AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Jeg prøver å gå ned i vekt, men sliter så innmari med denne småspisingen. Hodet mitt tenker ‘men det er jo ikke så mye’ men det blir jo mye når det skjer hele tiden. Prøver å stoppe meg selv, men det er akkurat som om det skjer automatisk uten at jeg ‘vil’ det. Noen som har noen tips til å la vær, eventuelt tips til hva man kan spise litt av som ikke ødelegger nedgangen? Skjønner at det er kalorier inn og ut. Men tenker sånn snacks? Anonymkode: f98a5...ff5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Grønnsaker: agurk, selleri, paprika, tomater... Anonymkode: 97a8b...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Kutt det ut Riv av plasteret. Tennene dine har ikke godt av det, og ikke kroppen din heller. Må du så kan du snackse grønnsaker, men det beste er å bare kutte det helt. Du klarer det om du vil. Hvorfor småspiser du? Blir du ikke mett nok av hovedmåltidene? Hvis det er tilfelle, pass på å få i deg nok proteiner til hvert måltid. Anonymkode: 7cf52...6f5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Noen tips som funket på meg: - Logg alt du spiser i Lifesum gjennom dagen. Hjelper med å bevissgjøre om hvor store summer slik småspising kan bli. Pluss at det også lar deg ha noen små måltider, så lenge man legger av kalorier til det. - Gjør det til en vane at du alltid setter deg ned for å spise, slik at du blir mer bevisst på hva du spiser og hvor mye. - Hold deg aktiv og opptatt gjennom dagen. Hvis du begynner å åpne skuffer og skap (som er det jeg brukte å gjøre), sett heller i gang med en aktivitet. Husarbeid, en tur, en treningsøkt, eller hva du egentlig skulle gjøre i det du begynte å se gjennom skuffene. - Ikke ha mat som er lett å småspise tilgjengelig i hus. Hvis du må ha det i hus pga. andre i husstanden legg det ut av syne, bakerst og innerst i skap osv. Anonymkode: 3aca6...22e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Matlogg! Jeg bruker ei skrivebok og lager 3 kolonner, frokost, lunsj, middag. Og så har jeg ei linje per dag. Her skriver jeg ned alt jeg spiser. Siden jeg vet jeg må skrive det ned sitter det langt inne å spise mellom måltidene. Dessuten er det begrenset med skriveplass i boka mi, så jeg får ikke plass til å skrive ned mer enn selve måltidene. Andre tips er drikk vann, puss tenner, tyggis, pastiller, te osv. Og et annet tips på tampen: større og færre måltider! Jeg er mye mer tilfreds på 2-3 ordentlige måltider enn jeg var da jeg drev og spiste 5-6 mindre måltider per dag. Da var jeg alltid sulten og telte minuttene til neste måltid. Og så kan jeg i tillegg anbefale 16:8 faste. Anonymkode: 54dab...75f 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Slutt å ha ting i huset som du småspiser. Spis grønnsaker istedet. Anonymkode: cf1e3...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå