AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Er det stor forskjell på underlivet mellom første og andre fødsel? Underlivet mitt ser og føles likt ut som før jeg fikk barn, men spent på om en ny fødsel vil forandre dette. Merket dere stor forskjell etter nr 2? Revnet lite med nr 1, kun et par pyntesting. Redd for å full ruptur med nr 2, siden jeg føler jeg var heldig med førstemann. Anonymkode: c9dac...bd2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Det er vanligere å revne mest med første, men alt kan jo skje. Jeg ble klippet med begge, og helingen og underlivet var ganske likt etter begge. Anonymkode: bfe29...ddd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Fikk et par sting med første, ingen med andre. Men jeg fikk nedfall/fremfall etter andremann da. Anonymkode: 0d9d7...fb2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk et par sting med første, ingen med andre. Men jeg fikk nedfall/fremfall etter andremann da. Anonymkode: 0d9d7...fb2 Er det noe å gjøre med dette? Når ble det bedre eventuelt (hvis det er bedre)? Anonymkode: c9dac...bd2
Cer3s Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Revnet masse med nr 1, det endret utseende noe men funksjon osv er likt. Riftene var grad 2. Grunnen til at jeg revnet var fordi jordmor var så opptatt på prate med de rundt seg når jeg skulle slutte å presse og jeg mista kontrollen uten at hun fikk det med seg. Fødsel nr 2 endret ingenting og revnet lite den gangen. Fikk beskjed av jordmor at arrvevet er hardere enn vanlig hud så hun brukte finsk grep for å støtte opp litt når hodet var på vei ut. Har fått litt fremfall etter nr 2 men ikke slik at det er plagsomt på noe vis
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Det er bittelitt forskjell rent kosmetisk etter første fødsel. Ingen endring funksjon eller sexliv. Ingen endring etter fødsel nr. 2. Anonymkode: 4baec...579
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Sydde noen få sting etter nr 1 og ett pyntesting etter nr 2. kan ikke si at jeg merker noen særlig forskjell fra før fødsel noen av gangene. Anonymkode: 17a56...f28
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Jeg revnet/ble klippet grad 3a ved første fødsel. En del arrvev, men ingen plager heldigvis. Var veldig nervøs før neste fødsel, men fikk ikke så mye som en liten rift. Ikke med tredje heller, så det er likt som før😊👍 Anonymkode: fab6b...d5b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 For dere som har et lettgradig fremfall etter første fødsel - ble denne verre etter fødsel nummer 2? Jeg vet ikke om jeg tør å bli gravid igjen nettopp på grunn å fremfallet jeg fikk etter første fødsel. Anonymkode: bde48...3fb
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det noe å gjøre med dette? Når ble det bedre eventuelt (hvis det er bedre)? Anonymkode: c9dac...bd2 Det bedret seg sakte men sikkert i løpet av første året. Knipeøvelser er viktig. Jeg har vært dårlig på det, men ble bedre likevel. Merker ikke noe til det lenger. AnonymBruker skrev (12 timer siden): For dere som har et lettgradig fremfall etter første fødsel - ble denne verre etter fødsel nummer 2? Jeg vet ikke om jeg tør å bli gravid igjen nettopp på grunn å fremfallet jeg fikk etter første fødsel. Anonymkode: bde48...3fb Jeg fikk etter andre fødsel, det ble ikke noe verre etter tredje fødsel. Ingen grunn til å la være p bli gravid. Og om det skulle bli verre kan man heldigvis operere 😊 Anonymkode: 0d9d7...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Revnet ikke med noen av mine tross rask aktiv fase på 1t med første og 10min med andre. Underlivet har vært som det alltid har vært. Men har alltid forholdt meg til 6-uker + før sex og hard trening. Ikke undersøkt eller kjent på underlivet før den tid heller. Anonymkode: a1a3b...574
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 Ble klipt med første, og syns underlivet så annerledes ut etter første fødsel. Fødte igjen for 4 mnd siden og ingen forandring. Denne gangen ble jeg ikke klipt men revnet 3 plasser (2 steder på indre kjønnslepper + ene siden av klitoris). Var livredd for å sjekke meg nedentil denne gangen mtp at det hadde revnet 3 plasser, men ble såå positivt overrasket 😅 Anonymkode: 524ff...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå