Gå til innhold

Vaksine og allerede smittet av Korona. Konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å tenke litt. Det snakkes så mye om at en del ikke merker at de er smittet av Korona. Dersom en person er smittet av Korona og får vaksinen, hva vil kunne skje da? For det testes vel ikke for korona før vaksinen blir satt? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville vært veldig upraktisk og krevende å teste alle som skal ta vaksinen med hurtigtest. Det som gjøres er at alle får spørsmål om man har følt noen symptomer i det siste eller vært i nærheten av folk som har vært smittet.

Hva som skjer hvis man får vaksinen mens man er i inkubasjonsfasen er jo et interessant spørsmål, det er stor sjanse for at det har skjedd med en del bare i Norge. Jeg har ingen medisinsk bakgrunn, og tør ikke si det ene eller det andre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har virkelig ikke den minste peiling på verken det ene eller det andre "medisinsk"  (spesielt IKKE så kompliserte greier som immunologi), men jeg vil gjette på at man vil reagere litt/ganske mye sterkere på vaksinen enn de som ikke har hatt det før, mtp. at at "hæren" allerede ligger på lur for noe som ligner/er identisk med "fi"  når man får en stram dose rett i muskelen. Litt som at man forventer sterke reaksjon på vaksine #2 eller 3 :vetikke:

Personlig hadde jeg en liten tro/gjetning og bekymring for at de som ble veldig dårlige/dævva av Aztra-vaksinen hadde hatt cervezaz uten å vite det, men det var jo ikke tilfellet (tror jeg)...

Jeg er faktisk på gjerdet mtp. vaksinen selv fordi jeg er litt redd for at man for kan ende opp med noe "ade/vade"-greier når cerveza tilsynelatende muterer så utrolig kjapt 😅

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet
Collan skrev (19 timer siden):

Det ville vært veldig upraktisk og krevende å teste alle som skal ta vaksinen med hurtigtest. Det som gjøres er at alle får spørsmål om man har følt noen symptomer i det siste eller vært i nærheten av folk som har vært smittet.

Hva som skjer hvis man får vaksinen mens man er i inkubasjonsfasen er jo et interessant spørsmål, det er stor sjanse for at det har skjedd med en del bare i Norge. Jeg har ingen medisinsk bakgrunn, og tør ikke si det ene eller det andre.

Ja, synes det var litt interessant å vite hva som skjer/kan skje, men fant ikke noe om det ved å Google. 

• Opprett ny...