Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg freaker litt ut. Jeg fødte for 7 uker siden og jeg og typen prøvde å ha sex igår, og til vår begges fortvilelse , kjentes jeg mye mer åpen ut nedentil enn jeg har gjort før. Idag morges da jeg skulle se meg selv nedentil, kunne jeg legge merke til at mellomkjøttet ikke er sydd sammen etter fødsel (ja jeg revnet endel)

Så hos meg har jeg nå en stor skjedeåpning som går hele veien til anus. 

Hva skal jeg gjøre? Dette vil garantert ødelegge sexlivet mitt hvis det ikke blir fikset opp i

Anonymkode: 1b53e...342

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til gynekolog !!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din!?

Anonymkode: 2ad99...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har nok blitt sydd, men kansje noen av stingene har gått opp igjen. Ring sykehuset og du får nok komme inn ila dagen 🙂

Anonymkode: bdecf...d08

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Stingene har nok gått opp for tidlig.

Jeg revnet grad 2 og selv om det ble sydd og stingene holdt ser det ikke ut som før, men skjedeåpningen er normal. De innvendige stingene løste seg ikke opp før ca 9 uker etter fødsel.

Har du ikke sett med speil tidligere?

Dersom du har privatpraktiserende gynekolog i nærheten med kort ventetid hadde jeg bestilt time der snarest, kanskje vanskelig å få time hos fastlegen i ferien?

Anonymkode: 58329...af1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en spesialistoppgave og jeg ville definitivt kontaktet sykehuset direkte eller en privat gynekolog. Denne problemstillingen har ingenting hos en fastlege å gjøre, ei heller jordmor.

Anonymkode: fa874...8e3

• Liker 13
Skrevet

Det må ha vært fryktelig vondt? 😟 Skjønner ikke at det kan ha fristet med sex når du har et åpent sår!

Skjeden både ser og føles veldig vid ut etter fødsel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring til legevakta som setter deg over til gyn. Du får nok komme inn raskt. 

Anonymkode: 4a488...5f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er en spesialistoppgave og jeg ville definitivt kontaktet sykehuset direkte eller en privat gynekolog. Denne problemstillingen har ingenting hos en fastlege å gjøre, ei heller jordmor.

Anonymkode: fa874...8e3

Fastlege kan kontakte sykehuset, så joda, dette kan absolutt tas via fastlege. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ring til legevakta som setter deg over til gyn. Du får nok komme inn raskt. 

Dette er ikke en oppgave for legevakten, alvorlig talt. Det er ikke akutt sykdom/skade, og  ikke truende for liv og helse, det tåler fint å vente til hele sommerferien er over for den del. 

Anonymkode: aaceb...01e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 18.48):

Fastlege kan kontakte sykehuset, så joda, dette kan absolutt tas via fastlege. 

Dette er ikke en oppgave for legevakten, alvorlig talt. Det er ikke akutt sykdom/skade, og  ikke truende for liv og helse, det tåler fint å vente til hele sommerferien er over for den del. 

Anonymkode: aaceb...01e

Hæ, skulle ikke dette være en oppgave for legevakten? Det er altså det dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 8b7e1...fd5

AnonymBruker
Skrevet
On 7/29/2021 at 3:33 PM, spegel said:

Det må ha vært fryktelig vondt? 😟 Skjønner ikke at det kan ha fristet med sex når du har et åpent sår!

Skjeden både ser og føles veldig vid ut etter fødsel. 

Står ingen ting om at det er et åpent sår.

Anonymkode: 9fc2b...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ, skulle ikke dette være en oppgave for legevakten? Det er altså det dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 8b7e1...fd5

Hva i all verden er akutt med denne situasjonen mener du? Legekontoret er åpent på dagtid, man ringer selvsagt dit, og underlivet vil ikke keepere på de timene man evt må vente over natten. Tror du legevakten tilkalle gynekolog for dette, for å sy på nytt? 

Anonymkode: 92643...447

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva i all verden er akutt med denne situasjonen mener du? Legekontoret er åpent på dagtid, man ringer selvsagt dit, og underlivet vil ikke keepere på de timene man evt må vente over natten. Tror du legevakten tilkalle gynekolog for dette, for å sy på nytt? 

Fordi sykehusets åpningstider er til kl 16, det er ikke legevakta! Av samme grunner som man ringer legevakta hvis ikke legekontoret har tid. Kan kan gå på legevakta av maaange grunner. Legevakta har også hurtignummer og de kan lage timer for deg andre plasser på sykehuset om det så er  02 på natta. Jeg snakker av erfaring selv. Er du blåst i hodet ditt? Man trenger ikke gå på legevakta ved kun akutte ting. Da ringer man 113. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja om hun nettopp oppdaget det ved sex! Etter fastlegens åpningstid. Selvfølgelig er det sykehuset hun fødte på som må fikse dette. Gyn avdeling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...