AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Mannen lager ofte mat på kvelden kun til seg selv. Spør ikke om jeg vil ha eller er sulten en gang. Det er snakk om mat han steker, og tilbereder ikke bare typ brødskive. Jeg synes dette er rart, og synes det er vanlig å spørre den andre. Når jeg sier det blir han sur og mener at jeg som et voksent menneske må klare å si ifra selv hvis jeg er sulten , så skal han lage til meg og. Men ofte vet jeg jo ikke st han lager noe før han er ferdig. Vi har en baby på 5 uker nå og jeg bysser/går og ammer store deler av dagen- og særlig kveldene. Jeg rekker derfor omtrent aldri å lage noe ordentlig mat, eller få med meg at han lager. Tre kvelder på rad nå har han laget hamburger, kokt spaghetti eller laget annen varmmat uten å spørre meg om jeg og vil ha. I går satt han og spiste dette mens jeg gikk rundt med babyen, og hadde ikke spist på 5 timer . Jeg endte opp med å spise en yoghurt, fordi jeg rakk ikke ordne noe mer. Er det virkelig vanlig å kun lage mat til seg selv? Eller må man si ifra så tydelig hvis man også vil ha mat. Anonymkode: c7d70...3da 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 28. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen lager ofte mat på kvelden kun til seg selv. Spør ikke om jeg vil ha eller er sulten en gang. Det er snakk om mat han steker, og tilbereder ikke bare typ brødskive. Jeg synes dette er rart, og synes det er vanlig å spørre den andre. Når jeg sier det blir han sur og mener at jeg som et voksent menneske må klare å si ifra selv hvis jeg er sulten , så skal han lage til meg og. Men ofte vet jeg jo ikke st han lager noe før han er ferdig. Vi har en baby på 5 uker nå og jeg bysser/går og ammer store deler av dagen- og særlig kveldene. Jeg rekker derfor omtrent aldri å lage noe ordentlig mat, eller få med meg at han lager. Tre kvelder på rad nå har han laget hamburger, kokt spaghetti eller laget annen varmmat uten å spørre meg om jeg og vil ha. I går satt han og spiste dette mens jeg gikk rundt med babyen, og hadde ikke spist på 5 timer . Jeg endte opp med å spise en yoghurt, fordi jeg rakk ikke ordne noe mer. Er det virkelig vanlig å kun lage mat til seg selv? Eller må man si ifra så tydelig hvis man også vil ha mat. Anonymkode: c7d70...3da Å kjære vene for en idiot av en mann…….. Anonymkode: 0c951...078 96
Populært innlegg Hansehan Skrevet 28. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 28. juli 2021 Det er da normal høflighet å spørre om den andre vil ha: "Jeg skal lage meg litt kvelds, er du også sulten?" Hvis jeg for eksempel koker egg til frokost, så er det en selvfølge for meg å spørre om kona også skal ha. Har mannen din dårlige sosiale antenner i andre sammenhenger også? 59
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Nei er ikke vanlig, men du bør vel diskutere med han om dette er standarden og sette opp en rettferdig babyturnus utover de 7,5 timene dere er på jobb i døgnet; jobb eller permisjon. Så framover trenger du bare å tenke på egne behov, litt som et kollektiv med 50/50 turnus på baby. Anonymkode: dc849...923 17
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Visste du ikke at han var sånn før du valgte og få barn med ham? Anonymkode: 871f1...782 16
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Antar at dette er en ny leieboer eller romkamerat ettersom du ikke later til å ha kjennskap til hans vaner fra tidligere. Jeg synes ikke han har ansvar for å lage mat til deg, men det hadde jo vært hyggelig av ham å spørre deg når han likevel skal lage mat til seg selv. Er han kanskje engstelig for å bruke av dine matvarer, eller engstelig for at han ikke vil få igjen av deg dersom han lager en porsjon til deg av sin mat? Anonymkode: 0acd0...a1c 10
Hr. Aktiv Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mannen lager ofte mat på kvelden kun til seg selv. Spør ikke om jeg vil ha eller er sulten en gang. Det er snakk om mat han steker, og tilbereder ikke bare typ brødskive. Jeg synes dette er rart, og synes det er vanlig å spørre den andre. Når jeg sier det blir han sur og mener at jeg som et voksent menneske må klare å si ifra selv hvis jeg er sulten , så skal han lage til meg og. Men ofte vet jeg jo ikke st han lager noe før han er ferdig. Vi har en baby på 5 uker nå og jeg bysser/går og ammer store deler av dagen- og særlig kveldene. Jeg rekker derfor omtrent aldri å lage noe ordentlig mat, eller få med meg at han lager. Tre kvelder på rad nå har han laget hamburger, kokt spaghetti eller laget annen varmmat uten å spørre meg om jeg og vil ha. I går satt han og spiste dette mens jeg gikk rundt med babyen, og hadde ikke spist på 5 timer . Jeg endte opp med å spise en yoghurt, fordi jeg rakk ikke ordne noe mer. Er det virkelig vanlig å kun lage mat til seg selv? Eller må man si ifra så tydelig hvis man også vil ha mat. Anonymkode: c7d70...3da Altså dette kom opp først etter du fikk barn med ham? 9
Folivora Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Neste gang han tar frem stekepanna sier du oj hva skal du lage for noe godt Gi han et kyss på munn og klapp ham på tissen Vipps så får du et varmt kveldsmåltid. Eller du kan sitte sulten, fornærmet og forvente at en mann skal forstå hva du tenker. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Å kjære vene for en idiot av en mann…….. Anonymkode: 0c951...078 Å kjære vene for en idiot av en dame......... som er sammen med en sånn mann Anonymkode: 41f55...c13 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Mannen lager ofte mat på kvelden kun til seg selv. Spør ikke om jeg vil ha eller er sulten en gang. Det er snakk om mat han steker, og tilbereder ikke bare typ brødskive. Jeg synes dette er rart, og synes det er vanlig å spørre den andre. Når jeg sier det blir han sur og mener at jeg som et voksent menneske må klare å si ifra selv hvis jeg er sulten , så skal han lage til meg og. Men ofte vet jeg jo ikke st han lager noe før han er ferdig. Vi har en baby på 5 uker nå og jeg bysser/går og ammer store deler av dagen- og særlig kveldene. Jeg rekker derfor omtrent aldri å lage noe ordentlig mat, eller få med meg at han lager. Tre kvelder på rad nå har han laget hamburger, kokt spaghetti eller laget annen varmmat uten å spørre meg om jeg og vil ha. I går satt han og spiste dette mens jeg gikk rundt med babyen, og hadde ikke spist på 5 timer . Jeg endte opp med å spise en yoghurt, fordi jeg rakk ikke ordne noe mer. Er det virkelig vanlig å kun lage mat til seg selv? Eller må man si ifra så tydelig hvis man også vil ha mat. Anonymkode: c7d70...3da Hvordan gjorde dere det før babyen ble født? Var det du som laget maten til deg og han, eller laget dere mat kun til dere selv? Lagde han aldri mat til deg før babyen ble født heller? Anonymkode: 1065e...c28 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 Folivora skrev (3 minutter siden): Neste gang han tar frem stekepanna sier du oj hva skal du lage for noe godt Gi han et kyss på munn og klapp ham på tissen Vipps så får du et varmt kveldsmåltid. Eller du kan sitte sulten, fornærmet og forvente at en mann skal forstå hva du tenker. Anonymkode: 1065e...c28 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Mannen lager ofte mat på kvelden kun til seg selv. Spør ikke om jeg vil ha eller er sulten en gang. Det er snakk om mat han steker, og tilbereder ikke bare typ brødskive. Jeg synes dette er rart, og synes det er vanlig å spørre den andre. Når jeg sier det blir han sur og mener at jeg som et voksent menneske må klare å si ifra selv hvis jeg er sulten , så skal han lage til meg og. Men ofte vet jeg jo ikke st han lager noe før han er ferdig. Kommunikasjon! Snakk sammen om det daglig (under middagen feks), og spør han om hva han tenker å lage til kveldsmat og spør om han kan lage mat til dere begge Anonymkode: 1065e...c28 6
SaraLynn Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Nei dette er ikke normalt. I mitt forhold så hadde det normale vært hvis jeg hadde bysset baby og ikke spist på fem timer, at samboeren min spurte meg om han skulle lage noe til meg uavhengig om han skulle ha selv. Altså at han faktisk fikk med seg at jeg ikke hadde spist, og følte på det. Samme andre veien. Synes det der hørtes merkelig ut Endret 28. juli 2021 av SaraLynn 33
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Skjønner ikke hvorfor dere får barn med disse udugelige, egoistiske mannfolkene… Anonymkode: eec39...7cb 25
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 Dust av en mann.. Anonymkode: 813bb...555 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #17 Skrevet 28. juli 2021 Uff som å høre eksen min det. Han kunne lage middag til seg selv og når jeg kom hjem så var det ingenting til meg og ungene. Jeg som jobbet lengre enn han om dagene og måtte hente barna i barnehagen. Han jobbet offshore og var borte 1 mnd i gangen. Unnskyldte seg med at han var sulten. Han orket ikke å vente på at vi skulle komme hjem. Var likedan da ungene var baby. Kunne telle på hånda når jeg fikk spise et varmt måltid. Alltid jeg som måtte ta baby.. maten var kald når jeg kom tilbake. En god grunn til at han er en eks nå. Du må si ifra og be han tenke på andre rundt seg. Han kunne ha tatt baby litt på kveldene slik at du har fått pause og spist litt. Anonymkode: a75ff...d58 10
AnonymBruker 42 Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er det virkelig vanlig å kun lage mat til seg selv? Eller må man si ifra så tydelig hvis man også vil ha mat. Dette er en sånn typisk "KG-problemstilling" som er helt avhengig av ekstra-info, og kommer an på mange andre omstendigheter og faktorer.... Jeg har f.eks vært i en lignende posisjon (minus barn) der kjæresten en sjelden gang blir snurt fordi hun fikk lyst på deg jeg har laget meg AKKURAT DA, selv om jeg har spurt henne 1000 ganger før, og svaret alltid har vært "det er ikke sunt å spise mat så sent azza, eller -du vet jeg spiser ikke sånn mat før jeg legger meg.... 🤪) Når man har spurt noen nok ganger, så regner man ikke med at ting har forandret seg voldsomt den #1001, lizm... OM man er på "nett", TS, så er det selvsagt normalt å spørre kjæresten sin om de er sultne, og spesielt siden dere har bÆbis... Men det finnes altså andre "formildende omstendigheter" som kan avgjøre hvorvidt det er greit å la være også... Ellers er det samordna skrikekoret på KG selvsagt en fryd å være vitne til, som vanlig! Alltid balansert! 🤣DUUUUUUUMP!!!! 12
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 Spiser dere middagen om kvelden, eller pleier dere å spise middag/varmmat to ganger daglig? Hvis dette var eneste varmmat-måltidet, så synes jeg det kunne blitt laget til alle. Hos oss lager vi kun middag felles, og så ordner vi oss frokost, lunch og kvelds hver for oss. Men hadde én av oss laget noe veldig spennende til kvelds, hadde vi spurt den andre om den ville ha, altså! Men vanligvis så spiser vi kun én middag. Spesielt jeg som er på slankern. Anonymkode: eea42...896 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 Har dere vært sammen lenge? Har han begynt med dette helt plutselig? Anonymkode: a72d0...773 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå