Elidaa Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 (endret) I løpet av en uke har andelen på alvorlige bivirkninger(som er ferdigbehandlet) økt med 90. Totalt er det ferdigbehandlet 2073 alvorlige bivirkninger. Legemiddelverket behandler ca 400 bivirkningsmeldinger i uken. De har ferdigbehandlet 13522 meldinger av 22520. Synes dere tallene er lave? Finnes det tidligere vaksiner brukt i Norge med så mange alvorlige bivirkninger (og dødsfall)? Kilde: https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner Endret 30. juli 2021 av Elida88 8
Fakta? Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Dere blir aldri lei av å piske døde hester, skjønner jeg. Hva MISTENKTE bivirkninger betyr har blitt forklart nok ganger til at alle som ønsker å forstå det har gjort det for lenge siden. 29
Anglofil Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 (endret) Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer, innlegg som kun består av lenke og avsporinger, samt svar til dette. Anglofil (teamleder) Endret 29. juli 2021 av Anglofil
Robert Koch Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 22 hours ago, Elida88 said: I løpet av en uke har andelen på alvorlige bivirkninger(som er ferdigbehandlet) økt med 90. Totalt er det ferdigbehandlet 2073 alvorlige bivirkninger. Legemiddelverket behandler ca 400 bivirkningsmeldinger i uken. De har ferdigbehandlet 13522 meldinger av 22520. Synes dere tallene er lave? Finnes det tidligere vaksiner brukt i Norge med så mange alvorlige bivirkninger (og dødsfall)? Kilde: https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner Ferdigbehandlet betyr at man har gått gjennom rapportene. Det betyr ikke at det er funnet en årsakssammenheng. Hvis man finner slike sammenhenger, publiseres ikke det i disse databasene, men oppdateres i felleskatalogtekster og varsler fra slv til praktiserende leger, samt pakningsvedlegg. Det er dumt å poste slike påstander. Tallene viser ikke det du tror. 15
Påkrevd Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Elida88 skrev (23 timer siden): I løpet av en uke har andelen på alvorlige bivirkninger(som er ferdigbehandlet) økt med 90. Totalt er det ferdigbehandlet 2073 alvorlige bivirkninger. Legemiddelverket behandler ca 400 bivirkningsmeldinger i uken. De har ferdigbehandlet 13522 meldinger av 22520. Synes dere tallene er lave? Finnes det tidligere vaksiner brukt i Norge med så mange alvorlige bivirkninger (og dødsfall)? Kilde: https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner Nå MÅ du slutte med dette tullet. Mistenkte bivirkninger. Det står rødt på hvitt i linken du legger ut. Dette har blitt påpekt en rekke ganger etter liknende innlegg fra deg. Du VET at dette ikke er bekreftede bivirkninger. Du skriver noe annet enn det som står i kildene du refererer til. Du gjør en fremragende jobb i å latterliggjøre deg selv. Det skal være god takhøyde for meninger i et diskusjonsforum, men det du driver med er farlig. Kan ikke annet enn å rapportere (og da mener jeg deg, ikke en bivirkning)🤷♂️ Endret 30. juli 2021 av Påkrevd 17
Gjest theTitanic Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Robert Koch skrev (2 timer siden): Ferdigbehandlet betyr at man har gått gjennom rapportene. Det betyr ikke at det er funnet en årsakssammenheng. Hvis man finner slike sammenhenger, publiseres ikke det i disse databasene, men oppdateres i felleskatalogtekster og varsler fra slv til praktiserende leger, samt pakningsvedlegg. Det er dumt å poste slike påstander. Tallene viser ikke det du tror. Såvidt meg bekjent har slike saker motsatt bevisbyrde. Om ikke årsakssammenheng er funnet så bør komme tydelig frem at det er "saker til vurdering". Btw: ambisiøst brukernavn.
