Gå til innhold

Om å like noen man ikke kjenner..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som noen sinne har tatt initiativ og «bedt» ut noen dere ikke kjenner, via some? Og lykkes?😜 det er så ekstremt langt unna min måte å være på, har omtrent aldri prøvd å sjekke opp noen på noe vis, Er veldig sjenert og dårlig på akkurat det. men holder på å falle litt for en som jeg ikke kjenner, av alle ting. Så falle for er vel å overdrive, men siden jeg i det hele tett tenker i disse baner så er det ganske seriøst. Det går årevis mellom hver gang jeg fatter interesse for noen sånn på ordentlig. 
Han er litt halvkjent og jeg følger han på noen sosiale medier. Vi er voksne. Og jeg vet han er singel. Har også sett han på tinder for en tid tilbake men ikke fått match. Det trenger man vel uansett ikke legge så mye i..?
men greia er, jeg har aldri noensinne lagt igjen kommentarer en gang til folk jeg ikke kjenner, men nå er det såpass «seriøst» for meg, at jeg er så nysgjerrig og interessert i denne fyren at jeg begynner å lefle med tanken om å sende han melding og be han på kaffe. Antagelig er det helt ute, og sjansen for å få napp er vel veldig liten. 
jeg har ved et par anledninger vært på samme sted som han, så har sett han «i live» og det hjalp ikke akkurat på de gryende følelsene. 
jeg ser at mens jeg skriver dette, at svaret på om jeg burde gjøre noe med dette er «nei», men er voksen og det er ikke noe ungdomstull, og det er på et annet nivå enn at man kan være tiltrukket av folk som er synlig i offentligheten/på nettet og det er det. og har sett såpass mye til det han driver med sånn at jeg med sikkerhet vet at jeg liker han skikkelig godt og at vi vil passe sammen.  Om vi vil ha personlig kjemi og om han vil like meg er jo selvsagt helt åpent og ikke sikkert i det hele tatt, og dette vil jo isåfall være et gedigent skudd i blinde. Han er antagelig populær (men virker ikke å være en som utnytter det spesielt), så hva tenker folk om slikt? Ville dere automatisk avskrevet noen som er såpass teite at de ber ut noen de ikke kjenner? Minsker jeg faktisk sjansene mine? Jeg selv tenker jo at folk som tar kontakt med «kjente» folk eller folk som er synlig i some er ganske teite og har lite integreret.  Bør jeg heller prøve å få møtt han i virkeligheten på noe vis? (Ikke det letteste i koronatider da), Kan jeg anta at han helst vil ha en kjæreste som er innenfor den delen av «kjendislivet» som han jobber i? Fremfor en vanlig person?

huff. Blir helt tullete av dette. Skulle ønske jeg bare kunne roe meg ned, Og håpe at jeg en eller annen gang møter han naturlig eller at han på mirakuløst vis liker meg på tinder. men da blir jeg desperat og blir redd For at noen andre skal kapre han først. Jeg føler at alle damer der ute er så attraktive så hvorfor skulle jeg uansett ha noen sjans. 

dette var dagens teite, men hadde behov for å få det ut litt tror jeg. 

Anonymkode: 24aa5...081

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg blitt satt ut og mest sannsynlig avvist, men det er meg. Du må da bare prøve, værste som skjer er at du ikke får svar eller et "nei"! Du vet vel ikke før du prøver. Har aldri falt for noen jeg ikke kjenner eller har snakket med, så vet ikke hvordan dette er for deg. Spørs også hva du tenker å skrive til denne mannen! Du sier han er kjent, så tipper han svømmer i tilbud og sjansen er liten for svar, men du må for all del prøve. Har datet en kjent for mange år siden, men vi møttes på byen/utvekslet nr og tok det derfra! 

Anonymkode: 3599f...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Personlig ville jeg blitt satt ut og mest sannsynlig avvist, men det er meg. Du må da bare prøve, værste som skjer er at du ikke får svar eller et "nei"! Du vet vel ikke før du prøver. Har aldri falt for noen jeg ikke kjenner eller har snakket med, så vet ikke hvordan dette er for deg. Spørs også hva du tenker å skrive til denne mannen! Du sier han er kjent, så tipper han svømmer i tilbud og sjansen er liten for svar, men du må for all del prøve. Har datet en kjent for mange år siden, men vi møttes på byen/utvekslet nr og tok det derfra! 

