans venner lurer på hvor vennene mine er … :( 

Litt om personligheten min: Folk beskriver meg som typisk søt, forsiktig, reflektert, kul, morsom … Jeg hører stadig at jeg blir likt, og det er faktisk typisk at fremmede kommer bort og komplimenterer utstrålingen min. Folk liker meg på avstand, men ikke i møte med meg. Hva gjør jeg galt? :((((((

Anonymkode: 8f5a6...f2d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt at dette er leit, og at du blir såret når ikke vennene dine stiller opp for deg slik du stiller opp for dem.

Kan du og kjæresten din gjøre noe spesielt bare dere to? Og prøve å late som at det uansett ikke hadde vært plass til venner og andre folk, og at feiringen kun er for dere to. F.eks. gjøre noe som hadde vært for dyrt å gjøre dersom dere var flere?

Håper du får en fin bursdag uansett hva som skjer.👑

Anonymkode: 5fdb6...d5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange har det som deg, selv om det kanskje ikke er noen trøst. Men som nevnt før i tråden; gjør noe sammen bare dere to. Gå ut å spis på en flott restaurant, eller noe annet du liker og setter pris på. 

Jeg feirer alltid bursdagen min kun med samboer og trives med det. Har ikke mange venner, kun noen få nære. Liker ikke selskaper hvor fokuset er på meg. Føler meg ukomfortabel og slapper ikke av. På runde tall reiser vi til en storby i Europa. 

Ikke la dette ødlegge dagen din, og ikke bruk energi på å grue deg. Kos deg med samboeren din! Mange klemmer til deg ❤️

Anonymkode: 42059...aee

• Liker 1
Skrevet

Hei, Jeg synes dette virker litt snålt jeg. Hva med at din kjærestes venner kommer, deler man ikke på venner i et forhold?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist til en annen by for en bursdag med mindre invitasjonen kom laaang tid i forvegen. Ikke alltid så enkelt å få til. Ikke ta det personlig og kos deg med kjæresten🥰

AnonymBruker
Skrevet

Du har nettopp flyttet til en ny by. Du kan fokusere på å få flere venner til neste sommer. I mellomtiden kan du feire en rolig bursdag med din kjæreste. Du trenger ikke å sammenligne deg selv med han. Gå på spa, eller gå ut å spis sammen med han. Poenget er er å feire deg. Ikke gjør dette til en tragedie.  

Kanskje du skal se etter hvilken type venninne du velger ?  

Anonymkode: 8f389...216

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har nettopp flyttet til en ny by. Du kan fokusere på å få flere venner til neste sommer. I mellomtiden kan du feire en rolig bursdag med din kjæreste. Du trenger ikke å sammenligne deg selv med han. Gå på spa, eller gå ut å spis sammen med han. Poenget er er å feire deg. Ikke gjør dette til en tragedie.  

Anonymkode: 8f389...216

Dette! 👆Ikke lag drama, men ha heller fokus på at alt du faktisk har som er bra. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...