AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Er det noen blomster/planter som tåler direkte sollys? Jeg har sola inn stuevinduet fra morgen til kveld. De fleste planter skal jo stå lyst, men uten direkte sollys. Anonymkode: 40bf4...bcc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Sukkulenter og kaktuser Anonymkode: b6f71...568
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Porselensblomst. Slyngplante med mørkegrønne blad. Blomstrer med hvite til rosa blomster i store, duftende klaser. Plasseres gjerne i fullt sollys. Vannes godt, men la tørke opp mellom hver vanning. https://hageland.no/inneplanter/gronne-inneplanter/porselensblomst-tricolour-14-cm-potte/ Anonymkode: a9dba...234
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Porselensblomst. Slyngplante med mørkegrønne blad. Blomstrer med hvite til rosa blomster i store, duftende klaser. Plasseres gjerne i fullt sollys. Vannes godt, men la tørke opp mellom hver vanning. https://hageland.no/inneplanter/gronne-inneplanter/porselensblomst-tricolour-14-cm-potte/ Anonymkode: a9dba...234 Nja, de liker mye lys men trives bedre litt inn fra vinduet enn rett i en sydvendt vinduskarm. Øst- eller vestvendt vindu er topp. Min av samme type står i sydvendt vindu og blir blek og rar av det, selv om den overlever og vokser. (Jeg burde finne en annen plass til den, men har for mange planter og for få vinduer! 🙄) (Det korrekte navnet på planta på bildet er forresten Hoya carnosa 'Krimson Princess'. Forhandlerne roter noe helt sinnssykt med navn på Hoya.) Anonymkode: fc832...99e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Mine coleus liker det. Anonymkode: bcbcf...4ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå