AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Har en tenåringsgutt. Bestilte take away-mat tidligere i dag til middag og han hadde gledet seg til mat. Når maten var hentet og brakt hit vi skulle spise var den ikke som bestilt, og han kunne ikke spise den. Reaksjonen hans er i mine øyne ute av proporsjoner da vi hadde brød og pålegg han kunne spise i stedet men han selvsagt var skuffa over at han ikke fikk maten han hadde gledet seg til. Dilemma er i hvilken grad man skal realitetsorientere. Jeg blir sur når han 20 minutter senere fortsatt sutret over feilen som matstedet hadde gjort, og er omtrent på gråten over dette. Jeg lekser da opp om utakknemlighet og ber han sette det i perspektiv. Andre her mente jeg var for streng og heller burde la det gå over, for å ikke skape skamfølelse knyttet til å være skuffet. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ace9...5f5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Skjønner GODT han ble skuffet - måtte han seriøst spise brødskiver mens dere andre soiste takeawaymat?!? hvorfor fikk dere ikke ny mat?!? å si at han skal komme over det er vel ikke akkurat bearbeiding av følelser - det er å nekte dem å eksistere. Du er kjip her! Anonymkode: fe2da...1dc 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Ble skuffet selv da jeg bestilte take away til et jobbmøte, og fikk den sterkeste maten de hadde som jeg ikke klarte å spise. Ja jeg hadde knekkebrød, men blir ikke det samme når jeg hadde gledet meg til varm mat. Ble sur og kjente følelsen flere timer etter, selv om jeg ikke viste det da jeg er voksen. han er ikke utakknemlig, han ble skuffet. La han få den tida han trenger Anonymkode: 2e43a...0ba 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Maten var kjøpt 25 minutter unna, og det var tante som hadde tatt den med. Kunne sikkert fått ny mat til han om vi hadde kjørt 1 time tur/retur for å hente, men det gjør jeg ikke. Sikkert greit å ta med at han ble tilbudt mat fra andre også, men hans kresenhet som gjør at han hadde bestilt spesialmat. Han er veldig kresen på dressinger og all maten var dynket i dressing. Anonymkode: 3ace9...5f5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Skjønner godt at han var skuffet, men da er det bare å lære seg at sånn er livet, og han får kutte ut den kresenheten sin. Anonymkode: f3dbd...098 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Jeg forstår ikke. Han har fått en vare han ikke har bestilt, det er da en selvfølge å klage! Om dere ikke får varen levert og ikke gidder hente den, ville han jo helt sikkert fått en «tilgodelapp» som kunne brukes senere. At han er kresen har overhodet ingenting med saken å gjøre. Ærlig talt! Hvis alle hadde fått noe de ikke hadde bestilt da, hadde du bare heist på skuldrene og funnet frem knekkebrødet? Anonymkode: 19f62...da5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 Jeg hadde sikkert sutret like mye i like lang tid. Er noe med når man har forventninger som ikke blir møtt, og da er det lov å være skuffa. Anonymkode: b763d...3ed 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Hadde ringt stedet og bedt dem rette opp feilen. Jeg og hadde blitt dødsirritert om jeg fikk feil mat på tom mage🙈😅
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Maten var kjøpt 25 minutter unna, og det var tante som hadde tatt den med. Kunne sikkert fått ny mat til han om vi hadde kjørt 1 time tur/retur for å hente, men det gjør jeg ikke. Sikkert greit å ta med at han ble tilbudt mat fra andre også, men hans kresenhet som gjør at han hadde bestilt spesialmat. Han er veldig kresen på dressinger og all maten var dynket i dressing. Anonymkode: 3ace9...5f5 Da hadde jeg sagt han kunne finne noe alternativt og fått det kjørt hjem.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 Man skal alltid møte og anerkjenne følelsene til barna sine. Det betyr aldeles ikke at man er enig eller skal finne en løsning. det er han sine følelser og de skal han få lov til å ha. Sikker på han hadde kommet lettere over det hvis du hadde vist oppriktig medfølelse. Anonymkode: d2242...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå