Gjest Chrizzy Skrevet 18. september 2005 #1 Skrevet 18. september 2005 Jeg har fått lånt meg en symaskin, har ikke sydd siden 7 klasse og det blir bare tull med trådene. Alt floker seg der undertråen er. Er det noen som vet om noen gode sider der man kan lese seg til hvordan man gjør dette? Er en gammel Singer maskin. Skikkelig flaut de her For jeg lovte jeg skulle sy buksa til en type til i morra Uff Trodde jeg kunne det, skulle vel ikke være noe problem de der? Men joda, det går ann å være overoptimistisk å selvutnevnt verdensmester uten grunnlag
Gjest Chrizzy Skrevet 18. september 2005 #3 Skrevet 18. september 2005 Har du satt undertråden feil vei?? ← Kan man sette den inn flere veier, er det gjennom nålen du tenker?Har prøvd begge veiene gjennom nålen...
Grooo Skrevet 18. september 2005 #4 Skrevet 18. september 2005 Undertråden skal IKKE gjennom nålen! Undertråden skal bare "ligge løst" opp langs kanten, det er gjerne et spor til den et sted. Når du starter å sy blir den dratt opp automatisk
Grooo Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Hva slags maskin er dette? Overtråden skal inn gjennom nålen fra framsiden...
vixen Skrevet 18. september 2005 #6 Skrevet 18. september 2005 Er sikkert forskjell fra maskin til maskin, men det jeg mente var at undertrådsnella må ligge riktig vei slik at tråden ikke låser seg når du syr...
Gjest Chrizzy Skrevet 18. september 2005 #7 Skrevet 18. september 2005 Hva slags maskin er dette? Overtråden skal inn gjennom nålen fra framsiden... ← En gammel singer 722. Tror det er undertråden det er noe i veien med, siden alt krøller seg der nede?
Gjest Chrizzy Skrevet 18. september 2005 #8 Skrevet 18. september 2005 Er sikkert forskjell fra maskin til maskin, men det jeg mente var at undertrådsnella må ligge riktig vei slik at tråden ikke låser seg når du syr... ← Ja undertrådsnella ligger sånn at tråden snurrer fra klokken?
vixen Skrevet 18. september 2005 #9 Skrevet 18. september 2005 Jeg vet ikke hva som er riktig for din maskin..
Grooo Skrevet 18. september 2005 #10 Skrevet 18. september 2005 På min Husqerna går undertråden mot klokka... Og spolene har tekst på ene siden, teksten skal alltid opp/ut på min maskin...
Gjest Chrizzy Skrevet 18. september 2005 #11 Skrevet 18. september 2005 Takk for hjelp! Har ikke fått det til enda, men gjør det sikkert
Spirito Skrevet 19. september 2005 #13 Skrevet 19. september 2005 Hvis du får løkker på undersiden av stoffet, kan det være at undertråden er for stram eller slakk. Det kan du stille på. Enten er det et lite hjul med tall på på maskinen, eller en skrue på selve spolen. Hvis det er skrue på spolen, skal den være så stram at du kan holde i tråden uten at spolen glir ned, men så løs at den beveger seg lett hvis du nykker i tråden.
Mini_me Skrevet 19. september 2005 #14 Skrevet 19. september 2005 Jeg bruker min symaskin så sjelden at jeg nesten må lese bruksanvisningen først. Det hele er tragisk i grunnen.... :grine2:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå