AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Vår søte gutt har en god del kvisete og rødt utslett i ansikt og overkroppen, som vi har fått beskjed på barsel og helsestasjonen er veldig vanlig hos spedbarn og går over av seg selv. Han er snart 5 uker og syntes ikke det blir noe bedre, men han plages ikke av det og er frisk ellers. Dere andre som har hatt barn med dette, hvor lang tid tok det før det gikk bort? Ble det noe arr eller merke i huden etterpå? Måtte noe behandling til? :) Anonymkode: 5e3bc...d4b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Det kan komme og gå veldig. Min er 9 mnd og får fortsatt litt av dette, men han har det aldri lenge av gangen på samme sted, men det varierer sikkert litt fra barn til barn. Han har ikke fått noe arr. Anonymkode: 692b1...465
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Min hadde noen småkviser som etterhvert ikke var rød lenger, kun en hvit/ gul tupp. Etter noen uker uten sted forsvant ble det til at jeg klemte dem ut. Baby reagerte ikke, og neste dag var huden helt fin uten noe merker. Var bare snakk om tre stk på nesen om jeg ikke husker feil. Hadde nok ikke gjort det om de var røde og mange flere. Anonymkode: cfeaf...7b6
spegel Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Det sies litt på tull at man skal vente med dåpen til ungen er 3 måneder gammel, for da får man finere dåpsbilder. Det er absolutt noe i det! 😄 Det går over helt av seg selv, og har aldri sett arr etter nyfødtkviser. Noen har kviser i kort tid, andre i flere måneder. Bare ikke klem på de!!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan komme og gå veldig. Min er 9 mnd og får fortsatt litt av dette, men han har det aldri lenge av gangen på samme sted, men det varierer sikkert litt fra barn til barn. Han har ikke fått noe arr. Anonymkode: 692b1...465 26 minutter siden, AnonymBruker said: Min hadde noen småkviser som etterhvert ikke var rød lenger, kun en hvit/ gul tupp. Etter noen uker uten sted forsvant ble det til at jeg klemte dem ut. Baby reagerte ikke, og neste dag var huden helt fin uten noe merker. Var bare snakk om tre stk på nesen om jeg ikke husker feil. Hadde nok ikke gjort det om de var røde og mange flere. Anonymkode: cfeaf...7b6 22 minutter siden, spegel said: Det sies litt på tull at man skal vente med dåpen til ungen er 3 måneder gammel, for da får man finere dåpsbilder. Det er absolutt noe i det! 😄 Det går over helt av seg selv, og har aldri sett arr etter nyfødtkviser. Noen har kviser i kort tid, andre i flere måneder. Bare ikke klem på de!! Takk for svar Greit å vite at det kan ta lenger tid enn et par uker Det er ikke snakk om et par kviser her, hele hodet, skuldre og bryst er dekket av masse kviser og røde flekker, så han ser veldig fjortis ut 😅 Jeg klemmer ikke, bare lar alt være helt i fred, vasker bare lett over ansiktet med myk fuktet klut. Var sist hos helsestasjonen for to uker siden, jeg får høre igjen på 6 ukers kontroll om det fremdeles ser normalt ut. Anonymkode: 5e3bc...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå