Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt, men sliter så innmari med denne småspisingen. Hodet mitt tenker ‘men det er jo ikke så mye’ men det blir jo mye når det skjer hele tiden. Prøver å stoppe meg selv, men det er akkurat som om det skjer automatisk uten at jeg ‘vil’ det. Noen som har noen tips til å la vær, eventuelt tips til hva man kan spise litt av som ikke ødelegger nedgangen? Skjønner at det er kalorier inn og ut. Men tenker sånn snacks?

Anonymkode: f98a5...ff5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker: agurk, selleri, paprika, tomater...

Anonymkode: 97a8b...e5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kutt det ut :) Riv av plasteret. Tennene dine har ikke godt av det, og ikke kroppen din heller. 

Må du så kan du snackse grønnsaker, men det beste er å bare kutte det helt. Du klarer det om du vil.

Hvorfor småspiser du? Blir du ikke mett nok av hovedmåltidene? Hvis det er tilfelle, pass på å få i deg nok proteiner til hvert måltid.

Anonymkode: 7cf52...6f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen tips som funket på meg:

- Logg alt du spiser i Lifesum gjennom dagen. Hjelper med å bevissgjøre om hvor store summer slik småspising kan bli. Pluss at det også lar deg ha noen små måltider, så lenge man legger av kalorier til det. :) 

- Gjør det til en vane at du alltid setter deg ned for å spise, slik at du blir mer bevisst på hva du spiser og hvor mye. 

- Hold deg aktiv og opptatt gjennom dagen. Hvis du begynner å åpne skuffer og skap (som er det jeg brukte å gjøre), sett heller i gang med en aktivitet. Husarbeid, en tur, en treningsøkt, eller hva du egentlig skulle gjøre i det du begynte å se gjennom skuffene. 

- Ikke ha mat som er lett å småspise tilgjengelig i hus. Hvis du må ha det i hus pga. andre i husstanden legg det ut av syne, bakerst og innerst i skap osv. 

Anonymkode: 3aca6...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Matlogg! Jeg bruker ei skrivebok og lager 3 kolonner, frokost, lunsj, middag. Og så har jeg ei linje per dag. Her skriver jeg ned alt jeg spiser. Siden jeg vet jeg må skrive det ned sitter det langt inne å spise mellom måltidene. Dessuten er det begrenset med skriveplass i boka mi, så jeg får ikke plass til å skrive ned mer enn selve måltidene.

Andre tips er drikk vann, puss tenner, tyggis, pastiller, te osv.

Og et annet tips på tampen: større og færre måltider! Jeg er mye mer tilfreds på 2-3 ordentlige måltider enn jeg var da jeg drev og spiste 5-6 mindre måltider per dag. Da var jeg alltid sulten og telte minuttene til neste måltid. Og så kan jeg i tillegg anbefale 16:8 faste.

Anonymkode: 54dab...75f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ha ting i huset som du småspiser. Spis grønnsaker istedet.

Anonymkode: cf1e3...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...