Gå til innhold

Hva fikk du overraskende mye penger for på Finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var ei dame som solgte en sofa via finn.no til 5500kr, etter en skillsmisse. Det var visst en designer sofa og jeg tviler på at hun visste va den var verdt. Jeg solgte den på finn.no til noen andre for 42 tusen kroner.

Anonymkode: 3d609...ae4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 15.11):

Som tittelen sier - hva fikk du overraskende mye penger for på Finn.no?

Trenger inspo til hva jeg kan selge :) 

Anonymkode: 41e6c...9b1

baby bjørn vippestol og bæresjele, fikk 6000 for begge, billigere ny

Anonymkode: 63358...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte en del elektronikk (ipad, nintendo switch og ps4) og bøker i februar, og fikk over 7000 kr. 

Anonymkode: 37192...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte et såkalt samleobjekt. Egentlig hverdagslig skrap som mange har (og sikkert flere av dere også), og som jeg hadde tenkt til å kaste, men fant ut at det allerede lå et par slike på finn.no, så jeg tenkte "hvorfor ikke?", og la den ut til 1000 kr.... 200-300 kr lavere enn de andre som lå der. Og så skrev jeg en ganske omfattende tekst til. Opphav, tilstand, kvalitet, symbolsk verdi, samlerobjekt, antatt pris osv. 

Kunne likevel ikke forstå prisen andre hadde lagt seg på! Trodde verdien var 0, og noe alle andre kastet i søpla! Kunne jeg fått 200 kr så hadde jeg vært evig fornøyd.

Etter 14 dager hadde jeg over 150 stykker som hadde klikket på salgssiden. Jeg trodde det først var fordi noen hadde linket det opp mot KG eller et annet forum for å påpeke at jeg som selger var spikke gal ved å selge noe slikt til den prisen. Men 12 stk hadde lagt den som favoritt også... 

Så fikk jeg inn et bud på 800,-. Jeg takket nei til det 😄 Så fikk jeg et bud på 950,-, og svarte at jeg skulle tenke på det, samtidig som jeg skrev "Bud mottatt" i annonsen. Så fikk jeg inn et bud på 1000,-, men da sa jeg at jeg allerede hadde mottatt et bud på 1000,-, så skulle vedkommende ha den så måtte han gå høyere. Så bydde han 1200,- + frakt. Da solgte jeg 😄 Han kjøpte fordi den tingen hadde affeksjonsverdi opp mot barndommen, sa han, og at tingen minnet han om sin mor og far. Så det at jeg solgte den for 1200,- + frakt gjorde at jeg følte meg bra også som hadde "hjulpet" han 😄 

Så 1200,- for noe jeg fikk gratis for mange år siden, og som har stått i veien siden da, og noe som veldige mange har uten å tenke på at det er verdifullt... Jeg lo godt. Salget gikk smertefritt. Lurer på om jeg faktisk kunne krevd mer 😄 

Mamma og pappa trodde jeg spøkte når jeg sa hva jeg hadde solgt og prisen på den. Og det beste med dette... Jeg tror jeg skal klare å få tak i et par slike objekter til gratis fra noen andre etterhvert. Så mulig jeg prøver meg på nytt en annen gang :) 

Btw: De andre selgerne har også fått solgt sine. For objektet eksisterer faktisk ikke lenger på finn.no når jeg prøver å søke på det. 

Anonymkode: 83273...000

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, ja. For et par år siden kjøpte jeg to stk lamper fra min eks - faktisk - til 200,- samlet. 

Beholdte den ene selv, og solgte den andre til 900,- på finn.no. 

Èn lampe koster egentlig 699,- ny ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Var ei dame som solgte en sofa via finn.no til 5500kr, etter en skillsmisse. Det var visst en designer sofa og jeg tviler på at hun visste va den var verdt. Jeg solgte den på finn.no til noen andre for 42 tusen kroner.

Anonymkode: 3d609...ae4

Syns sånt bare er uetisk jeg.

Anonymkode: 53c29...92b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tredemølla vår.. Vi fikk kjøpt den fra et treningssenter for 2500 kr og fikk 20 000 kr for den. Alt treningsutstyret vårt egentlig. Betalte 7000 kr for alt og fikk samlet 35 000 kr for det i den værste koronalockdownen. Da inkl den tredemølla.

Anonymkode: 544d9...049

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uetisk? Man er selv ansvarlig for å prissette tingene sine utifra markedet. At en selger bommer på verdi blir selgers problem. Og jeg ser egentlig ikke problemet. Selgeren får det hen selv føler hen må ha. 

Det er sånn markedet drives. Noen selger billig og tjener på det. Andre kjøper da dette og selger det videre, og tjener da på det. Kjøper får det kjøper ønsker å betale. Alle er fornøyde. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig nok bil. En av de siste produserte Volvo 940 stv , alle ville ha ny V70 og da blir de siste fra utgående modell fullstappet med utstyr for å bli kvitt dem.

Bilen var uten skader, ikke gått altfor mye og viktigst, det var ikke blitt "forbedret" men i originalstand.

Mannen hadde sett på andre 940 som var et par år eldre og priset deretter. Han var meget overrasket da han ble nedringt, alle ville kjøpe usett og flere sa at de ville gi mer enn som var utropsprisen. Endte faktisk med budrunde og vi fikk hele 30.000!!!! mer.

Bilen lever nå et fint liv hos en som samler Volvoer.

Anonymkode: 18be0...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solgte noen fjellski jeg fikk, men ikke likte så helt nye. 
Pengen kom inn, men skiene ble ikke hentet. Selv etter at jeg et år etter purret.

Anonymkode: 8357c...52c

AnonymBruker
Skrevet

å selge gavekort!

jeg ville heller hatt 450 kroner som penger i banken, i steden for ett gavekort på for eksempel 500 kroner (som jeg uansett bare kan bruke i en enkelt nettbutikk) 

Anonymkode: b31b9...2e9

AnonymBruker
Skrevet

Fæl lampe med prismer som fulgte med leiligheten. Min far ville kaste den, jeg la den ut på Finn og en dame ville ha den tilsendt, uten å prute. 

Jeg har også forhåpninger til teak-bordet som må ut når jeg får sofaen jeg har bestilt. Det blir dessverre alt for stort da. 

Anonymkode: ddba0...2ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 18.44):

Jeg solgte et såkalt samleobjekt. Egentlig hverdagslig skrap som mange har (og sikkert flere av dere også), og som jeg hadde tenkt til å kaste, men fant ut at det allerede lå et par slike på finn.no, så jeg tenkte "hvorfor ikke?", og la den ut til 1000 kr.... 200-300 kr lavere enn de andre som lå der. Og så skrev jeg en ganske omfattende tekst til. Opphav, tilstand, kvalitet, symbolsk verdi, samlerobjekt, antatt pris osv. 

Kunne likevel ikke forstå prisen andre hadde lagt seg på! Trodde verdien var 0, og noe alle andre kastet i søpla! Kunne jeg fått 200 kr så hadde jeg vært evig fornøyd.

Etter 14 dager hadde jeg over 150 stykker som hadde klikket på salgssiden. Jeg trodde det først var fordi noen hadde linket det opp mot KG eller et annet forum for å påpeke at jeg som selger var spikke gal ved å selge noe slikt til den prisen. Men 12 stk hadde lagt den som favoritt også... 

Så fikk jeg inn et bud på 800,-. Jeg takket nei til det 😄 Så fikk jeg et bud på 950,-, og svarte at jeg skulle tenke på det, samtidig som jeg skrev "Bud mottatt" i annonsen. Så fikk jeg inn et bud på 1000,-, men da sa jeg at jeg allerede hadde mottatt et bud på 1000,-, så skulle vedkommende ha den så måtte han gå høyere. Så bydde han 1200,- + frakt. Da solgte jeg 😄 Han kjøpte fordi den tingen hadde affeksjonsverdi opp mot barndommen, sa han, og at tingen minnet han om sin mor og far. Så det at jeg solgte den for 1200,- + frakt gjorde at jeg følte meg bra også som hadde "hjulpet" han 😄 

Så 1200,- for noe jeg fikk gratis for mange år siden, og som har stått i veien siden da, og noe som veldige mange har uten å tenke på at det er verdifullt... Jeg lo godt. Salget gikk smertefritt. Lurer på om jeg faktisk kunne krevd mer 😄 

Mamma og pappa trodde jeg spøkte når jeg sa hva jeg hadde solgt og prisen på den. Og det beste med dette... Jeg tror jeg skal klare å få tak i et par slike objekter til gratis fra noen andre etterhvert. Så mulig jeg prøver meg på nytt en annen gang :) 

Btw: De andre selgerne har også fått solgt sine. For objektet eksisterer faktisk ikke lenger på finn.no når jeg prøver å søke på det. 

Men fortell oss hva tingen eeeeer da. pliiis.

Anonymkode: 378cf...46b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en 40 år gammel Mitsubishi av en eldre nabo for vrakpant (1500 kr), solgte den etter et år for over 40.000.

Nå skal det sies at bilen hadde veldig lav kilometerstand og bare en eier fra den var ny, visste egentlig at den var sjelden og at det er en modell som er veldig ettertraktet.

Anonymkode: d883d...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...