Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Etter 1,5 år hjemme i permisjon er jeg klar for jobb og normal hverdag. Har fått meg ny jobb og har lyst til å begynne med litt sminke igjen, men nå er jeg usikker på hvor mye sminke som er vanlig å bruke for småbarnsmødre med en hektisk hverdag. 

Hvordan sminker dere dere i hverdagen? 
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg alltid har på uansett er mineralpudder (jeg bruker lang tid på å blende det inn med børsten for et så naturlig resultat som mulig - mellom 3-4 minutter), mascara og øyenbrynsfarge- og gel, børster dem oppover og utover mot tuppen. Svært ofte har jeg også litt blush og solpudder på, men glemmer det ofte. 

Av og til bruker jeg mer sminke på øyene, kajal og øyenskygge, winged liner osv. Andre dager bruker jeg en fin leppestift. Noen dager bruker jeg contour på kinnbena og for å få mer markert kjeveparti.

Anonymkode: 4cf95...c3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 år, har ikke barn enda. Har de siste 6-7 årene kun brukt BB-krem. Har øyevipper som peker rett ned, så mascara ender kun opp under øynene mine. Til fest markerer jeg brynene lett og kanskje rouge, solpudder og leppestift.

Anonymkode: 4e1b6...ab5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har øyevipper som peker rett ned, så mascara ender kun opp under øynene mine.

Et enkelt vippeløft fikser det 🤩

Anonymkode: a62d1...04b

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke sminke, spesielt ikke som småbarnsmor. Bortkastede penger og tid.

Anonymkode: d6945...d8b

AnonymBruker
Skrevet

Concealer på hake og under øynene, samt på nesen for å redisere rødheten. Pudder og mascara 💥

Anonymkode: 6e605...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Et enkelt vippeløft fikser det 🤩

Anonymkode: a62d1...04b

Prøvde dette og det fungerte ikke særlig bra. Har monolids, så øyelokket henger over vippene. 😔

Anonymkode: 4e1b6...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Ikke småbarnsmor, men når jeg har jobbet på kontor har jeg hatt litt concealer eller foundation, fikset øyebryn, mascara, og kanskje litt blush. Kommer an på hvordan huden ser ut for tida :) 

Bedre med litt enn for mye.

Anonymkode: faadc...493

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke småbarnsmor, men når jeg har jobbet på kontor har jeg hatt litt concealer eller foundation, fikset øyebryn, mascara, og kanskje litt blush. Kommer an på hvordan huden ser ut for tida :) 

Bedre med litt enn for mye.

Anonymkode: faadc...493

Støtter dette! Det beste jeg har gjort for huden er å sørge for et sunt kosthold uten mye godis og pizza, det er kun når jeg holder meg unna dét at huden min er helt plettfri. Da føler jeg behovet for sminke minker betraktelig! 

Anonymkode: 4cf95...c3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 3 barnsmor og er nøye med hudpleie. Bruker til daglig en dagkrem med spf og priming effekt slik at jeg kan kutte noen steg, og en cc cream, en bronzer, øyenbrynspen, litt nøytral øyenskygge og en vannfast mascara. 

Anonymkode: 60536...692

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå som ungene er voksne har jeg ikke bedre tid om morgenen, for sover lenger og nyyyter det.😅 Så for meg må det gå kjapt, har aldri brukt særlig mye sminke heller. Har fokus på øynene; bruker quickliner oppå lokket inntil vippene, mascara og brynbørste med farge som gir litt hold. Ser mer våken ut med øyensminke, men hender ofte jeg går uten.  Bruker bare fuktighetskrem/solkrem i ansiktet. 

Anonymkode: bd1c1...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...