Gå til innhold

Hadde du tilgitt kjæresten din om han hadde vært utro mot deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør for en venn…

Anonymkode: 3afd7...75b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken grad av utroskap er det snakk om her?

Anonymkode: 49a82...e6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spør for en venn…

Yeah right 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: d32a0...c13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det.

Anonymkode: 1a6b1...7c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er uakseptabelt. Utroskap er noe som hadde ødelagt ekteskapet. 

La oss si jeg hadde tilgitt. Jeg hadde bært nag hele livet. Det er verken rettferdig for meg eller mannen min, så ekteskapet hadde uansett ikke fungert videre. 

Anonymkode: 46298...260

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Snuffa99 skrev (3 minutter siden):

Yeah right 

Venninna mi er sammen med en som nettopp var utro mot henne, skjønner du…

AnonymBruker
Skrevet

Alle tror nei, men når det faktisk skjer så tilgir veldig mange det. Been there, done that. Det verste med å tilgi er at jeg skammer meg over å ha «godtatt» det, en følelse av manglende selvrespekt.  

Anonymkode: ac05b...1d6

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken grad av utroskap er det snakk om her?

Anonymkode: 49a82...e6c

En fyr som har vært utro flere ganger…

Skrevet

Det kommer an på så mye. Om det hadde vært dumskap i fylla, for eksempel, eller om han faktisk hadde hatt et annet forhold bak ryggen på meg. Eller, enda verre, om han aktivt hadde gått ut og forsøkt å få seg noe på si'.

Og så hadde det dessuten kommet an på om han genuint hadde angret og gjort det som trengtes for å opprette tilliten igjen i ettertid.

Uansett - umulig å si. Og så er det vel omtrent helt umulig å vite før man står i situasjonen selv.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Altfor mange variabler til å kunne svare på. 

Anonymkode: c2e13...9aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei! 

Anonymkode: 28bb3...031

Skrevet

Mest sannsynlig ja, men det kommer veldig an på omfanget.

Skrevet

Jeg har sagt det før og kan gjenta det igjen. Vi er ikke laget for å aldri bli fristet til å ha sex med noen vi tilfeldig treffer på livets landevei. Samtidlig så er det godt å ha noen å være glad i som man deler alle livets faser med. Om fruen skulle møte noen og kjemi og lyst var der så værsegod.  Jeg syns ikke vi skal nekte hverandre gode opplevelser også på dette punktet i livet. Vi lever bare en gang. Gjør det meste og beste ut av det. Hurra for sex og hurra for livet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på situasjonen, men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg forbannet og helt crazy sint på partner forså å roe ned og tilgi. Og familien AS fortsetter videre. 

Anonymkode: d56d6...7c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg ble utsatt for det lot jeg det gå og fortsatte forholdet. Det er det dummeste jeg har gjort noen gang.

Så da samboer #2 også var utro, dumpet jeg ham i samme sekund jeg fant det ut.

Livet er for kort til å kaste det bort på mennesker som vil deg så utrolig vondt.

Anonymkode: 08755...3a8

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Nei

All tillit hadde vært ødelagt i ekteskapet vårt.

Han hadde heller aldri tilgitt meg hvis jeg var det 

Anonymkode: 00064...6f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alle tror nei, men når det faktisk skjer så tilgir veldig mange det. Been there, done that. Det verste med å tilgi er at jeg skammer meg over å ha «godtatt» det, en følelse av manglende selvrespekt.  

Anonymkode: ac05b...1d6

Dette stemmer nok ikke, noen er for avhengige til å gi slipp, og prøver litt til. Så går det ikke allikevel og det ender i brudd. Ikke mange klare dette over tid, tilgi, glemme og bygge ny tillit. Ja jeg hadde tilgitt det, men konsekvensene hadde blitt et brudd for tilliten kunne aldri bli som før. At man tilgir utroskap er ikke det samme som at ikke konsekvensene kommer.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Spør for en venn…

Muuuligens hvis hun fortalte meg om utroskapen med en gang. Men veldig tvilsomt.

Aldri i verden om jeg selv fant det ut underveis/i ettertid, om det så var 10 år etterpå. Det er en spesiell plass i helvete som er reservert for folk som er utro og så drar hjem og har sex med kone/mann - utsetter de for alt av potensielle sykdommer de kan ha dratt på seg.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...