Robert Koch Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 1 minutt siden, theTitanic said: Såvidt meg bekjent har slike saker motsatt bevisbyrde. Om ikke årsakssammenheng er funnet så bør komme tydelig frem at det er "saker til vurdering". Btw: ambisiøst brukernavn. Det står på sidene til alle slike databaser at dette ikke er bekreftede bivirkninger, men kun rapporterte hendelser. Slike databaser gir datasett som gir grunnlag for å se om det er sammenhenger eller ikke. Hvor mye tydeligere mener du det skal skrives? 8
Anglofil Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer, brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette. Anglofil (teamleder) 2
2ro Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Du ts. Nå er alt slettet her, men kan du ikke endre overskriften slik den ikke er misvisende? Om noen som er usikker på å ta vaksinen bli overbevist om å ikke ta den pga dette kan det få alvorlige konsekvenser. 6
Elidaa Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2021 2ro skrev (Akkurat nå): Du ts. Nå er alt slettet her, men kan du ikke endre overskriften slik den ikke er misvisende? Om noen som er usikker på å ta vaksinen bli overbevist om å ikke ta den pga dette kan det få alvorlige konsekvenser. 👍 2
2ro Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Elida88 skrev (Akkurat nå): 👍 Flott Nå ble jeg glad 4
Påkrevd Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Der var overskriften endret. Håper det kom fra egen vilje, og ikke etter et krav for å ikke stenge tråden. Uansett bra👍 1
Anglofil Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, samt svar til dette. Anglofil (teamleder) 1
Elidaa Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #14 Skrevet 30. juli 2021 Påkrevd skrev (Akkurat nå): Der var overskriften endret. Håper det kom fra egen vilje, og ikke etter et krav for å ikke stenge tråden. Uansett bra👍 Nei det var av egen vilje. Skjønner det dere sier. Å selv om dere påstår det at jeg prøver å villede, så er det absolutt ikke min intensjon. Må si jeg dog ikke forstår behovet for å snakke til meg som dere gjør. Diskusjon burde aldri komme til de punktene at en tyr til agressivitet og nedverdigende ordbruk. Selv om du er uenig med meg, så kan du behandle meg med respekt. 5
Justlooking Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 Jaja, der ble linkene til de offisielle stedene her i landet borte. Må bare igjen skrive at legemiddelverket.no, fhi.no og regjeringen.no er nettsider hvor alt i pandemien begrunnes.
Påkrevd Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Elida88 skrev (3 timer siden): Nei det var av egen vilje. Skjønner det dere sier. Å selv om dere påstår det at jeg prøver å villede, så er det absolutt ikke min intensjon. Må si jeg dog ikke forstår behovet for å snakke til meg som dere gjør. Diskusjon burde aldri komme til de punktene at en tyr til agressivitet og nedverdigende ordbruk. Selv om du er uenig med meg, så kan du behandle meg med respekt. Joda, men når du beviselig gir uriktig informasjon, og fortsetter å stå på ditt etter at du blir korrigert, med henvisning til teksten du selv linker til...hva skal man gjøre? Hvis jeg går ut i flere tråder og påstår at røyking ikke er farlig, og linker til legemiddelverket, FHI osv, til en rapport som slett ikke sier at røyking ikke er farlig, og attpåtil ikke gir meg etter en haug med innlegg som gjør meg oppmerksom på feilen. Da irriterer man livskiten ut av folk. Hvis noen påpeker noe de mener er feil, og du kommer med motsvar, nye opplysninger, som kan understøttes på en eller annen måte, da er det helt greit å fortsette en normal diskusjon, men i mangel av dette mistenker man heller etterhvert trolling. Endret 31. juli 2021 av Påkrevd 7
Elidaa Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2021 Påkrevd skrev (Akkurat nå): Joda, men når du beviselig gir uriktig informasjon, og fortsetter å stå på ditt etter at du blir korrigert, med henvisning til teksten du selv linker til...hva skal man gjøre? Hvis jeg går ut i flere tråder og påstår at røyking ikke er farlig, og linker til legemiddelverket, FHI osv, til en rapport som slett ikke sier at røyking ikke er farlig, og attpåtil ikke gir meg etter en haug med innlegg som gjør meg oppmerksom på feilen. Da irriterer man livskiten ut av folk. Hvis noen påpeker noe de mener er feil, og du kommer med motsvar, nye opplysninger, som kan understøttes på en eller annen måte, da er det helt greit å fortsette en normal diskusjon, men i mangel av dette mistenker man heller etterhvert trolling. Du kan kritisere og komme med all den kritikk du vil kjære deg. Men, si det på en annen måte. Ikke ty til en ordbruk hvor du ser ned på meg, og går på meg som person. 2
Robert Koch Skrevet 30. juli 2021 #18 Skrevet 30. juli 2021 3 minutter siden, Elida88 said: Nei det var av egen vilje. Skjønner det dere sier. Å selv om dere påstår det at jeg prøver å villede, så er det absolutt ikke min intensjon. Må si jeg dog ikke forstår behovet for å snakke til meg som dere gjør. Diskusjon burde aldri komme til de punktene at en tyr til agressivitet og nedverdigende ordbruk. Selv om du er uenig med meg, så kan du behandle meg med respekt. Herlig! Jeg er helt enig med deg i at man ikke bør ty til aggresjon og nedlatenhet. Når du nå viser at du forstår at du tok feil, er det bare strålende. Hvis du vil at folk skal ha et informert grunnlag, skal du henvise til felleskatalogen, der det under preparatomtalen finnes seksjoner for bivirkninger, forsiktighetsregler og kontraindikasjoner. Dette er den bekreftede og offisielle informasjonen, og den oppdateres fortløpende. I felleskatalogen kan du også motta varsler fra statens legemiddelverk. Du finner den på felleskatalogen.no. Databaser over innrapporterte mulige bivirkninger er ikke oversikt over bivirkninger. Det er en database over hva som er blitt innrapportert, og som gir grunnlag for å undersøke om de har sammenheng med vaksinen. Finner man slik sammenheng, blir det oppdatert i felleskatalogen, og varsler blir sendt til praktiserende leger. Slike databaser over innrapporterte hendelser er åpent tilgjengelige for alle, fordi man ønsker en mest mulig transparent prosess, men de er altså ikke grunnlag for å trekke konklusjoner. Informert samtykke må gjøres på bakgrunn av kvalitetssikret informasjon, og den finner du i preparstomtalen i felleskatalogen. 3
Påkrevd Skrevet 30. juli 2021 #19 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Elida88 skrev (11 minutter siden): Du kan kritisere og komme med all den kritikk du vil kjære deg. Men, si det på en annen måte. Ikke ty til en ordbruk hvor du ser ned på meg, og går på meg som person. Kan nok ha uthevet noen ord og skrevet veldig tydelig, ja. Alt annet har prellet av som vann på teflon. Men jeg uttrykte samtidig at jeg hadde trua på deg, og at jeg forventet at du er i stand til å ta til deg den infoen du har fått. I det minste førte feiden til oppmerksomhet fra admin og sletting av en del potensielt farlig innhold. Det ser jeg meg fornøyd med. Kan forresten ikke for alt i verden tenke meg at du har meg særlig kjær, så der kom du med enda mer misvisende informasjon😂 Endret 30. juli 2021 av Påkrevd 1
Elidaa Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #20 Skrevet 30. juli 2021 Påkrevd skrev (3 minutter siden): Normal argumentasjon preller av. I det minste førte feiden til oppmerksomhet fra admin og sletting av en del potensielt farlig innhold. Det ser jeg meg fornøyd med. Kan forresten ikke for alt i verden tenke meg at du har meg særlig kjær, så der kom du med enda mer misvisende informasjon😂 For en gangs skyld er vi enige😂😇 Neida. Jeg respekterer og bryr meg like mye om deg som andre mennesker, når jeg kommenterer måten du velger å snakke til meg på er det likemye for min egen del som det er for andre som kan oppleve at du velger å snakke sånn til dem. Om du velger å ta i mot mitt råd er helt opp til deg.
Anbefalte innlegg