Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne elske samboeren min etter 9 år. Har elsket ham før, men etter flere såre episoder har mine følelser for ham sluknet. Nå er han på reise og jeg synes det er egentlig deilig. MEN jeg kunne ønsket at jeg hadde savnet ham. Vi har to barn sammen og jeg vil gjerne ha et forhold som funker. Jeg har stort sett lyst til sex når jeg er full, og det er så trist. Jeg kunne ønske jeg kunne ville krype inntil ham av egen vilje og lengte etter ham når han er borte. Hva skal jeg gjøre for å få følelsene tilbake? Eller er det for sent? :sur:

Sliten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk ikke vært i liknende situasjon, så jeg kan ikke svare utifra egne erfaringer. Men hva med å tenke på de tingene ved han som du falt for allerede i begynnelsen av forholdet?

Skrevet

Kjenner meg igjen i den situasjonen der, men eg vet ikke om eg VIL finne de følelsene igjen......

Har barn vi også, så det er mye derfor eg blir...

Men det er bare du som vet om du fortsatt vil satse på forholdet deres, og vel, dere bør kanskje ta dere en prat? Si det som det er, at du ikke finner den gode følelsen lenger, men at du gjerne vil??

Om du vet innerst inne at du vil finne tilbake til slik det var før, så klarer du det nok!

Såre perioder? Er det du som har blitt såret, eller er det han?

Hvordan er det med hans følelser da? Føler han det samme som før?

Skrevet

Uff,dette høres ikke noe bra ut!

Jeg har ikke vært i noen liknende situasjone,men kan jo tenke meg hvordan det måtte føles. Selv om man ønsker,så kan man jo ikke styre følelsene på noe måte.

Hadde jeg vært deg(dere) hadde jeg tatt kontakt med familievernkontoret i komunnen(gratis tjenester) eller samlivseksperter. Det er verdt å prøve-særlig når dere har barn!!!

Så,det er mitt råd!

Håper at alt ordner seg for deg! Lykke til! :klem:

Skrevet

Jeg tror at hvis du virkelig vil så kan du få det til. Så lenge det er litt glør igjen kan de blåses opp.

Skrevet

De sier at likhet, nærhet (i rom, ikke nødvendigvis fysisk) og fysisk tiltrekning er de tre viktigste faktorene i et forhold- ihvertfall fra et følelsesmessig perspektiv. Hvis dette stemmer så vil jo et godt råd kunne være å tilbringe tid sammen - ikke bare i samme rom, men også som selskap der begge er bevisste og oppmerksomme på hverandre. Finn ut hva dere har felles, kanskje starte med de interesser dere begge har - se gode filmer? Kino? Cafe-turer? Trening? Skogsturer? Danse? Synge/spille musikk? Shoppe? Spille play-station? Lese bøker? Lage mat? Hva som hels som dere begge liker å gjøre:) Gjør det sammen! Da vil ihvertfall nærheten og likheten være der:) Jobb med å skape nye minner!

Greit kanskje å huske at de færreste er lykkelig forelsket hele tiden, og ALLE forhold blir kjedelige og mangler lidenskap hvis man ikke jobber med det:)

Var en skuespiller som sa om forholdet sitt en gang at å få barn og flere forpliktelser riktignok var slutten på det forholdet som hadde vært, men isteden for å sørge det og ha en sorg til det som en gang var, hadde han og kona omfavnet at de nå hadde "født" et nytt forhold som IKKE var som det gamle men som hadde andre positive sider. Han sa at man ikke skulle sørge over det som ikke lenger var, men feire det som venter:) Syns det var godt sagt!

Håper du blir "forelsket" i mannen din igjen:) :klem:

Skrevet

Har dere vurdert familie terapi?? Har aldri prøvd det selv, men et vennepar av meg har, og de roser det opp i skyene!!

Skrevet

Hvordan går det med deg? Føler du fremdeles på samme måte?

Skrevet

Det er mange som tror at å elske noen har BARE med følelser å gjøre. Det har også med VILJE å gjøre. Hvis du bestemmer deg for å elske en person og oppfører deg som om du gjør det, da vil du også elske personen. Følelsene kommer og går, men så lenge du er FORPLIKTET så vil du komme deg gjennom det.

Alle kjærlighetsforhold er som en dans der to mennesker er i konstant bevegelse. Noen ganger er de helt nær hverandre, andre ganger beveger de seg fra hverandre for å få bedre plass. Av og til kan de være langt unna hverandre, men det betyr ikke at dansen er slutt. Hvis de er tålmodige og ikke stikker av, kan de komme nær hverandre igjen.

Skrevet

Jo takk for svar. Vi går faktisk til terapi, men det er bare gode ord som blir sagt og ingen handling...

Jeg prøver stadig å foreslå ting vi kan gjøre sammen, vi har gjort det og da har vi det bra. Men savner litt glød og iver fra hans side og. Ikke mye positivt å komme med. Jeg har t.o.m sagt hvordan jeg/vi ønsker å ha det, men likevel skjer det ingen ting. Vi kvinner vil vel ha oppmerksomhet og mye annet, men det viktigste jeg savner ved ham er at han kan komme m forslag på ting vi kan gjøre sammen. Han er stadig på selskaper /middager/fester gjennom forretningsforbindelser og han skjønner jo ikke at jeg synes det morsomt i lengden. Hadde vi funnet på like mye eller mer så hadde jeg vært såre fornøyd. Idag fikk jeg vite igjen at han var bedt ut til fredag, jeg blir bare mer og mer skuffet. Han byr meg nesten bare imot. Uff :tristbla:

Skrevet

Godt svart gjest, men jeg vil jo så viljen er der. Tror ikke du har opplevd denne følelsen. :(

Skrevet

Høres ut som du ikke trives i forholdet og da er saken en helt annen. Jeg trodde du trivdes i forholdet og at du bare manglet den elske følelsen. Derfor skrev jeg det jeg skrev...

Skrevet

Det er jo mannen din som har et problem her. Ikke du... så klart klarer du ikke elske han når han ikke prøver å få det til å fungere. Han burde virkelig skjerpe seg, ellers mister han deg.

Skrevet

Ja jeg er styggelig redd for det, hvis dette fortsetter...og det har det vel gjort i noen år... :cry:

Men jeg vil jo, men mest for våre barn's skyld, og min egen selvfølgelig. Det sliter meg i filler.

Skrevet

Har du prøvd å ta det opp med han? Forstår han alvoret...?

Skrevet

Har egentlig ikke noe annet råd enn at du burde skrive et brev til han og forklare hva du mener/føler/tenker. Det er oftere lettere å forstå det skrevne ord enn en "kjerring som klager".

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...