AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Jeg skal på roadtrip snart og ønsker å ha med vin til kveldene. Har en uåpnet pappvin på 3 liter. Denne blir ikke tømt på en kveld liksom, og kommer til å holde ei stund. Hvordan holder pappvinen seg åpnet i romtemperatur i flere dager på tur? Med tanke på at temperaturen i bilen også kan være ganske mye høyere. Burde jeg heller bare kjøpe flaske(r)? Det er hvitvin det er snakk om. Anonymkode: 0008f...f78
Ugresset Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal på roadtrip snart og ønsker å ha med vin til kveldene. Har en uåpnet pappvin på 3 liter. Denne blir ikke tømt på en kveld liksom, og kommer til å holde ei stund. Hvordan holder pappvinen seg åpnet i romtemperatur i flere dager på tur? Med tanke på at temperaturen i bilen også kan være ganske mye høyere. Burde jeg heller bare kjøpe flaske(r)? Det er hvitvin det er snakk om. Anonymkode: 0008f...f78 Det går helt fint, men hvitvin er jo ikke noe godt varmt. Hvis du ikke kommer til å drikke den opp på 2-3 uker etter at du har kommet hjem fra turen er det nok best å gå for ei flaske eller to. Du kan også fryse restene i isbitposer hvis det ikke er så voldsomt mye igjen, brukes til sauser og kraft. Pakk den/de godt inn i avispapir med et par kjøleelementer, da holdes vinen kald veldig lenge!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Kjøp deg en elektrisk kjølebag til å ha i bilen. Da kan du ha med deg litt pålegg også. Koster ikke så mye. Om du overnatter på hotell/hytte, kan de plugges inn i vanlig stikkontakt også Anonymkode: 31368...bd8 2
Rumle Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Du kan også kjøpe to stk bokser på 1,5 liter, eller små porsjonsbokser. Hvor stort og godt utvalg det er vet jeg ikke, drikker ikke hvitvin selv, men har sett at det finnes Om du søker inne på vinmonopolet, velg hvitvin og så pris lavest først, så ser du utvalget. Sikkert lurt å stille inn på butikk også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå