Gå til innhold

Min sønn ønsker flytte..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere barn og 14 åringen som jeg har fra et tidligere ekteskap ønsker å flytte til faren. Vi har bodd her vi bor i 5 år og han har trives godt, men etter han startet på ungdomskolen har han snakket om at han ønsker flytte til faren. Jeg føler nå at dette må han få lov til å gjøre da han har prøvt å gått 1 år til, men det gjør så  vondt i mammahjerte💔  Jeg og samboer har 2 små barn sammen og ene sønnen min på 16 og 14 bor her hos oss. Hsn på 16 ønsker ikke flytte iallefall ikke nå. Min samboer vil ikke flytte og det var ikke. et alternativ for han å flytte til oss da vi bodde i byen far til de store bor. Jeg vet at jeg aldri burde flyttet i utgangspunktet, men den gang føltes det til det beste for både barna og meg.

Vi bor i nærheten av både min og samboers familie. Jeg har hatt det tøfft med tanke på flyttingen helt siden start, men har nå fått et nytt nettverk og har det greit her selv om savnet etter byen der vi bodde har vært stort innimellom!

Det er mye dyrere med hus i den byen noe som gjør det vanskelig med å få stort nok hus + samboer driver eget firma og sier han kan ikke flytte pga det. Jeg vet at han kommer med unnskyldninger uansett, for han ønsker ikke flytte. Jeg skulle ønske vi alle bodde i samme by😐 Vi har ingen avlastning enn kun far til sambor her vi bor nå, så det er ellers ingenting som holder oss igjen. Jeg føler at en 14 åring trenger begge foreldrene i nærheten, selv om det er kun 4 år til han er 18😐 

Jeg har vondt i magen og tårene sitter løst i dag. Tar i mot råd, tips eller deres erfaringer rundt dette med stor takk? 🙏

Anonymkode: a15c5...c4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har bodd hos deg til nå betyr det vel at far nesten ikke har hatt han i 5 år. Det er jo vondt for han! Så godt at han skal få ha han boende hos seg noen år nå da! Jeg skjønner at det er vondt for deg også. Men husk at dere er flere foreldre oppi dette!

Anonymkode: 0f961...9fb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis han har bodd hos deg til nå betyr det vel at far nesten ikke har hatt han i 5 år. Det er jo vondt for han! Så godt at han skal få ha han boende hos seg noen år nå da! Jeg skjønner at det er vondt for deg også. Men husk at dere er flere foreldre oppi dette!

Anonymkode: 0f961...9fb

Han har vært der annen hver helg og alt av ferier. Faren jobber ekstremt mye som min største bekymring er oppfølging av lekser etc. Jeg vet at gutta trives bedre hos far med tanke på at der kan de game så mye de vil, men det er jo ikke hverdagen. Jeg ønsker kun det beste for barna mine og siden han er 14 år så må jeg lytte til hans ønske seff❤️

AnonymBruker
Skrevet

Så vondt for deg. Skjønner deg veldig godt. Er ikke vare å slippe barnet sitt, og ikke ha muligheten til å følge det opp i hverdagen lenger. Hadde ikke klart det. Er det noe dere kan endre på slik at han trives bedre? Har han lite venner der? Har han mer venner i byen? Det er ofte slike ting tenåringer vektlegger. Er ikke sikkert det blir noe bedre hos far 

Anonymkode: cdfa5...cb0

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Sier far ja til at han bor hos ham da? 

Forstår godt du er bekymret.. Hva om å lage en avtale at alle karakterer må være like gode (eller bedre) til jul, ellers må han flytte tilbake?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så vondt for deg. Skjønner deg veldig godt. Er ikke vare å slippe barnet sitt, og ikke ha muligheten til å følge det opp i hverdagen lenger. Hadde ikke klart det. Er det noe dere kan endre på slik at han trives bedre? Har han lite venner der? Har han mer venner i byen? Det er ofte slike ting tenåringer vektlegger. Er ikke sikkert det blir noe bedre hos far 

Anonymkode: cdfa5...cb0

Han har en del venner her og trives godt med de. Korona perioden har nok satt sine spor både med tanke på venner og idrett. Jeg er redd dette kun er en fase (hormoner) og nå som han er sammen med en bonus fetter som han trives så godt med og gikk i samme klasse med der gjør at følelsene er forsterket nå. Som personlighet skal ting skje helst i går på begge ungdommene å de lever jo veldig her og nå. Jeg har sagt at han nok kan få bytte klasse om som så. Jrg føler det er kort tid til skolestart for å ta denne avgjørelsen, men samtidig har han sagt dette en gang før å det er jo stort av han å være ærlig😐❤️

AnonymBruker
Skrevet
kruspersilletaco skrev (8 minutter siden):

Sier far ja til at han bor hos ham da? 

Forstår godt du er bekymret.. Hva om å lage en avtale at alle karakterer må være like gode (eller bedre) til jul, ellers må han flytte tilbake?

Jeg har ikke snakket med far enda, men han har tidligere sagt at han må tenke seg godt om. Tror far ønsker ha de i samme by og mer, men av erfaring vet jeg at han kommer til å fortsette å jobbe mye og at de er litt på selvstyr der😐

Skrevet

Da tar du en prat med far og forklarer han hva slags ansvar han tar på seg om han går med på at gutten skal flytte til han. Da må det bli noe annet enn "feriemodus". 

Kjenner flere som har hatt barn i den alderen og så vil de flytte til far og så går det et par uke og så vil de flytte tilbake eller så finner far ut at det ikke var så enkelt med alle hverdagene og leverer de enten de vil eller ei. Sjelden det funker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe man må ta i betraktning når man flytter barna til en annen by og vekk fra far. Slik som du har det nå, har jo far hatt det i de 5 årene gutten bodde hos deg. 
Gutten er stor nok til å bestemme selv hvor han vil bo. Men jeg forstår deg veldig godt, det er vanskelig å gi slipp. 

Anonymkode: cd8cf...808

• Liker 3
Skrevet

Prøv å se det fra gutten sitt perspektiv. Det er jo ikke det at han ikke er glad i deg, men at han kanskje vil tilbringe mer tid sammen med faren sin som han kanskje deler hobbyer sammen med eller føler han mangler en farsfigur som kan lære han "manneting". Om dere har godt forhold nå, kanskje det blir enda bedre de gangene han kommer på overnattinger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (20 minutter siden):

Prøv å se det fra gutten sitt perspektiv. Det er jo ikke det at han ikke er glad i deg, men at han kanskje vil tilbringe mer tid sammen med faren sin som han kanskje deler hobbyer sammen med eller føler han mangler en farsfigur som kan lære han "manneting". Om dere har godt forhold nå, kanskje det blir enda bedre de gangene han kommer på overnattinger. 

Jeg tar dette seriøst altså å vil møte barna mine og vet han er like glad i oss begge. Han har en bonuspappa som han deler både hobby og som tar han med å gjør handy ting, men helt klart der erstatter ikke faren. Jeg er bare redd for at dette er følelser som er her og nå pga han er på ferie med familien sin der. Han valgte selv å ikke reise på ferie med sin far og de, men onkel sin. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette er noe man må ta i betraktning når man flytter barna til en annen by og vekk fra far. Slik som du har det nå, har jo far hatt det i de 5 årene gutten bodde hos deg. 
Gutten er stor nok til å bestemme selv hvor han vil bo. Men jeg forstår deg veldig godt, det er vanskelig å gi slipp. 

Anonymkode: cd8cf...808

Tro meg dette har jeg tenkt på fra den dagen vi flyttet😊 Han er stor nok til å bestemme, men usikker på om han er stor nok til å forstå sitt eget beste... 

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (30 minutter siden):

Da tar du en prat med far og forklarer han hva slags ansvar han tar på seg om han går med på at gutten skal flytte til han. Da må det bli noe annet enn "feriemodus". 

Kjenner flere som har hatt barn i den alderen og så vil de flytte til far og så går det et par uke og så vil de flytte tilbake eller så finner far ut at det ikke var så enkelt med alle hverdagene og leverer de enten de vil eller ei. Sjelden det funker.

Det skal jeg gjøre og jeg frykter som sagt at dette er noe han føler ekstra sterkt på nå som han er på ferie og da blir alt annet negativt her hos oss.  Det er så mange faktorer som spiller inn.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...