Prøvemamma Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Noen som har hatt planlagt ks i uke 37? Skal ha planlagt ks 37+2, og er nervøs for at dette er for tidlig for baby. Må ha det da pga tidligere komplisert snitt, og det er farlig om jeg får rier. Vet det ikke regnes som prematurt men. Noen som har opplevelser å dele?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Prøvemamma skrev (6 timer siden): Noen som har hatt planlagt ks i uke 37? Skal ha planlagt ks 37+2, og er nervøs for at dette er for tidlig for baby. Må ha det da pga tidligere komplisert snitt, og det er farlig om jeg får rier. Vet det ikke regnes som prematurt men. Noen som har opplevelser å dele? Er det noe spesielt du er bekymret for? De aller fleste barn som er født i uke 37 klarer seg helt fint, selv om de kommer til ved hjelp av keisersnitt. Har selv premature barn, og det har gått veldig fint med de. Tenker at hvis barnet ditt trenger ekstra hjelp om det blir født i uke 37, så ville det nok ha samme behov om det ble født seinere også. Har ei venninne som tok keisersnitt i uke 38, og endte på nfi med sitt barn. Det var behov for pustestøtte i en ukes tid. Noe som det med stor sannsynlighet ville vært det samme, om keisersnittet hadde blitt tatt seinere også. Selv har jeg et barn som ble født i uke 33 og et i uke 34, uten behov for noe annen støtte, enn litt spisehjelp. Altså det er barnet det kommer ann på, men som sagt når du har kommet så langt, så er det sjelden det er behov for noe ekstra støtte. Ønsker deg masse lykke til med keisersnittet, og håper du får en flott barseltid. Anonymkode: 74552...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Akutt uke 37, men uten at fødsel var i gang, grunnet svangerskapsforgiftning. Barnet var lite, men sprekt. Ikke prematur per definisjon, men overlegen sa de oppfører seg litt som senpremature. Noen kan trenge pustestøtte grunnet våte lunger. Hvis barnet er under 2,5 kg, er det en annen grense for gulsot (lysbehandling). Mitt barn var med på barsel, men strevde litt med mat, trengte ikke sonde Anonymkode: 4a956...b64
Prøvemamma Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det noe spesielt du er bekymret for? De aller fleste barn som er født i uke 37 klarer seg helt fint, selv om de kommer til ved hjelp av keisersnitt. Har selv premature barn, og det har gått veldig fint med de. Tenker at hvis barnet ditt trenger ekstra hjelp om det blir født i uke 37, så ville det nok ha samme behov om det ble født seinere også. Har ei venninne som tok keisersnitt i uke 38, og endte på nfi med sitt barn. Det var behov for pustestøtte i en ukes tid. Noe som det med stor sannsynlighet ville vært det samme, om keisersnittet hadde blitt tatt seinere også. Selv har jeg et barn som ble født i uke 33 og et i uke 34, uten behov for noe annen støtte, enn litt spisehjelp. Altså det er barnet det kommer ann på, men som sagt når du har kommet så langt, så er det sjelden det er behov for noe ekstra støtte. Ønsker deg masse lykke til med keisersnittet, og håper du får en flott barseltid. Anonymkode: 74552...3cc Takk for svar! Er nok bare generelt bekymret, men er nok ikke bekymret for at det skal gå «veldig» galt. Har fått tvillinger i uke 25 (mistet én). Så har en komplisert og lang historie med sykehusopphold, og et ekstremt prematurt barn. Min «drøm» var jo å komme til uke 34, men nå som jeg nærmer meg 37 ville min drøm vært å komme enda lengre, det er vel mest at jeg ønsker så inderlig å oppleve en så normal barselstid som mulig, uten så mye mer frykt enn en «normal» mamma. (Så langt noen forløp er normale selvsagt ❤️ )
Prøvemamma Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Akutt uke 37, men uten at fødsel var i gang, grunnet svangerskapsforgiftning. Barnet var lite, men sprekt. Ikke prematur per definisjon, men overlegen sa de oppfører seg litt som senpremature. Noen kan trenge pustestøtte grunnet våte lunger. Hvis barnet er under 2,5 kg, er det en annen grense for gulsot (lysbehandling). Mitt barn var med på barsel, men strevde litt med mat, trengte ikke sonde Anonymkode: 4a956...b64 Takk for svar! Barnet er estimert til over 3 kg i uke 35+5, så får håpe det er nære virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå