Gå til innhold

Fikk attest fra jobben, sjefen fortalte at den eneste som sa noe stygt om meg er han jeg dater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et års vikariat i en bedrift og fant tonen med en mann her. Trodde vi var sjelevenner. Vi delte alt, tanker om fremtiden, fortid, hadde bra sex osv. På mandag hadde jeg siste dag på jobb og fikk en utrolig bra attest men han sa også at mannen jeg holder på med (sjefen vet det ikke) sa jeg gjorde en dårlig jobb og brukte veldig lang tid på å lære. Alle andre sa bare positive ting om meg så han skrev en bra attest likevel.

Jeg blir kvalm av å tenke på at et menneske jeg trodde var der for meg og som jeg ga mye av meg selv til gjorde sitt for at jeg skulle få en dårlig attest. Hvordan skal jeg håndtere dette? Kutte han ut? Og hvorfor gjorde han dette mot meg? Jeg sa aldri noe stygt om ham til noen. 

Anonymkode: fc2b4...b31

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør han? 

Anonymkode: e1126...34b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Selv om dere dater så kan han jo være profesjonell i arbeidet sitt. Om du faktisk gjør en dårlig jobb og har vanskeligheter med å lære nye ting, så er det jo riktig at han sier sin mening til sjefen.

Anonymkode: f9094...c3b

• Liker 5
Gjest loveli
Skrevet

Jeg hadde konfrontert han og spurt hva han mente med det? Eventuelt bare peiset inn på det som et samtaleemne så det ikke blir så direkte.

Eller være litt slem og si at du fikk sluttattesten og at du ble litt overrasket over at det var én person som var negativ når alle de andre var positive til deg. Se hvordan han reagerer. La han svette litt. Så sier du at du vet det er ham. 😏

Noen folk blir veldig kritiske til sine nærmeste, kanskje han hadde vært snillere hvis han ikke kjente deg så godt? 

Uansett skjønner jeg at du reagerer, det føles jo litt som å bli knivstukket i ryggen det der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan skal jeg håndtere dette? Kutte han ut? Og hvorfor gjorde han dette mot meg? Jeg sa aldri noe stygt om ham til noen. 

Ja, kutt han ut.

Årsaken til at han gjorde det, kan eventuelt være fordi han er en egoistisk drittsekk og at han så hvor dyktig du var og kanskje han ønsket å ødelegge dine sjanser for å få en stilling som han håpet på å få?

Anonymkode: d0517...c1e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Enten har du en kliss lik situasjon som en annen her inne, eller så har du skrevet om ham før. Han har aldri vært grei mot deg. Ta avstand. 

Anonymkode: da463...272

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Selv om dere dater så kan han jo være profesjonell i arbeidet sitt. Om du faktisk gjør en dårlig jobb og har vanskeligheter med å lære nye ting, så er det jo riktig at han sier sin mening til sjefen.

Anonymkode: f9094...c3b

Han er den eneste av alle jeg jobbet med som sa det. Han sa også dårlige ting om de to andre som hadde vikariat.

AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med han direkte!

Anonymkode: 2da9d...049

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dater dere, eller har dere bare sex? Og dater dere eventuelt enda? 

Dersom dere ikke dater lengre, så syns jeg det lukter dårlig hevn. Dersom dere dater enda, så høres det ut som om han er sjalu på deg, og bil ødelegge for deg. Om dere bare har sex, så tenker jeg at han har et behov for kontroll, og for å trykke deg ned (det kan jo gjelde dersom dere dater og). 

Summa summarum hadde jeg spurt han rett ut hva i helsikke han holder på med, og deretter hadde jeg kutta kontakten tvert. 

Anonymkode: 3f18c...c9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ps: Er det egentlig innafor av sjefen din å si sånt? Navngi hvem som har snakket dritt om deg? 

Og hvordan vet du at daten din snakket dritt om de to forrige som hadde vikariat, og? 

Tror ikke sjefen din er helt ok justert som sier sånt til deg, trodde ikke det var lov en gang. 

Anonymkode: 3f18c...c9d

• Liker 18
Skrevet

Sa han ordrett at du gjorde en *dårlig* jobb? Hvordan kan han si det når alle andre bare skrøt av deg? Og hvorfor fortalte sjefen din deg dette i det hele tatt mens han navnga daten din? Det var jo helt uvesentlig hva EN sier når alle andre skryter av deg, eller, drev daten din og lærte deg opp og var nærmest sånn sett? 

Her ble det sånn "finn fem feil" Ihvertfall før du forklarer mer.

