Gå til innhold

Hvorfor ser mange alternative så shabby ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dreadlocks, bustete, fett og grått hår, ingen sminke.

Damer som ikke barberer armhulene, bikinikant eller legger. Godt slitte klær, sko, innredning og ofte gammel standard på bolig.

Mange av de har sære meninger som omhandler antivaksinering, konspirasjonsteorierog sinne mot USA og kapitalisme.

Alt de spiser og drikker skal være økologisk og smaker heller ikke så godt.

Jeg synes mange virker så sinte og kritiske...

Anonymkode: 74974...fc9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du virker sinna og kritisk.

Anonymkode: 53891...18f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke alternativ, men ingen sminke og ingen barbering er helt innenfor syns jeg. Hvorfor skal kvinner bruke tid på det når ikke menn gjør det? Nå snakker jeg om barbering av kroppshår.

Anonymkode: ba15c...c92

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sant, de ser uhygeniske ut og tror de har funnet sannheten mer enn oss andre. Nasty looking people. High five for the hate 🙋🏼‍♀️

Anonymkode: f7f07...2d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo veldig generaliserende. Finnes sikkert noen som huker av på alle punktene dine her, men de er nok et fåtall. 

Men om så var. Hva så? Plager de deg? Er de til ubehag på noen måte? Kanskje de ikke bryr seg om materielle ting, men ser andre verdier, som du ofte glemmer? Har lært meg med årene å aldri bestemme meg for hvordan noen er på forhånd. For jeg har tatt feil, så utrolig mange ganger.

Anonymkode: 76eda...a1f

• Liker 3
Gjest Marte79
Skrevet

Hippie-bevegelsen er modern igjen, dessverre😵💫

Bare vent noen år, så blir det upopulær igjen! 

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg TS.

Jeg synes de ofte lukter svette også. Hadde en sånn hippie-kollega en gang som sminket gammel svette, uvaskede klær, rullings og dårlig ånde. Langt uflitt og pistrete skjegg  Gikk i sånne batikk-klær og hadde slappe bukser med hull.

Han fikk sparken pga manglende hygiene. (Må ha dusjet og tatt seg sammen under intervju).

Det var ekstremt, de fleste er ikke så ille. Men mangel på såpe, sjampo, hårbørste, vaskemaskin, barbermaskin, skiftetøy o.l.

Anonymkode: 2d640...b2b

• Liker 2
Skrevet

Fordi mange av de har andre verdier/ interesser, og de verdiene handler ikke om å daglig ha nyvasket hår og fancy klær, eller å ha den fineste bilen, det flotteste hjemmet eller den nyeste barnevognen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk på videregående (ikke almennfagl. linje) og havnet i klasse med noen kunstneriske typer. Blant annet Martha. Hun satt i sine lilla klær, gjerne en hjemmevevd vest også, og forkynte at hun brukte aldri såpe noe sted når hun dusjet. Hun hadde ikke shampoo i håret heller, ingen såpe på kroppen, skylte bare med vann, også i armhulene. Ingen deodorant brukte hun heller, alt sånt var fandens skaperverk for det var "unaturlig".

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke alternativ. Jeg ser bare ingen grunn til å barbere meg. Har heller ikke farget håret. Det er fullt i fine gråstriper og langt som jeg pleier å sette opp i en knute i nakken.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (40 minutter siden):

Jeg gikk på videregående (ikke almennfagl. linje) og havnet i klasse med noen kunstneriske typer. Blant annet Martha. Hun satt i sine lilla klær, gjerne en hjemmevevd vest også, og forkynte at hun brukte aldri såpe noe sted når hun dusjet. Hun hadde ikke shampoo i håret heller, ingen såpe på kroppen, skylte bare med vann, også i armhulene. Ingen deodorant brukte hun heller, alt sånt var fandens skaperverk for det var "unaturlig".

hu Martha?

Anonymkode: 487e5...340

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hu Martha?

Ikke kongelige Martha :fnise:

Men ja, hun het faktisk Martha eller Marta. Veldig hyggelig, men spesiell. Dette er flere tiår siden!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hasjrøyking.

Anonymkode: 82f1a...3a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg jobbet i en alternativ barnehage i København en gang der vi kun spiste økologisk mat, og mange av de ansatte og foreldrene var veldig bevisst når det gjaldt miljø.

Flere av ungene til veldig alternativer foreldre gikk ofte i de samme klærne flere dager i strekk gjerne flekker på og noen barn hadde også fett hår, og jeg trodde ikke at små barn kunne få fett hår en av jentene på 3 år som brukte bleie( tøybleie selvfølgelig) luktet dårlig, så ofte når jeg byttet bleie på henne så ga jeg henne full kroppsvask med såpe.

Anonymkode: 74974...fc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Ikke kongelige Martha :fnise:

Det skulle tatt seg ut. Høres ut som ei skikkelig røye, hu Marta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...