Gå til innhold

Lukt fra vask

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har begynt å lukte ekkelt fra baderomsvasken min. Ikke fra selve sluket, men fra det hullet nesten oppe med kranen. Hvordan får jeg bort denne lukta? 

Anonymkode: 4523e...b86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved å vaske og rense. Det sitter nok noe gøgg der. Piperenser og zalo burde fikse biffen. 

Anonymkode: b0a54...645

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har begynt å lukte ekkelt fra baderomsvasken min. Ikke fra selve sluket, men fra det hullet nesten oppe med kranen. Hvordan får jeg bort denne lukta? 

Anonymkode: 4523e...b86

Du kan skru av silen eller den metallgreia som sitter i bunnen av vasken, som vannet renner gjennom. Er det ikke en skrue i midten der? Du kan skru opp denne, ta av hele og så få vasket nedi der, fjerne hår og slam og slik som kan lukte. Men obs! Skal du vaske den delen du tok av, gjør det i kjøkkenvasken, ikke på badet. Når du har skrudd den løs fra bunnen av vasken, er ikke "tetnings-koppen" rundt avløpet tett og vann renner utenfor og ned i skapet under vasken!

Anonymkode: 88561...a32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan skru av silen eller den metallgreia som sitter i bunnen av vasken, som vannet renner gjennom. Er det ikke en skrue i midten der? Du kan skru opp denne, ta av hele og så få vasket nedi der, fjerne hår og slam og slik som kan lukte. Men obs! Skal du vaske den delen du tok av, gjør det i kjøkkenvasken, ikke på badet. Når du har skrudd den løs fra bunnen av vasken, er ikke "tetnings-koppen" rundt avløpet tett og vann renner utenfor og ned i skapet under vasken!

Generelt lurt å gjøre et par ganger i året, men dette vil ikke fjerne gønk i overløpet hvor lukten kommer fra hos TS.

Anonymkode: b0a54...645

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vannet vil renne ned i skapet om man har et skap under vasken.
Jeg pleier å sette en bøtte under vasken for å samle opp vann når jeg rengjør vaskene på badene.

Og dette er, som andre også sier, noe man bør gjøre et par ganger i året. Både for å forebygge mot lukt, men også for at det ikke skal bli tett

Anonymkode: 975e6...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...