AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Hei, trenger råd. Bf har vært i et nytt forhold i 6 år. Dama har fra dag 1 ikke skapt annet enn konflikt, vi hadde et godt samarbeid før henne kom inn i bildet. Jeg har gjort det klart at ting som har med barnet å gjøre er mellom meg og barnefar. Hun har terrorisert meg med stygge og kritiserende meldinger, og for et år siden så jeg ikke annen løsning enn å blokkere nr hennes. Mitt barn har ikke likt å komme til far når hun er hjemme, og dette er noe vi har hatt mye problemer med. Nylig fortalte sønnen min at hun hadde tatt han hardt i øret, fordi han ikke gjorde som hun sa. Jeg konfronterte barnefar, og han gikk selvfølgelig rett til henne og sladret. Jeg fikk nettopp en uhyggelig telefon fra mor til kjæresten hans, om at jeg lagde stor sak ut av det. Det var vanlig å gi barn ørefik, og det var noe de var vandt med. Jeg fortalte at jeg ikke vil at noen gir ørefik til mitt barn, og at det finnes mange andre måter enn fysisk straff. Pga ørefiken gruer han seg nå til sommerferie en uke hos pappa, dette var også grunnen til at jeg tok det opp med far i utgangspunktet. Hva gjør jeg? Skal hun få drive på som hun vil med mitt barn?? Tenkte ta kontakt med familievernkontoret, men ser ikke helt hva de skal hjelpe med... Anonymkode: b35c3...265
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 At du mener at alt som har med barnet å gjøre er mellom deg og barnefar, etter 6år synes jeg er tragisk. At stemor driver med fysisk irettesettelse av barnet er derimot uholdbart! Det hadde jeg tatt videre. Anonymkode: dcf19...b79 39
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Meld bekymring til barnevernet. Anonymkode: 0d905...7d8 18
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du mener at alt som har med barnet å gjøre er mellom deg og barnefar, etter 6år synes jeg er tragisk. At stemor driver med fysisk irettesettelse av barnet er derimot uholdbart! Det hadde jeg tatt videre. Anonymkode: dcf19...b79 Dette er en dame som har meldt meg til barnevernet, med falsk anklage, i håp om å ta fra meg foreldreretten (hun innrømte deg selv), bevisst aldri sagt hei når hun møter på meg, kalt meg det ene og det andre uten grunn og ikke laget annet enn kvalme siden dag 1. Jeg er alt annet enn en bitter barnemor, da det var mitt valg å gå fra barnefar for 7 år siden og har familie og mann selv... Anonymkode: b35c3...265 18
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Og vurder hardt å anmeld det Anonymkode: 0d905...7d8 6
Veggdyret Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Har du SKRIFTLIG at hun gir barnet ditt ørefiker, så melder du det til politi og barnevern, og tilbakeholder samvær så lenge far ikke lover å gjennomføre samvær uten henne tilstede. 32
Pillarguri Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 Har hun tatt barnet ditt hardt i øret eller har hun gitt barnet en ørefik. For meg er det en vesentlig forskjell. 7
AprilLudgate Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Å slå/klype barn er straffbart, så jeg hadde vel mest anmeldt forholdet tenker jeg. Hold samvær tilbake da sønn er redd for å bli utsatt for vold. Gi ham beskjed om å finne seg en normalt oppegående partner som ikke utøver vold om han ønsker å ha kontakt med barn. 15
AprilLudgate Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Pillarguri skrev (Akkurat nå): Har hun tatt barnet ditt hardt i øret eller har hun gitt barnet en ørefik. For meg er det en vesentlig forskjell. Hvordan da forskjell egentlig? 🤷♀️ 14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 Fløff skrev (1 minutt siden): Hvordan da forskjell egentlig? 🤷♀️ Dra/klype hardt i øret er nettopp det. Ørefik er å slå med flat hand på øret Anonymkode: 0d905...7d8 9
Pillarguri Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Hvordan da forskjell egentlig? 🤷♀️ Jeg opplever det å slå et barn som mye verre enn å ta hardt i det. Har aldri slått ungene mine, men har måttet ta dem nokså hardt i armen (ikke blåmerkehardt).
AprilLudgate Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dra/klype hardt i øret er nettopp det. Ørefik er å slå med flat hand på øret Anonymkode: 0d905...7d8 Med tanke på definisjon av voldsutøvelse så er begge deler altså vold - det er poenget mitt. 19
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 Pillarguri skrev (3 minutter siden): Har hun tatt barnet ditt hardt i øret eller har hun gitt barnet en ørefik. For meg er det en vesentlig forskjell. Tatt han hardt i øret så han fikk vondt og begynte å gråte. Når jeg konfronterte barnefar hadde han vært vitne til hendelsen, men ikke gjort noe med det, og åpenbart heller ikke sagt noe til meg. Dette er nå 3 uker siden. Anonymkode: b35c3...265 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Med tanke på definisjon av voldsutøvelse så er begge deler altså vold - det er poenget mitt. Enig i det, vold er vold. Men vet flere som mener at ørefik er det samme som å dra i øret Anonymkode: 0d905...7d8 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #16 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er en dame som har meldt meg til barnevernet, med falsk anklage, i håp om å ta fra meg foreldreretten (hun innrømte deg selv), bevisst aldri sagt hei når hun møter på meg, kalt meg det ene og det andre uten grunn og ikke laget annet enn kvalme siden dag 1. Jeg er alt annet enn en bitter barnemor, da det var mitt valg å gå fra barnefar for 7 år siden og har familie og mann selv... Anonymkode: b35c3...265 Merkelig at far godtar at ny kjæreste gjør dette mor deg, om dere i utgangspunktet hadde godt samarbeid. Anonymkode: 6e735...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig at far godtar at ny kjæreste gjør dette mor deg, om dere i utgangspunktet hadde godt samarbeid. Anonymkode: 6e735...7b1 Godt samarbeid før henne kom inn i bildet ja. Han har med årene dessverre blitt mye påvirket av henne og hennes holdninger om ting Anonymkode: b35c3...265
Rosi Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 (endret) Du sender ikke barnet på ferie hos far. Du politianmelder og melder ifra til barnevern. Ettersom far ikke beskytter barnet er det også i fare for straff for å ha sagt i fra til deg. Barnet er ikke trygt hos far så lenge ny kjæreste og hennes mor tydeligvis synes fysisk vold mot barn er innafor. Endret 29. juli 2021 av Rosi 19
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 At hun ikke skal være involvert er feil, det må du bare akseptere at sånn er det. Men for å få et godt samarbeid, for barnet, så er det vel lurt at dere alle drar til familievernkontoret. Anonymkode: 9c523...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 Du politianmelder selvfølgelig dette mennesket for vold. Herrejesus, her må du verne om barnet. Hvor gammel er han? Anonymkode: b64ea...aac 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå