AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Jeg er førstegangsmamma, har en liten på 10mnd og kjenner allerede på at jeg har lyst på en liten en. Disse tankene gjør meg helt forvirret.. Vi hadde en (drit) tøff start med masse sykehus, meg som slet psykisk pga situasjonen med babyen og bare det å gå fra å være et par til en familie er nok en omstilling for oss alle. Lille er superaktiv, klatrer oppå og under alle møbler å soving er det lite av. Det er aktive og slitsomme dager, og jeg er en som i tillegg trenger alenetiden min. Så ønsket om enda en baby gjør meg helt forvirret, hvor kommer disse tankene fra? Den fornuftige delen av meg har absolutt ikke lyst på søsken enda, men så sniker disse babytankene seg opp innimellom. Når fikk du lyst på nestemann? Ventet dere selv om ønsket/tankene kom? Anonymkode: 0af95...106
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Fikk veldig lyst på en til når baby var et halvt år eller noe sånt. Så prøvde vi i 2 år og ga opp. Så fikk jeg veldig lyst igjen etter 3 år og kjørte på helt til vi fikk sønnen vår 2 år etter det igjen. Anonymkode: 74abf...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Ble sjarmert til å få nummer to da førstemann var to år og supersøt og snill. Nå sitter jeg med en hyperaktiv ettåring og fireåring i trass 🥲 Anonymkode: b22be...730 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Hadde bestemt oss på forhånd at vi skulle ha et barn til dersom fødselen med førstemann gikk fint, og det gjorde den. Ble gravid med nummer to når eldste var 15 måneder gammel. Anonymkode: b306e...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Jeg fikk lyst på en ting når babyen var 2 måneder, hun er nå 6 måneder og jeg er helt på tuppa etter en til. Mannen har dessverre ikke lyst på en til, hvertfall ikke foreløpig, men heldigvis har vi flere med nyfødte i omgangskretsen, så jeg får "fikset" mitt der enn så lenge. Anonymkode: 25dee...f33 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ble sjarmert til å få nummer to da førstemann var to år og supersøt og snill. Nå sitter jeg med en hyperaktiv ettåring og fireåring i trass 🥲 Anonymkode: b22be...730 Samme her 🙈 Anonymkode: 019b0...dce 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Ble gravid da fleste var 8 mnd. Graviditetene var tøffe, fysisk og psykisk. Anonymkode: c9acf...937 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Barnet vårt er 5 og det er først nå vi har begynt å prate om nr 2. Anonymkode: d00fe...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ble sjarmert til å få nummer to da førstemann var to år og supersøt og snill. Nå sitter jeg med en hyperaktiv ettåring og fireåring i trass 🥲 Anonymkode: b22be...730 Samme her 🙃 Anonymkode: 1aeb0...61a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 Da lille var 8mnd var jeg klar. Å jeg tenkte egentlig at jeg har lyst så hvorfor vente? så vi ventet ikke når tankene kom. Nå er jeg glad vi fikk nr 2 når vi gjorde. Deilig å bare få det overstått 😊 Anonymkode: 19271...25a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble sjarmert til å få nummer to da førstemann var to år og supersøt og snill. Nå sitter jeg med en hyperaktiv ettåring og fireåring i trass 🥲 Anonymkode: b22be...730 Haha, vet ikke om jeg skal le eller gråte på dine vegne da dette helt sikkert er realiteten 😂💔 Anonymkode: 0af95...106
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 Etter fødselen fikk jeg angstanfall og alvorlig depresjon,å jeg var alenemamma for en baby med kolikk. Så det tok vel hvertfall 5 år før jeg begynte å tenke på at jeg ønsket ett barn til. Nå blir barnet 10 år i år,å har sagt til kjæresten at hvis han ikke ønsker ett barn til så går jeg fra han. Heldigvis ønsker han ett barn med meg Anonymkode: ed257...667
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 Egentlig helt fra første fødsel. Vi ønsket oss et barn til, men visste ikke om vi kunne få det pga. fertilitetsproblemer. Vi brukte prevensjon for sikkerhets skyld de første 6 mnd. fordi kroppen min ikke var klar for et svangerskap til, og vi ville ha mer tid til å bli kjent med førstemann. Vi prøvde fra syklusen min kom tilbake 8 mnd. etter fødsel, men regnet ikke med at det skulle skje noe. Jeg ble gravid da den eldste var 11 mnd. Anonymkode: 5b5e7...bbb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 Jeg kan relatere meg ganske mye tid det du skriver. Vi fikk en tøff start med fødte barn, kolikk, refluks og jeg hadde nok en fødselsdepresjon (skjønner jeg i etterkant). Da baby ble rundt seks måneder ble alt så mye bedre. Da babyen var mellom 8-10 mnd følte jeg virkelig at jeg hadde hatt hodet over vann en stund, morskjærligheten blomstrer og jeg koooooste meg med babyen og med den store utviklingen jeg fikk være med på. DA fikk jeg kjempe lyst på en til. Ble som du skriver, veldig forvirret av det. Begynte å tenke at den (svært) tøffe perioden i starten sånn i det store bilde var veldig kort og at den perioden vi var inne i var så fin. Selv med lite søvn og tidlige morgen og det som hører med. Mannen mente vi burde vente. Det gjor vi heldigvis og det er jeg glad for i dag. Det ble tre år mellom og den første tiden med ny baby ble ganske tøff denne gangen også. Glad eldste mann ikke var yngre da. Noen syns jo det er helt topp med to tette, men jeg er glad vi ventet. Anonymkode: 074e5...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå