Gå til innhold

Introdusere barna for hverandre, tips trengs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi lander på bowling med barna, på 15, 10(hans gutter) og mi jente (13). Eller har dere andre forslag? 

og hvordan skal vi som foreldre oppføre oss? Holde oss til våre «egne» eller være veldig involvert i hverandres? Og hvordan skal vi oppføre oss overfor hverandre? Ungene er jo i den alderen hvor alt vi voksne gjør er kleint. 

guttene har ikke møtt meg heller, men jenta mi har truffet kjæresten min et par ganger. Vært sammen i tre år, så på høy tid å bringe gjengen sammen.  Er så redd dette skal gå skeis. 

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ungene er såpass store at jeg tror jeg ville tatt et steg tilbake etter introduksjon. Bare vær sammen, bowle og ha det gøy sammen. Ville unngått for mye intimitet mellom dere. La dagen handle om ungene og det å bli kjent. 

AnonymBruker
Skrevet

La det handle om bowlingen kanskje? Som et helt ordinært sosialt treff?

Blir litt høye skuldre hvis ikke. 

Anonymkode: ea80a...636

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunga skrev (15 minutter siden):

Tror vi lander på bowling med barna, på 15, 10(hans gutter) og mi jente (13). Eller har dere andre forslag? 

og hvordan skal vi som foreldre oppføre oss? Holde oss til våre «egne» eller være veldig involvert i hverandres? Og hvordan skal vi oppføre oss overfor hverandre? Ungene er jo i den alderen hvor alt vi voksne gjør er kleint. 

guttene har ikke møtt meg heller, men jenta mi har truffet kjæresten min et par ganger. Vært sammen i tre år, så på høy tid å bringe gjengen sammen.  Er så redd dette skal gå skeis. 

Dere har venta bra lenge da. 3 år..

Ikke oppfør dere som kjærester ihvertfall. Kyss og klemming og sånn kan dere vente med til dere er alene. 

Anonymkode: 83529...52a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere har venta bra lenge da. 3 år..

Ikke oppfør dere som kjærester ihvertfall. Kyss og klemming og sånn kan dere vente med til dere er alene. 

Tro meg, det er ikke jeg som har villet vente. Det er en diskusjon i seg selv. 

kyss og klem skjer ikke, såpass har jeg skjønt fra jenta mi. Det jeg er litt nervøs for er at ungene ikke forholder seg til hverandre i det hele tatt - guttene for seg, og jenta mi henvender seg til meg. Som er ok, men vil liksom hjelpe til, uten å pushe og være overtydelig. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (19 minutter siden):

Ungene er såpass store at jeg tror jeg ville tatt et steg tilbake etter introduksjon. Bare vær sammen, bowle og ha det gøy sammen. Ville unngått for mye intimitet mellom dere. La dagen handle om ungene og det å bli kjent. 

Intimitet vil ikke skje. Det jeg er litt nervøs for er at ungene ikke forholder seg til hverandre i det hele tatt - guttene for seg, og jenta mi henvender seg til meg. Som er ok, men vil liksom hjelpe til, uten å pushe og være overtydelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere ikke skal forvente så mye den første gangen dere samler hele gjengen. Det tar jo tid for ungdommen dette, og det kan godt hende det blir klein og ikke topp. Neste gang blir det kanskje bedre om dere ikke venter 3 nye år da 😅

Jeg hadde villet møte guttene hvert fall en gang før jeg hadde samlet alle. 

De vet vel om deg og vet dere har møttes over flere år? 

Anonymkode: 05894...f38

• Liker 4
Skrevet

Hjelp til minst mulig, ikke forvent for mye og unngå krampe "nå skal vi ha det hyggelig"-stemning. Husk at det er du og kjæresten som har valgt hverandre og liker hverandre (og har kjent hverandre i flere år) - det er ingen selvfølge at ungene skal like hverandre fra dag en (eller noensinne).  Jeg fikk stesøsken på 13 og 11 da jeg var 15, det gikk bedre da de voksne sluttet å prøve så hardt og gikk for hverdagslighet i stedet for skulle leke kjernefamilie samtidig som de presset på at vi skulle være sosiale og høflige på en måte jeg ikke var forventet å skulle være ovenfor mine faktiske søsken...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte kjæresten og barna hans ( 7 og 10 år) hjem til oss. Alle lagde hver sin pizza også så vi på film etterpå. 

de yngste som er gutter fant fort tonen. De eldste (jenter) på 10 og 11 år er først nå 3 måneder etterpå de prater sammen og ikke synes det er kleint lenger. Så nå i sommer har vi vært litt mer sammen tidligere og overnattet. Før har vi møttes en lørdag/søndag en gang i blant. 

Anonymkode: 02a15...26c

AnonymBruker
Skrevet

Ville delt opp introduksjonen, så ingen må møte både den nye steforelderen og de nye stesøskene på samme tid. Kan bli i meste laget å forholde seg til.

Gjør noe hyggelig med hans barn, bare du, først.

Anonymkode: 367f5...410

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tenker dere ikke skal forvente så mye den første gangen dere samler hele gjengen. Det tar jo tid for ungdommen dette, og det kan godt hende det blir klein og ikke topp. Neste gang blir det kanskje bedre om dere ikke venter 3 nye år da 😅

Jeg hadde villet møte guttene hvert fall en gang før jeg hadde samlet alle. 

De vet vel om deg og vet dere har møttes over flere år? 

Anonymkode: 05894...f38

Vært inne på tanken, at siden han har utsatt dette så sykt lenge, kan det være det er lurt at guttene kun treffer meg. Har spurt gjennom alle årene sammen, men nei det passer ikke, de har så mange planer etc., men nå har jeg sagt det må gjøres, hvis ikke trekker jeg meg ut. Gidder ikke ha et forhold halvparten av måneden. 
tok ham nesten to år å fortelle guttene om meg (eks-kona fikk vite etter ett år), så ting går jævlig treig. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville valgt escape room isteden for bowling om det er mulig. Da må dere samarbeide, bowling blir det fort til at man holder seg til de man kjenner fra før. 

Anonymkode: bb46e...cbd

• Liker 4
Skrevet
Trolltunga skrev (1 time siden):

i. Det jeg er litt nervøs for er at ungene ikke forholder seg til hverandre i det hele tatt - guttene for seg, og jenta mi henvender seg til meg. Som er ok, men vil liksom hjelpe til, uten å pushe og være overtydelig. 

Det er veldig sannsynlig at det blir slik, men det trenger du ikke være nervøs for, det er helt naturlig. Tenåringer er ikke som voksne som utveksler høfligjetsfraser de bruker tid på å bli kjent. Dette er første møte så du trenger ikke hjelpe til.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tror jeg ville valgt escape room isteden for bowling om det er mulig. Da må dere samarbeide, bowling blir det fort til at man holder seg til de man kjenner fra før. 

Anonymkode: bb46e...cbd

Var inne på tanken, men redd et då tvunget samarbeid vil føre til at det låser seg hvis ingen lar seg rive med, i tilfelle nervene tar overhånd. 

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunga skrev (2 timer siden):

Tro meg, det er ikke jeg som har villet vente. Det er en diskusjon i seg selv. 

kyss og klem skjer ikke, såpass har jeg skjønt fra jenta mi. Det jeg er litt nervøs for er at ungene ikke forholder seg til hverandre i det hele tatt - guttene for seg, og jenta mi henvender seg til meg. Som er ok, men vil liksom hjelpe til, uten å pushe og være overtydelig. 

Helt ok om det skjer med det samme. I den alderen var jeg dritsjenert. Hvrofor er det så ille da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...