Gå til innhold

Holder kroppen på mer vann i varmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært veldig flink med trening og kosthold. Har spist litt is osv. Kanskje litt mer brødmat. Men ikke over kcal behovet mitt.

Har også trent masse den siste uken. Så har gått opp en kilo. Jeg vet jo at det ikke er noen krise. Føler ikke noen endring på kroppen. Å muskler kommer jo ikke så fort.

Men jeg har de siste dagene hatt mye vann i fingrene (der jeg merker det best). Holder kroppen på mer vann ved trening i varmen? Det er jo så klamt og ekkelt ute også.

Gått lange turer, jogget ute, brukt mølla og styrketrening i løpet av uka. 

Spør fordi jeg er uvitende ang. dette. Men vet at det ikke er fett. Lurer bare på om kroppen holder på mer vann f. eks. på sommeren. Kanskje fått i meg litt lite væske også.

Anonymkode: 639d4...c0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man mister mer væske i varmen. Hvis du har begynt å få ødemer/vannansamlinger i kroppen, med ukjent grunn, er fastlegen et fint sted å dra til :)

Anonymkode: e1712...52a

AnonymBruker
Skrevet

Økt karbohydratinntak ( og saltinntak) kan jo øke vannretensjon. Varme og trening kan også gjøre at kroppen holder på mer vann, opptil flere kg. Det samme med både for høyt og for lavt væskeinntak. 

Anonymkode: 2edb1...46f

Skrevet

Tror det er individuelt, men mange får mer vann i kroppen i varmen, ja. Det er ikke uvanlig. Trening binder også vann i musklene. 

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å drikke mer vann, så selv om du vil miste, så må du drikke mye i varmen.

Anonymkode: fca34...332

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan dere si at det er normalt å plutselig begynne å få ødemer? Mulig det er helt uskyldig men kan være noe med elektrolyttene, hjertet eller lunger. Bør jo faktisk sjekke det ut om det har kommet akutt og ikke er noe som er kjent/avklart

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trener styrke og er støl, så er svaret ja. Støle muskler holder vann. 

Anonymkode: b5469...ed8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men hvordan kan dere si at det er normalt å plutselig begynne å få ødemer? Mulig det er helt uskyldig men kan være noe med elektrolyttene, hjertet eller lunger. Bør jo faktisk sjekke det ut om det har kommet akutt og ikke er noe som er kjent/avklart

Ts har gått opp 1 kilo. Det er ikke det samme som å få ødemer. Vekten kan jo variere med flere kilo i løpet av en uke.

Anonymkode: 011cc...2ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...