AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Hva hadde du syntes om det? Anonymkode: 1acea...988
GammelKaktus Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Kjempeflott Barna storkoser seg jo ute. 39
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Vårt har startet ute de 2 åra hun har gått i bhg. Kjempefint. Det var en periode hvor vi leverte inne, og opplevde at levering var vanskeligere inne. Ute var det liksom bare rett i lek. Anonymkode: 371cf...f84 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Blir ikke bedre enn det. Nysgjerrig på hvorfor noen skulle mene det er en dårlig ting? Anonymkode: 9a53e...d22 18
tangent Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Helt topp! Og mye greiere å slippe avkledning av yttertøy til ungen selv! 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 Så å levere en trøtt unge ute i minusgrader og sludd og regn er bra? Hadde dere ønsket det selv? Eller løper dere inn i bilen og gleder dere til å komme på kontoret? Anonymkode: 1acea...988 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så å levere en trøtt unge ute i minusgrader og sludd og regn er bra? Hadde dere ønsket det selv? Eller løper dere inn i bilen og gleder dere til å komme på kontoret? Anonymkode: 1acea...988 Er ungen trøtt får du legge den tidligere å fryser den får du klæ på den mere klær. Anonymkode: d42f7...a17 68
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så å levere en trøtt unge ute i minusgrader og sludd og regn er bra? Hadde dere ønsket det selv? Eller løper dere inn i bilen og gleder dere til å komme på kontoret? Anonymkode: 1acea...988 De ansatte gjør jo det uten problemer Anonymkode: 7d39a...e64 26
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva hadde du syntes om det? Anonymkode: 1acea...988 Mye positiv forskning på friluftsbarnehage, så det tror jeg bare er bra. Hva synes du om det? Anonymkode: 10e2f...be6 12
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 Stort sett fint, men ikke når det er veldig kaldt og mørkt. Her har de hatt start ute som standard det siste året pga. Corona, men det var likevel oppstart innendørs inne på den kaldeste delen av året. Anonymkode: 9c6a4...b3d 2
bib_84 Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 Det har noen av avdelingene gjort i bhg til mine barn også. Merket på mitt barn at han var mer motvillig til å dra i bhg i den perioden, da han på den tiden var mer glad i de typiske innelekene. Ikke er han fan av å være ute i dårlig vær heller. Men jeg synes uansett at det er positivt Barna må selvsagt kles etter været. I tillegg har de i vår bhg en grillstue med vedfyring hvor de spiser når det er kaldt/dårlig vær. Noen ganger har de også lesestund, sangstund osv der inne. 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 Det er travelt nok å levere om man ikke skal diskutere om påkledning til et barn som ikke vil ut, og kle på barnet. Jeg har null fleksibel arbeidstid. Bhg åpner 0715 og jeg må skynde meg å levere for å rekke jobb 0730. Barnet mitt elsker å starte inne, det setter seg i sofaen og slapper av med en bok og koser seg. De dagene de har startet ute har vært så fæle.. Barnet legger seg i rett tid, er et normalt barn som elsker å være ute og som er glad i å være ute! Jeg synes dette er noe vi foreldre bør få være med på å bestemme for vårt barn, vi som kjenner det best. Anonymkode: 1acea...988 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er travelt nok å levere om man ikke skal diskutere om påkledning til et barn som ikke vil ut, og kle på barnet. Jeg har null fleksibel arbeidstid. Bhg åpner 0715 og jeg må skynde meg å levere for å rekke jobb 0730. Barnet mitt elsker å starte inne, det setter seg i sofaen og slapper av med en bok og koser seg. De dagene de har startet ute har vært så fæle.. Barnet legger seg i rett tid, er et normalt barn som elsker å være ute og som er glad i å være ute! Jeg synes dette er noe vi foreldre bør få være med på å bestemme for vårt barn, vi som kjenner det best. Anonymkode: 1acea...988 Tenker du at det skal tilpasses hvert enkelt barn? Noen starter inne og noen ute? Anonymkode: 10e2f...be6 18
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker du at det skal tilpasses hvert enkelt barn? Noen starter inne og noen ute? Anonymkode: 10e2f...be6 Jeg tenker at dette er en avgjørelse de må drøfte med oss foreldre? Lufte interesse… Anonymkode: 1acea...988 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #16 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at dette er en avgjørelse de må drøfte med oss foreldre? Lufte interesse… Anonymkode: 1acea...988 Har dere fått noen begrunnelse for hvorfor det skal gjøres slik da? Anonymkode: 10e2f...be6 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er travelt nok å levere om man ikke skal diskutere om påkledning til et barn som ikke vil ut, og kle på barnet. Jeg har null fleksibel arbeidstid. Bhg åpner 0715 og jeg må skynde meg å levere for å rekke jobb 0730. Barnet mitt elsker å starte inne, det setter seg i sofaen og slapper av med en bok og koser seg. De dagene de har startet ute har vært så fæle.. Barnet legger seg i rett tid, er et normalt barn som elsker å være ute og som er glad i å være ute! Jeg synes dette er noe vi foreldre bør få være med på å bestemme for vårt barn, vi som kjenner det best. Anonymkode: 1acea...988 At du har null flexitid og åpner for diskusjon på bekledning om morgenen er det bare du som kan gjøre noe med, det er faktisk ikke bhg sitt problem. Du får vekke barnet tidligere så hun rekker litt sofa og bok hjemme før dere går da. Anonymkode: a3ef2...499 34
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 Kjempefint å starte ute. Min på 2,5 år har startet dagen ute hele sitt første år i bhg. Både sommer, høst, vinter og vår. Enkelte dager hvor det var storm omtrent så startet de inne. Ellers var ikke snø og regn noe hinder. Ungen min synes det var gøy å starte ute. Hadde gode varme klær. Leverer også 0715, og det er veldig mørkt på vinteren. Men bhg hadde hengt opp masse lyskjeder som ga en helt magisk stemning. Nei, tommel opp for en frisk start på dagen ☺️👍 Anonymkode: 80b31...b4e 15
bib_84 Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 (endret) Hos vår bhg er det noe ne gjør med alle på den gruppa på storbarn, et fast opplegg de har og bruker for å oppnå en del av læringsmålene. Mulig det er sånn hos dere også? Du kan vel uansett ta det opp med foreldreutvalget, høre om det er andre foreldre som sliter med det samme. I så fall kan dere kanskje fremme et forslag om at bhg ser på alternativer, at man kan melde seg på enten ute- eller innelevering f.eks. Men igjen: det vil kreve mer ressurser og mye planlegging... Endret 29. juli 2021 av bib_84 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at dette er en avgjørelse de må drøfte med oss foreldre? Lufte interesse… Anonymkode: 1acea...988 Selvfølgelig er det ikke det. Barnehagen bestemmer hva som er best for barnehagen og barnegruppen, og hvis deres lille bobleplast unge ikke takler det må dere enten tøffe opp ungen deres litt eller skifte barnehage. Spesialtilpassninger vil dere ikke få. Anonymkode: 3a686...73d 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå