Gjest Albbas Skrevet 22. august 2021 #21 Del Skrevet 22. august 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Er en del tyngre enn deg og testet elsykkel for en liten stund tilbake. Jeg elsket det selv om man måtte trø og kjenner det litt i beina, men det var fordi trøing på flaten var så lett at jeg kunne sykle til arrangement uten å bli svett. Var deilig å kunne sykle og bestemme effekten med både gir og motorvalg. I litt brattere bakker lengre enn 10 meter derimot hjalp ikke elsykkel i det hele tatt. Da kunne jeg likesågreit hatt en vanlig sykkel på letteste gir, for det var så vidt det gikk fremover. Måtte gå av sykkelen og skubbe den flere ganger tyngre sykkelen oppover. Så har konkludert at elsykkel skal kjøpes så lenge jeg bor på et sted med mest flater. Får ikke bakkeeffekten jeg ønsker så lenge jeg er tung. Anonymkode: f591f...79a Sykler 1 km i bratt bakke jeg med elsykkel, går helt fint. Suser forbi de med vanlig sykkel. Kjenner det godt i lårene men det er jo bare bra. Jeg er ikke så tung da, men ville vurdert å prøve en annen sykkel. Det er stoooor forskjell på type elsykkel! Jeg sykler helt fint opp med sykkelvogn og to unger også (utgjør nesten 40 kg ekstra). For meg er elsykkel helt nødvendig for å gidde å sykle de lange tunge bakkene så lenge sykkelen for meg først og fremst er et fremkomstmiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #22 Del Skrevet 22. august 2021 Albbas skrev (4 timer siden): Jeg er ikke så tung da, men ville vurdert å prøve en annen sykkel. Det er stoooor forskjell på type elsykkel! Jeg sykler helt fint opp med sykkelvogn og to unger også (utgjør nesten 40 kg ekstra). Jeg tror nok det er kombinasjonen av dette for meg. Skal definitivt prøve flere type sykler for å se hvilken som fungerer best, men tyngden min har også mye å si. Finner få sykler som er tilpasset tyngden, forståelig nok. For jeg ønsker en effektiv i litt lengre bakker. Treningseffekten får jeg og er glad for, men bittelitt drahjelp for å gjøre det et hakk lettere i visse scenario er jo nettopp grunnen for å kjøpe elsykkel istedenfor å bruke den vanlige. Anonymkode: f591f...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå