Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg ble enslig forsørger på slutten av 2020, endret på skattekortet, men ingenting skjedde med det jeg fikk utbetalt i lønn. Jeg endret også på skattekortet for 2021, men utbetalingene hver mnd er det samme som det alltid har vært.

Det ser ut som om jeg fikk litt igjen på skatten pga. det fra 2020. 

Men når jeg får skattefradrag for å være enslig forsørger, burde det ikke bli sånn at man betaler litt mindre skatt hver måned? Noen som vet noe om dette? Kan jeg ha lagt inn noe feil? 

Anonymkode: 0813d...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skattefradraget kommer som et eget fradrag på skattemeldingen, ikke på skatten du betaler hver måned. 

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Se her:

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/familie-og-helse/barn/sarfradrag-for-enslige-forsorgere/?gclid=EAIaIQobChMIsZDs1c-H8gIViAZ7Ch1YPAUyEAAYASAAEgLBD_D_BwE

Skrevet

Har du dokumentert ovenfor skatteetaten at du er ensligforsørger? Det må du for å få fradraget, eneste måten å gjøre det på er å å sende inn vedtaket fra NAV om at du får utvidet barnetrygd, også får du fradrag for antall mnd du var ensligforsørger i 2020, jeg fikk for 2 mnd i 2020. Dette måtte jeg gjøre etter at skattemeldingen var kommet, skjer ikke automatisk. 

Ring de, det er ikke for sent ennå tror jeg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...