Gå til innhold

Hva er deres erfaring med å komme inn fra venteliste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som suppleringsopptaket har vært står jeg som nummer 3 på venteliste til en master som tar inn 30 studenter (Lokalt opptak hvis det har noe å si). Begynner å innse at jeg ikke kommer inn og er i prosessen med å søke jobb i stedet. 

Da jeg søkte bachelor (35 plasser), kom jeg og fire andre inn en uke etter studiestart, og klarer ikke å unngå å tenke at det samme kan skje denne gangen også. Er det noen som har erfaring med dette? 

Jeg kjenner også noen som har ringt instituttet ved studiestart og vært litt «på», og dermed fått komme inn på grunn av at de lå høyt oppe på ventelista 

Anonymkode: 0ff27...287

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

^^

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn på bachelor for to år siden når jeg var nr 34 på ventelisten, kom inn samme dag som oppstart da det var flere som ikke dukket opp. Vet ikke hvor vanlig det er på master da! 

Anonymkode: b944f...0b1

AnonymBruker
Skrevet

Du får vente og se, master er jo lokalt opptak, så der kan jo noen ha blitt supplert inn et annet sted og ikke ha takket nei enda. Jeg har vært med på at vi har hatt mange på venteliste, og at vi har tømt ventelista. Men vi har alltid fulgt lista, det har ikke hjulpet å ringe oss eller møte opp første dag.

Anonymkode: d60a9...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kom inn på bachelor for to år siden når jeg var nr 34 på ventelisten, kom inn samme dag som oppstart da det var flere som ikke dukket opp. Vet ikke hvor vanlig det er på master da! 

Anonymkode: b944f...0b1

Oi ikke verst å komme inn da! Hadde blitt overlykkelig hvis det samme skjedde med meg😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du får vente og se, master er jo lokalt opptak, så der kan jo noen ha blitt supplert inn et annet sted og ikke ha takket nei enda. Jeg har vært med på at vi har hatt mange på venteliste, og at vi har tømt ventelista. Men vi har alltid fulgt lista, det har ikke hjulpet å ringe oss eller møte opp første dag.

Anonymkode: d60a9...44a

Takk for svar!😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...