AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Jeg kan bli skikkelig kåt på 30 sekunder i de rette settingene, mens kjæresten kan prøve i en halvtime med alle kunster, men absolutt ingenting skjer, i andre settinger. Andre som opplever dette? F.eks 30 min kyss i bilen på en parkeringsplass, og jeg kunne lagt meg ned på asfalten utenfor bilen og fortsatt, en halvtime kos i senga, og kroppen min reagerer ikke en millimeter. Dette gjør at vi har altfor lite sex, noe vi er irriterte og frustrerte over begge to. Han er veldig god både i og utenfor senga, og jeg har ingenting å utsette på noe. Kroppen, eller hjernen, er vel rettest å si, skal bare være så ekstremt vanskelig. Det virker som fellesnevneren for de situasjonene jeg tenner på null komma niks, er spenning, mens senga (og de fleste andre steder som er praktisk mulig), for meg er det samme som kjedelig. Noen som har tips? Anonymkode: f338f...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Jeg skjønte ikke helt dette: Du tenner ikke på ham, eller du tenner først når det er spesielle situasjoner? Anonymkode: e459a...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønte ikke helt dette: Du tenner ikke på ham, eller du tenner først når det er spesielle situasjoner? Anonymkode: e459a...7c5 Ja, jeg kan skjønne du ikke skjønner... Jeg vil si at jeg tenner kun i spesielle situasjoner. Han er kjempefin og sexy han, men i "feil" situasjoner, tenner jeg heller ikke på han. Mens i andre situasjoner tenner jeg ekstremt på han... Det er liksom ikke han som kjernen til problemet. TS Anonymkode: f338f...0a0
Katten.2.0 Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Kan det være relatert til prestasjonspress/angst? Min erfaring er at tenning kan komme lettere i situasjoner hvor det ikke er en latent 'forventning' om at nå skal sex skje. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Katten.2.0 skrev (25 minutter siden): Kan det være relatert til prestasjonspress/angst? Min erfaring er at tenning kan komme lettere i situasjoner hvor det ikke er en latent 'forventning' om at nå skal sex skje. Jeg tror nok kanskje ikke at det er prestasjonspress/angst, men det at ting er forutsigbart, er en veldig turn-off for meg. TS Anonymkode: f338f...0a0
Fioljenta Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Jeg tror jeg skjønner hva du mener - i alle fall ligner det noe jeg har slitt litt med. (Hvis tipsene mine ikke fungerer for deg, så hiv dem overbord.) 1. Min lyst sitter i hodet. Noen ganger kan alt det fysiske være «på plass» og likevel blir jeg ikke tent. Derfor har jeg jobbet med å finne ut hva som tenner hodet mitt. 2. Det er ikke min manns ansvar å tenne meg. Han kan selvsagt hjelpe til. Men det nytter ikke at han kjærtegner, kysser og gjør alt rett hvis tankene mine ødelegger hele innsatsen. 3. Jo mer jeg frustrerer over at jeg ikke blir tent, jo vanskeligere blir det. Det er som om jeg kjører meg fast i et mønster. Mannen min liker f.eks. at vi gjør noe vi har gjort før. Hvorfor endre noe som fungerer og er godt? Jeg synes det er kjedelig. Altså, det er godt, men det er som om hodet mitt ikke klarer å engasjere seg. Derfor har vi tatt noen tak: - Jeg har lært meg å like «rutine»-sex ved å endre mitt eget tankemønster. I stedet for å gå inn i gamle tankespor prøver jeg å fokusere på berøringene, nærheten, intimiteten og følelsene. Litt sånn mindfull-aktig. Å fokusere på at «dette fungerer ikke», blir ofte en selvoppfyllende profeti. - Vi har eksperimentert med å endre småting, som f.eks. å leke med sansene mine (blindfold, musikk, isbiter, lette/heftige berøringer etc.), lett bondage, måten jeg deltar, endre litt på stillinger eller endre litt på rytmer. Bare for å nevne noe. Ofte er det ikke mye som skal til for at opplevelsen skal kjennes ny ut. - Vi har bevisst gått inn for å lære oss nye teknikker for å få et større «repertoar». Det gjør meg mer oppmerksom. - Vi har satt av tid til noen skikkelig grundige runder iblant. Da blir de «vanlige» innimellom også bedre. Jeg har nemlig trent på å ta med meg tankesettene fra de heftige inn i de «vanlige» for å endre tankene rundt de «vanlige». I ditt tilfelle kan du kanskje tenke på bilhendelsen når dere er i senga. Dermed så «trener du opp tankene» til å bli tent også i senga og kan gradvis fokusere mer og mer på det dere faktisk gjør der og da samtidig som du beholder tenningen. - Vi har senket skuldrene mye og fokuserer på det å nyte hverandre. Det er ikke så farlig om det ikke fungerer iblant. Noen ganger bare glipper det. Det er faktisk helt greit. Det senker prestasjonsangsten mye for oss. Det var det jeg kom på i farten. Beklager at det ble litt langt. Hvis du vil ha flere tips, håper jeg flere svarer. Jeg har også skrevet mer på fiolsex, men jeg er ikke sexolog/ekspert så du må plukke det som eventuelt passer for deg. Det viktigste er at du lytter til deg selv. Og blir kjent med hva som tenner deg. 💜 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 Er det snakk om nedverdigende og ydmykende situasjoner? Anonymkode: 900a0...093
Bamseklemmer Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan bli skikkelig kåt på 30 sekunder i de rette settingene, mens kjæresten kan prøve i en halvtime med alle kunster, men absolutt ingenting skjer, i andre settinger. Andre som opplever dette? F.eks 30 min kyss i bilen på en parkeringsplass, og jeg kunne lagt meg ned på asfalten utenfor bilen og fortsatt, en halvtime kos i senga, og kroppen min reagerer ikke en millimeter. Dette gjør at vi har altfor lite sex, noe vi er irriterte og frustrerte over begge to. Han er veldig god både i og utenfor senga, og jeg har ingenting å utsette på noe. Kroppen, eller hjernen, er vel rettest å si, skal bare være så ekstremt vanskelig. Det virker som fellesnevneren for de situasjonene jeg tenner på null komma niks, er spenning, mens senga (og de fleste andre steder som er praktisk mulig), for meg er det samme som kjedelig. Noen som har tips? Anonymkode: f338f...0a0 De fleste trenger kanskje mere enn kyss for å bli tent, men det kommer litt ann på hva du tenker på når du blir kysset. Tenker du på husvask og regninger kan nok det bremse all ereksjon og lyster... Spenningen er nok stor del av tenningen, men spenningen er jo også litt som adrealinkick. Kanskje du er litt kink på å være risikosonen for å bli fersket? Det er det jo mange som tenner på dette, og synes det er spennende... men jeg har aldri hørt at det blir kjedelig i trygge omgivelser som i senga...🤔 hmmm, jeg funderer litt til...
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Så egentlig tenner du ikke på kjæresten din? Du tenner på situasjoner, og da er kjæresten der og kan få glede av at du er tent? Tenner du noen gang på *kun* kjæresten? Anonymkode: f7c00...621 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det snakk om nedverdigende og ydmykende situasjoner? Anonymkode: 900a0...093 Nei, absolutt ikke. TS Anonymkode: f338f...0a0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, absolutt ikke. TS Anonymkode: f338f...0a0 Med «tenne på», mener du da at du ikke klarer kjenne noen nytelse i det hele tatt i en vanlig setting? Anonymkode: e459a...7c5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 Så du tenner på litt utilgjengelig sex, det som du ikke skal ha, fks på en parkeringsplass...? Hva med å nekte deg og ham sex hjemme i senga? Jeg nektet meg selv og en "kjæreste" mer sex etterhvert før vi var mer offentlige sammen....har aldri hatt så lyst på noen som ham den gangen og vice versa...😛 Anonymkode: ba2e8...d3d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, absolutt ikke. TS Anonymkode: f338f...0a0 Bra. Men har du noen eksempler? Anonymkode: 900a0...093
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Med «tenne på», mener du da at du ikke klarer kjenne noen nytelse i det hele tatt i en vanlig setting? Anonymkode: e459a...7c5 Jo, det kan jeg godt, men det er helt uforutsigbart når det skjer. Det kan være i senga, f.eks begge har dusjet og er klare for å legge seg (som for meg i utgangspunktet ultrakjedelig - alt er så rent, pent, forutsigbart og tilrettelagt), og plutselig får jeg et slik blaff over meg. Det kan være noe han gjør i et sekund. Helt umulig for både ham eller meg å forutse eller skjønne. Og det trenger absolutt ikke være et sted der vi kan bli catcha eller noe sånt, f.eks av eller annen rar grunn kan jeg ofte bli sånn plutselig tent på kjøkkenet. Men - da vil han gå til senga, eller i det minste sofaen, for han liker at det er komfortabelt. Og alt da er det lost for min del. Det som jeg likte var kjøkkenet, ikke å skulle gå opp trappa, kle av seg og legge seg i senga... TS Anonymkode: f338f...0a0 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så du tenner på litt utilgjengelig sex, det som du ikke skal ha, fks på en parkeringsplass...? Var ikke parkeringsplassen et eksempel på ting som ikke funket? Hvis jeg har misforstått, så handler det kanskje om å vise seg frem/kunne bli tatt. Ser nå at det ikke er poenget, og det er bra (har selv nokså mange dårlige erfaringer med mennesker som tror andre liker å se🤨). AnonymBruker skrev (1 minutt siden): av eller annen rar grunn kan jeg ofte bli sånn plutselig tent på kjøkkenet. Men - da vil han gå til senga, eller i det minste sofaen, for han liker at det er komfortabelt. Og alt da er det lost for min del. Da er det vel nokså uproblematisk, hvis du bare sier fra om dette? Anonymkode: 900a0...093
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #16 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så du tenner på litt utilgjengelig sex, det som du ikke skal ha, fks på en parkeringsplass...? Hva med å nekte deg og ham sex hjemme i senga? Jeg nektet meg selv og en "kjæreste" mer sex etterhvert før vi var mer offentlige sammen....har aldri hatt så lyst på noen som ham den gangen og vice versa...😛 Anonymkode: ba2e8...d3d Hehe, ingen grunn til å nekte oss å ha sex hjemme i senga, for det har uansett bare blitt den ultimate tørkestedet, uansett... TS Anonymkode: f338f...0a0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 Høres ut som du har et godt sovehjerte da, TS. Hvis kroppen slår seg av med en gang du treffer senga. Gjelder å se det positive i ting Anonymkode: 900a0...093 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var ikke parkeringsplassen et eksempel på ting som ikke funket? Hvis jeg har misforstått, så handler det kanskje om å vise seg frem/kunne bli tatt. Ser nå at det ikke er poenget, og det er bra (har selv nokså mange dårlige erfaringer med mennesker som tror andre liker å se🤨). Da er det vel nokså uproblematisk, hvis du bare sier fra om dette? Anonymkode: 900a0...093 Parkeringsplassen var et sted jeg ble plutselig veldig kåt bare av et forholdsvis uskyldig kyss, men - jeg er egentlig ingen ekshibisjonist - om jeg føler folk kan se oss, er det forstyrrende og turn-off igjen... Ang det siste du skriver; at det er ganske uproblematisk at jeg ikke vil gå i senga, og tenninga skjer på kjøkkenet: jo, men da er det HAN som synes det er turn-off, for han liker at det er komfortabelt. Om han får vondt i knærne om vi ligger på kjøkkengolvet f,eks, da mister han mye av gleden av det.... TS Anonymkode: f338f...0a0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 Fioljenta skrev (2 timer siden): Jeg tror jeg skjønner hva du mener - i alle fall ligner det noe jeg har slitt litt med. (Hvis tipsene mine ikke fungerer for deg, så hiv dem overbord.) 1. Min lyst sitter i hodet. Noen ganger kan alt det fysiske være «på plass» og likevel blir jeg ikke tent. Derfor har jeg jobbet med å finne ut hva som tenner hodet mitt. 2. Det er ikke min manns ansvar å tenne meg. Han kan selvsagt hjelpe til. Men det nytter ikke at han kjærtegner, kysser og gjør alt rett hvis tankene mine ødelegger hele innsatsen. 3. Jo mer jeg frustrerer over at jeg ikke blir tent, jo vanskeligere blir det. Det er som om jeg kjører meg fast i et mønster. Mannen min liker f.eks. at vi gjør noe vi har gjort før. Hvorfor endre noe som fungerer og er godt? Jeg synes det er kjedelig. Altså, det er godt, men det er som om hodet mitt ikke klarer å engasjere seg. Derfor har vi tatt noen tak: - Jeg har lært meg å like «rutine»-sex ved å endre mitt eget tankemønster. I stedet for å gå inn i gamle tankespor prøver jeg å fokusere på berøringene, nærheten, intimiteten og følelsene. Litt sånn mindfull-aktig. Å fokusere på at «dette fungerer ikke», blir ofte en selvoppfyllende profeti. - Vi har eksperimentert med å endre småting, som f.eks. å leke med sansene mine (blindfold, musikk, isbiter, lette/heftige berøringer etc.), lett bondage, måten jeg deltar, endre litt på stillinger eller endre litt på rytmer. Bare for å nevne noe. Ofte er det ikke mye som skal til for at opplevelsen skal kjennes ny ut. - Vi har bevisst gått inn for å lære oss nye teknikker for å få et større «repertoar». Det gjør meg mer oppmerksom. - Vi har satt av tid til noen skikkelig grundige runder iblant. Da blir de «vanlige» innimellom også bedre. Jeg har nemlig trent på å ta med meg tankesettene fra de heftige inn i de «vanlige» for å endre tankene rundt de «vanlige». I ditt tilfelle kan du kanskje tenke på bilhendelsen når dere er i senga. Dermed så «trener du opp tankene» til å bli tent også i senga og kan gradvis fokusere mer og mer på det dere faktisk gjør der og da samtidig som du beholder tenningen. - Vi har senket skuldrene mye og fokuserer på det å nyte hverandre. Det er ikke så farlig om det ikke fungerer iblant. Noen ganger bare glipper det. Det er faktisk helt greit. Det senker prestasjonsangsten mye for oss. Det var det jeg kom på i farten. Beklager at det ble litt langt. Hvis du vil ha flere tips, håper jeg flere svarer. Jeg har også skrevet mer på fiolsex, men jeg er ikke sexolog/ekspert så du må plukke det som eventuelt passer for deg. Det viktigste er at du lytter til deg selv. Og blir kjent med hva som tenner deg. 💜 Å, tusen takk for at du gjør det bryet med å prøve å hjelpe meg! ❤️ Når det gjelder de tre punktene, så stemmer de veldig bra. Min lyst sitter også i hodet. Jeg har sagt flere ganger til ham at det er ikke noe poeng å prøve å tenne kroppen, om ikke hodet er tent (det KAN funke, men mest sannsynlig ikke). Om hodet er tent, trenger han nesten ikke løfte en finger, før jeg er klar for action. Noe ganger er jeg nesten for rask tilogmed for han, og han vil jeg si er en viril type.. Om ikke hodet er tent, kan han gjøre tusen egentlig veldig deilige ting, kroppen reagerer ikke. Egentlig det du også skriver i punkt 2. Men for min del trenger det ikke engang være noen spesielle tanker som ødelegger; bekymringer, problemer i forholdet e.l. - alt kan være helt fint ellers i livet, men jeg blir bare ikke kåt noen ganger. Nr 3 stemmer også veldig, han er slik; hvorfor endre noe som fungerer og som er godt, jeg synes det er dørgende kjedelig. Alt dette har jeg også sagt til ham, at jeg synes ting er dritkjedelig. Jeg skal absolutt tenke over tipsene dine godt, og sjekke ut siden din for evt mer tips!:)) Blir bare så irritert på at jeg skal være så j**** komplisert når forholdet, livet og han er så bra. Jeg har sikkert en helhetssituasjon mange ville higet etter, også setter kropp og sinn seg så på bakbeina, og lager alt det trøbbelet her :/ TS Anonymkode: f338f...0a0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 Jeg skjønner litt hva du mener TS. Men hva om dere f.eks begynner på kjøkkenet, og så fullfører i senga/på sofaen? Da er du nok så tent og med at en forflytning er helt greit? Jeg digger lidenskapelig, spontan sex. Det er ikke alltid at selve sexen er best i dusjen, på kjøkkenet, på vaskerommet osv, men det tenner meg enormt om det starter der. Og å forflytte seg halvnaken gjennom huset er også sexy syns jeg. Anonymkode: e4c6c...058 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå