Gå til innhold

Normalt at begge foreldre skal følge barnet til første skoledag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette normalt? og er det slik at de fleste som skal følge barnet sitt første skoledag  er 2 altså begge foreldrene? eller er det mer normalt at 1 av foreldrene følger barnet?

Anonymkode: 1f284...3ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at begge foreldrene stiller opp første skoledag, også i delte hjem😊

Anonymkode: 18277...d6f

• Liker 35
Skrevet

Nesten alle førsteklassinger har med begge foreldre føreste skoledag

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt, ja.
Men vær obs på at det kan være litt anderledes nå under pandemien.
Om det er noen restriksjoner, får dere nok informasjon om dette fra skolen.

Anonymkode: 2abd8...85a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tro. Når vi hadde skolestarter i fjor var rundt 80-90% med begge foreldrene. 

Anonymkode: 4e325...383

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge har anledning så er som regel begge med. Her mener jeg det var litt over halvparten som hadde med begge foreldre. Så altså helt normalt med bare én også. Det viktigste er at noen er med.

Anonymkode: 3f5d5...7f7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har en sjans, så er det vel noe en ikke har lyst til å gå glipp av. Nå i korona-tider kan det jo hende at det er restriksjoner at en må bare være én pga plassmangel.

Anonymkode: cbcf5...0dc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har skolestarter i år og begge foreldre får være med. Hele maxigjengen fra barnehagen skal ha med begge foreldrene. 

Anonymkode: 48aac...330

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er normalt, så du kan bare roe helt ned og la typen og eks’n hans følge barnet sitt sammen.

Anonymkode: 07540...fc2

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

En av de (den?) viktigste epokene i livet starter ved første skoledag. Er en selvfølge at begge er med om de kan!

Anonymkode: 8a251...6ed

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har skolestarter i år og begge foreldre får være med. Hele maxigjengen fra barnehagen skal ha med begge foreldrene. 

Anonymkode: 48aac...330

Maxigjengen😂

Anonymkode: 01c6b...1d1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg ser at de fleste skriver det er normalt at begge foreldrene følger barnet😔 situasjonen her er at barnet vårt som skal starte på skolen har to mindre søsken (tvillinger) så kalt high need baby. Jeg ønsker selvsagt og være med og følge barnet på skolen første skoledag, men hvordan skal vi gjøre det med søsken? Vi har ingen barnepasser og de går ikke I bhg enda da de bare er 6 mnd. Hvordan skal vi gjøre det?😪 

Skrevet

Her følger vanligvis begge foreldre med ja. De som evt har baby tar dem med seg. Her blir ikke foreldrene med inn på skolen før de er ferdige for dagen, da får man komme inn, se klasserommet og ta bilder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig her nei

Anonymkode: 25574...179

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arkana said:

Her følger vanligvis begge foreldre med ja. De som evt har baby tar dem med seg. Her blir ikke foreldrene med inn på skolen før de er ferdige for dagen, da får man komme inn, se klasserommet og ta bilder.

Det blir jo vanskelig om baby er 2 stk klistremerke baby med kolikk osv..😔😶

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff. Jeg ser at de fleste skriver det er normalt at begge foreldrene følger barnet😔 situasjonen her er at barnet vårt som skal starte på skolen har to mindre søsken (tvillinger) så kalt high need baby. Jeg ønsker selvsagt og være med og følge barnet på skolen første skoledag, men hvordan skal vi gjøre det med søsken? Vi har ingen barnepasser og de går ikke I bhg enda da de bare er 6 mnd. Hvordan skal vi gjøre det?😪 

Da blir en hjemme mens den andre følger. Sånn gjorde vi det, og det var mest praktisk for oss. Skolestarteren led ingen nød av å ha med kun pappa, så det var nok verst for meg tenker jeg.

Anonymkode: b6c48...695

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg, men hvis det er som hos oss pleier det meste å foregå utendørs og hvor det ikke merkes så godt om det er urolige babyer som skriker og den lille tiden man er inne i klasserommet er det jo ikke noe problem om en forelder må ta med babyene ut hvis de blir urolige. I verste fall får den ene bli hjemme og den andre blir med på skolen. Man får gjøre det beste ut av det. :) 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er vel like normalt som at ene forelderen gjør det? 🤷‍♀️

Anonymkode: ede84...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skolestarter år og ingenting annet enn koma eller andre svært alvorlige ting kunne ha hindret meg og faren fra å delta. 

Anonymkode: 0c81f...851

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enten har dere hver dere baby i bæretøy, eller så blir den ene hjemme. Det er nok verst for de voksne 😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...