Gå til innhold

Kutte ut sukker i 30 dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser syke mengder med sjokolade, godteri og hvitt sukker generelt. Føler meg slapp og ekkel hele tiden, og i tillegg har jeg gått opp i vekt. Føler at jeg er helt avhengig av sukker, og vurderer å kutte det ut i minst 30 fager for å bli kvitt avhengigheten. Kan i hvert fall ikke fortsette å spise slik jeg gjør nå. 

Har noen av dere erfaring med å kutte ut hvitt sukker? Hvor lang tid tar det før man blir noenlunde vant til det? 

Anonymkode: 91ec9...943

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg tok det ca en uke før jeg slapp cravings etter sukker. Men passet på å spise lite karbohydrater i starten, tror det hjalp en del. Tenker da på mel, blant annet brød og lignende, spiste ikke pasta, poteter, potetgull. Spiste derimot nøtter, mye rent kjøtt og fisk, mye mer grønnsaker enn før. Og mye bær. 

Kroppen føltes helt fantastisk allerede på dag fire og ble bare bedre og bedre. Det motiverte meg til å drikke mer vann, droppet juice og slikt. Ble deretter mer motivert til å trene litt, gå lengre turer. 
Alt i alt så hjalp det på hele kroppen, både mentalt og psykisk. 

I dag hender det jeg smaker litt kake i spesielle anledninger, og noe sjokolade en lørdag her og der. Men jeg holder meg unna hvitt sukker. Enda jeg var avhengig av is, sjokolade, rent hvitt sukker i kaffe latte eller iskaffe.

Jeg drikker kaffe uten sukker, og spiser gresk yoghurt, yoghurt uten sukker, Kesam uten tilsatt sukker, med mye bær og litt frukt. 

Håper du klarer deg uten noe tilsatt sukker en uke, og ser hva det gjør med kroppen din! Lykke til!

Anonymkode: 14964...911

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kutta ut sukker mange ganger. Cravingene blir verst rundt dag 3-4 uten sukker, da føles det som om jeg MÅ ha det. Det er greit å ha litt frukt liggende som kan ta støyten av de verste "abstinensene". Jeg lager av og til NiceCream med frossen banan, melk, kakaopulver og peanøttsmør. Det er godt og hjelper mot sjokoladehunger. Ja, det er masse fruktsukker i frukt, men selv føler jeg at det er det hvite raffinerte sukkeret som får meg til å føle meg dritt. Men det er greit å holde seg unna juice, og veldig store mengder frukt med mye fruktsukker. For å unngå blodsukkerspikes. Et annet råd er å spise noe fettrikt når du spiser noe karbohydratrikt. Peanøttsmøret i nicecreamen, noen nøtter samtidig som en frukt, osv. 

Ellers hjalp det meg å spise meg god og mett på sunn mat med en del fett. Avocado og egg på brødskiva, jeg spiste også en del ost, nøtter, ekstra olje, med mer. Vet ikke helt om det er innafor kostrådene med ost og slikt, men det hjalp meg hvertfall å få ned lysten på sukker. Jeg kutta i tillegg i noen grad hvitt mel, ris og pasta. 

Jeg føler meg sykt mye bedre i kroppen etter disse endringene. Bedre fordøyelse (var masse oppblåst før), mer energi, og generelt får jeg veldig lyst til å spise sunt, mens før hadde jeg stort sett lyst på sukker og usunn mat. Jeg føler meg bedre med meg selv, rett og slett 😊

Anonymkode: 34ed7...8ee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...