Gå til innhold

Tidspunkt for barnebursdag midt i uka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her skal det feires barnebursdag for første gang. Barnet blir 5 år, midt i uka, og vi tenkte å feire det etter barnehagen. Men hvilket tidspunkt bør vi legge oss på? Er det for tidlig kl 16?

Og den bør vel vare et par timer, så fra 1630-1800 blir fort kort tid, og fra 1630-1830 blir for seint.. Eller? 

Hilsen ny barnebursdag-arrangør😅

Anonymkode: d2631...900

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både 16 og 16.30 er fint. Om barna er så små at de må følges av foreldre ville jeg tenkt 16.30, om dere henter hele gjengen er 16 best. 

Halvannen time kan være rikelig tid i den alderen, altså. I hvert fall for de under fem. 

Anonymkode: 6c5a6...373

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg hadde veldig foretrukket det i helga. Med jobb, middag og storesøskeners fritidsaktiviteter er det et mareritt med ekstra aktivitet på en ukedag 

Anonymkode: e93fd...434

• Liker 6
Skrevet

Om alle går i barnehagen med barnet, ville jeg hentet hele bølingen for eksempel 15 eller 15:30, og så henter foreldrene hjemme hos dere to timer senere. Ellers blir det fort for sent for 5-åringer midt i uka. I tillegg er det gull for foreldrene å slippe å hente i barnehagen bare for å følge rett hjem til dere, og så komme tilbake en gang til to timer etterpå for å hente. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helg er lettest synes vi. Men hvis det skal være på ukedager kan det ikke være for tidlig hvis man må levere. Er ikke ferdig på jobb før 16, og litt reisevei, vil ikke ta ulønnet perm for å levere ungen i bursdag kl 16 liksom. Men dersom dere henter dem selv og bor nærme nok til det, er det supert så det ikke blir for sent ferdig. Her kjører alle 17-19, i seneste laget synes jeg, og ungen er utslitt og sliter med å sove etterpå.

Anonymkode: ab6a3...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er standarden 16.30 til 18.00, helt greit og akkurat passe.

Anonymkode: 64ca7...cfd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er standard 17-19 for skolebarn. Bor i pendlerkommune, så det er mange foreldre som ikke kan levere før 17. Jeg hadde selv måttet avspasere hvis jeg skulle rekke å komme hjem, hente i barnehagen, pynte barnet og levere det i bursdag. 

Jeg synes egentlig 2 timer er i knappeste laget for en bursdag og foretrekker selv 2,5 - 3 timer når jeg arrangerer, uansett alder. 

Anonymkode: 0a026...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor for langt unna barnehagen til at vi kan hente, vi må bruke bil. 

Men ser noen skriver at fra 1630-1800 kan være nok, så hvis det er flere som legger seg på halvannen time tror jeg vi går for det 😊 

Siden vi bare har et barn tenkte jeg ikke på at det kan bli litt stress for foreldre midt i uka sånn.. Tenkte det var stas for barnet å feire på dagen, siden voksenbursdag skal feires i helgen.

Anonymkode: d2631...900

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at foreldre tar seg fri fra jobb for å rekke bursdag. Så starttid etter at barnehagen har stengt + reisetid.

1.5 time er kjipt, og blir lett stress. Ha 2 timer. De skak jo rekke å spise pølser eller annet, kaker, pakke opp gaver og så skal det lekes litt innimellom hver ting.

Anonymkode: 75dba...d51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

17.-18.30 har alle i barnehagen her brukt til 5 årsdager. Her i huset er vi hjemme kl 16; så hadde aldri rukket noe tidligere enn 17. 

Anonymkode: 952fd...2f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke starte bursdag på et tidspunkt som er samtidig med vanlig arbeidsdags slutt??

Folk flest slutter kl.16.00, skal hente i barnehage og kanskje svinge hjem en tur og hoppe i penklær.

Kl.17 eller 17.30 er normalen her, ellers rekker jo de fleste ikke å komme. Så avsluttes det 18.30-19.00 og ungene kjøres rett hjem og stappes i seng.

Her i området er veldig mange opptatte i helger, enten med fotball/ski eller så har folk hytter. Å arrangere bursdag i helger vil være risikoprosjekt, da kommer det lite gjester.

Forøvrig er jeg veldig tilhenger av at de ungene i barnehagen/klassen som har bursdag i samme måned lager ei felles feiring. Ellers blir det etterhvert vannvittig mange bursdager! Nå som alle i klassen/barnehagen skal invitere alle, hvert eneste år.

Anonymkode: 79f9e...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må si jeg hadde veldig foretrukket det i helga. Med jobb, middag og storesøskeners fritidsaktiviteter er det et mareritt med ekstra aktivitet på en ukedag 

Anonymkode: e93fd...434

Helt klart dette ☝ Kan ikke fordra bursdager midt i uka. For oss med flere barn og null sjanse for hjemmekontor, så er det allerede en stressende kabal med 2-3 kids og en ektefelle som f eks er på kveldsvakt.

Bursdager midt i uka er heller ikke noe stas for andreklassingen min som ikke rekker å få gjort leksene om han i tillegg skal i bursdag fra 17-19 (nei, ikke alle barn orker fullt kjør fra kl 07-20).

Anonymkode: 9330a...020

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare si at uansett om det er 1630-18 eller 17-19 så ELSKER jeg foreldre som legger bursdag til ukedag. Kunne ønske alle gjorde det. 

Anonymkode: 9ead6...09f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å låne barnehagen etter stengetid? Her får vi hvertfall låne den til bursdagsfeiring i helger. 

Hvis deres skal invitere hele avdelingen, kan dere bare overta på slutten av barnehagedagen og så kan foreldre hente i barnehagen når bursdagen er ferdig? 

Anonymkode: 174c8...ae5

AnonymBruker
Skrevet

17-19

så flott dere har bursdag i uken

Anonymkode: c3e56...36e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt klart dette ☝ Kan ikke fordra bursdager midt i uka. For oss med flere barn og null sjanse for hjemmekontor, så er det allerede en stressende kabal med 2-3 kids og en ektefelle som f eks er på kveldsvakt.

Bursdager midt i uka er heller ikke noe stas for andreklassingen min som ikke rekker å få gjort leksene om han i tillegg skal i bursdag fra 17-19 (nei, ikke alle barn orker fullt kjør fra kl 07-20).

Anonymkode: 9330a...020

Det var ikke spørsmål om det

Anonymkode: c3e56...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...