Gå til innhold

Flere fullvaksinerte smittet i Bærum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i budstikka, noen som har tilgang?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har lest artikkelen?

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet

Det interessante er vel hvor mange som blir alvorlig syke og/eller får alvorlige senvirkninger?

Skrevet

Totalt 60 smittede siste 2 uker hvorav 5 fullvaksinerte og 20 som har fått en dose.

Lite alvorlig sykdom blant vaksinerte - pr ida én innlagt fra Bærum. 

Flest smittede i alderen 20-30 år.

(Min anmerkning: Står ingen ting om de som har fått én dose er "beskyttet" dvs minst 3 uker siden sprøyta. Det ble satt veldig mye vaksiner i bærum i ukene rett før fellesferien)

• Liker 6
Skrevet

Hvis man ser antallet smittede i sammenheng med andel av befolkningen i Bærum som er vaksinert (inkludert barn):

Vaksinert 1 dose: 39,4 %: 20 smittet

Fullavaksinert: 29,6 %: 5 smittet

Uvaksinert: 31 %:  ca 35 smittet

Det står ikke hvor lang tid det har gått etter andre dose siden de "fullvaksinerte" ble smittet, men man får ikke full effekt før 2 uker etter andre dose.  

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/07/29/195775959/fem-fullvaksinerte-i-baerum-er-koronasmittet-de-siste-to-ukene

• Liker 6
Skrevet
gjest:) skrev (48 minutter siden):

Totalt 60 smittede siste 2 uker hvorav 5 fullvaksinerte og 20 som har fått en dose.

Lite alvorlig sykdom blant vaksinerte - pr ida én innlagt fra Bærum. 

Flest smittede i alderen 20-30 år.

(Min anmerkning: Står ingen ting om de som har fått én dose er "beskyttet" dvs minst 3 uker siden sprøyta. Det ble satt veldig mye vaksiner i bærum i ukene rett før fellesferien)

Ok takk. 

• Liker 2
Skrevet
loveli skrev (3 timer siden):

Det interessante er vel hvor mange som blir alvorlig syke og/eller får alvorlige senvirkninger?

Selvsagt, men en innlagt er ikke mye. 

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Selvsagt, men en innlagt er ikke mye. 

Nei, selvfølgelig er det ikke det.

Derfor er det jo helt idiotisk å fortsette å mase så jævelig om antall smittede.

Jeg driter i om folk føler seg litt influensasyke og har rennende nese liksom... 

Skrevet

Det er jo som forventet. Vaksinen er et sted mellom 80 og 95% effektiv.

På sikt vil 10-20% av de vaksinerte og 100% av de uvaksinerte få corona.

Ettersom 80% er vaksiner vil nesten halvparten av de som får corona fremover være vaksinert.

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som bryter koronarommets regler, samt innlegg fra utestengt bruker, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

Skrevet
loveli skrev (17 timer siden):

Dette er ikke interessant for folk i det hele tatt. Ordet smitte får folk til å skjelve i buksene. En garantert dødsdom.

Jeg er forresten enig med deg og Singapore har forstått det:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WO9W1d/vil-slutte-aa-telle-smittetilfeller-slik-er-singapores-nye-corona-plan

• Liker 3
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
*luna* skrev (2 timer siden):

Vaksinerte som er smittet med deltavarianten kan ha store mengder virus i nese og svelg. De kan smitte både uvaksinerte og andre vaksinerte. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EwrOPo/vaksinerte-sprer-coronaviruset-advarer-amerikanske-myndigheter

Ja, dette har jeg sagt gjentatte ganger her på KG i flere måneder nå. Men moderator bare sletter alt, for de tror bare på det som står i VG. Enda jeg altså henter informasjonen fra vitenskapelige artikler - lenge før det havner i norske aviser. 

Skrevet

Dette er jo ingenting nytt. Vaksine gir ikke 100% beskyttelse mot corona. 

Du kan bli smittet selv om du er vaksinert, og hvis du blir smittet er du smittsom og kan smitte andre.

Det er akkurat derfor flokkimunitet er så viktig. 

Vi må ha nok vaksinerte til at 1 smittet i gjennomsnitt klarer å smitte færre enn 1 ny (R under 1)

Sannsynligvis må over 80% eller 90% av befolkningen vaksineres for at vi kommer dit.. 

• Liker 4
Skrevet
Sitronmelisse skrev (2 timer siden):

Ja, dette har jeg sagt gjentatte ganger her på KG i flere måneder nå. Men moderator bare sletter alt, for de tror bare på det som står i VG. Enda jeg altså henter informasjonen fra vitenskapelige artikler - lenge før det havner i norske aviser. 

Det er fordi du skriver ikke bare er bare vås og feilinformasjon, men vås og feilinformasjon som kan ta livet av folk.

Skjerp deg!

• Liker 5
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
prt90 skrev (3 timer siden):

Det er fordi du skriver ikke bare er bare vås og feilinformasjon, men vås og feilinformasjon som kan ta livet av folk.

Skjerp deg!

Og hva er det jeg har skrevet som er vås og feilinformasjon?! Du har virkelig ikke peiling. Jeg baserer mine utsagn på fagfellevurdert vitenskapelige publiseringer. Hva baserer du deg på? 

• Opprett ny...