Hvis det er sånn at daten din hadde et spesielt ansvar for deg osv.så burde han jo fortalt deg på forhånd hva han ville si. Dette er bare veldig rart. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt et års vikariat i en bedrift og fant tonen med en mann her. Trodde vi var sjelevenner. Vi delte alt, tanker om fremtiden, fortid, hadde bra sex osv. På mandag hadde jeg siste dag på jobb og fikk en utrolig bra attest men han sa også at mannen jeg holder på med (sjefen vet det ikke) sa jeg gjorde en dårlig jobb og brukte veldig lang tid på å lære. Alle andre sa bare positive ting om meg så han skrev en bra attest likevel.

Jeg blir kvalm av å tenke på at et menneske jeg trodde var der for meg og som jeg ga mye av meg selv til gjorde sitt for at jeg skulle få en dårlig attest. Hvordan skal jeg håndtere dette? Kutte han ut? Og hvorfor gjorde han dette mot meg? Jeg sa aldri noe stygt om ham til noen. 

Fortalte sjefen om hvem som hadde sagt hva?

Så utrolig uprofesjonelt 

Anonymkode: 8db8b...b73

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du skrevet om før, og du ble da anbefalt å avslutte av alle inne her pga at han ikke behandlet deg pent,allikevel fortsatte du med han så da kan du skylde deg selv.

Anonymkode: 77ab5...8a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes kjent ut, bare litt omsnudd. Var det den mannen som fortalte deg at han selv fikk ros og skryt av sjefen, mens du fikk dårlig omtale?

Anonymkode: be5d5...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ligg med folk på jobben 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3c048...c24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ros til sjefen som fortalte deg dette, så du vet hvordan han er bak fasaden. Vær så snill, dropp fjompen.

Anonymkode: cd842...8aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel kjekk da

Anonymkode: f60e0...caa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (6 timer siden):

Sa han ordrett at du gjorde en *dårlig* jobb? Hvordan kan han si det når alle andre bare skrøt av deg? Og hvorfor fortalte sjefen din deg dette i det hele tatt mens han navnga daten din? Det var jo helt uvesentlig hva EN sier når alle andre skryter av deg, eller, drev daten din og lærte deg opp og var nærmest sånn sett? 

Her ble det sånn "finn fem feil" Ihvertfall før du forklarer mer.

Hvis det er sånn at daten din hadde et spesielt ansvar for deg osv.så burde han jo fortalt deg på forhånd hva han ville si. Dette er bare veldig rart. 

Han sa det var en person og jeg måtte spørre og grave for å finne det ut. Han sa bare innen hvilket område det var og da er det bare han jeg jobbet med. Så spurte jeg direkte «så xxx sa det?» og han nikket.

Han sa han ikke ville si noe stygt om noen av oss men gjorde det tydeligvis likevel. Ja det tok litt tid men han brukte også mange uker på å lære seg akkurat det området mens han forventet at vi skulle klare det på to dager. Så var han nedlatende fordi vi trengte tid på å komme inn i det når den eneste grunnen til at han var bedre enn oss var at han hadde fått ekstremt mye mer tid enn oss.

AnonymBruker
Skrevet

To ting å huske:

1) Tenk over hvem du deler veldig private tanker og kroppen din med. Det bør egentlig aldri være kolleger ihvertfall når det kommer til kropp.

2) Det kan ta mellom 1-2 år før man blir godt vant i en ny jobb. Gode ledere vet hvordan man klarer å få sine medarbeidere til å prestere best mulig. De fleste kan lære hva som helst og kommer man i tillegg tidsnok og viser litt innsatsvilje så får de fleste gode attester. Mye handler om erfaring og tillitt til at man mestrer oppgaver (selvtillit). En linjeleder som snakker dritt om flere kolleger bør få klokkene til å ringe hos sjefene høyere opp og ihvertfall hvis det slutter folk ofte der hvor denne linjelederen er nærmeste sjef.

Uansett, det beste du kan gjøre er å ikke inngå i seksuelle relasjoner med kolleger. Det blir bare problemer av det.

Anonymkode: 28fec...061

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sa det var en person og jeg måtte spørre og grave for å finne det ut. Han sa bare innen hvilket område det var og da er det bare han jeg jobbet med. Så spurte jeg direkte «så xxx sa det?» og han nikket.

Han sa han ikke ville si noe stygt om noen av oss men gjorde det tydeligvis likevel. Ja det tok litt tid men han brukte også mange uker på å lære seg akkurat det området mens han forventet at vi skulle klare det på to dager. Så var han nedlatende fordi vi trengte tid på å komme inn i det når den eneste grunnen til at han var bedre enn oss var at han hadde fått ekstremt mye mer tid enn oss.

Vet ikke annet enn at du får ta en samtale med han. Om du klarer å unnskylde han. Det var hans oppfatning, og han sa det ikke til deg. Det burde han ha gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...