Ikke veldig kjent, men litt. Er det Vanlig at folk driver å kontakter sånne folk å gir dem «tilbud» altså? Det er jo nettopp en sånn jeg ikke vil være. Men det er jo muligens eneste mulighet jeg har😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke veldig kjent, men litt. Er det Vanlig at folk driver å kontakter sånne folk å gir dem «tilbud» altså? Det er jo nettopp en sånn jeg ikke vil være. Men det er jo muligens eneste mulighet jeg har😆

Vet ikke hva du legger i litt kjent, men kjente mennesker generelt får som oftest tilbud bare fordi de er kjente. Men jeg vet som sagt ikka hva litt kjent betyr akkurat her eller hvem det er, og det er jo ikke sikkert det er tilfellet med denne mannen. Til syvende og sist har du absolutt ingenting å tape på å prøve 😇

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal hoppe i det. Du risikerer å bli avvist, men det blir aldri noe om du ikke prøver. Om du ikke tør å sende han en melding kan du sende han noen vage hint, for eksempel like et par bilder av han. Dette høres kanskje ikke særlig voksent ut, men det kan fungere om du er redd for å ta initiativ. Det blir som å kaste ut agnet og se om han biter på det. Vekker det interesse i han kan det hende han liker noen bilder tilbake, eventuelt sender deg en melding. Det beste vil nok være å gå rett på og skrive til han fremfor å sende hint som kanskje ikke bærer noen vei. 

Selv har jeg sett meg ut en mann her i nærområdet som jeg har planer om å prøve meg på når jeg føler meg klar for det. Han har åpen profil på sosiale medier, så jeg kommer til å like noen bilder av han, og så vente på en eventuell respons. En annen jeg har fått øynene opp for har dessverre gått inn i et forhold, men så snart jeg ser at han ikke har kjæreste lenger skal jeg sende han en melding. Han ser ikke ut som mors beste barn da med veldig spesielle tatoveringer her og der, til og med èn i ansiktet, men han er så hinsides deilig at jeg kunne hatt sex med han uten følelser inne i bildet, og det er ganske "wild" for meg. 🤣 Han er bare en fryd å se på, maskulin og tøff, lukter litt småkriminell og gærning. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fantasert om at han dominerer meg og kaller meg for den skitne hora hans. Høhø.

Skal sies at jeg har gjort dette før. Altså, send mannen en melding og fortalt han at han er hinsides kjekk. Den ene gangen jeg gjorde det fikk jeg bare "takk:)" tilbake. Ble litt skuffet (hadde håpet at han skulle si "så modig du er som tør å si det uten å kjenne meg" eller noe sånt), men han fikk i det minste høre det. 

Men ja, hopp i det!! Send han den meldingen! Hva har du å tape? At han sier nei? Jaja, la gå. Det kan være MANGE grunner til det. Kanskje han har en annen kvinne i sikte, kanskje han har komplekser og problemer med selvtillit og ikke tør å gå ut med deg, kanskje han bare ikke vil ha kjæreste, kanskje han er aseksuell, kanskje han er skaphomofil, kanskje han skal sone en lang fengselsdom, kanskje han er kriminell sånn som han gærningen jeg sikler etter og ikke ønsker å involvere seg, kanskje han har en usynlig sykdom og skal snart dø, kanskje han skal flytte til utlandet ++++++. Go girl go!!

Anonymkode: a66ad...a69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns du skal hoppe i det. Du risikerer å bli avvist, men det blir aldri noe om du ikke prøver. Om du ikke tør å sende han en melding kan du sende han noen vage hint, for eksempel like et par bilder av han. Dette høres kanskje ikke særlig voksent ut, men det kan fungere om du er redd for å ta initiativ. Det blir som å kaste ut agnet og se om han biter på det. Vekker det interesse i han kan det hende han liker noen bilder tilbake, eventuelt sender deg en melding. Det beste vil nok være å gå rett på og skrive til han fremfor å sende hint som kanskje ikke bærer noen vei. 

Selv har jeg sett meg ut en mann her i nærområdet som jeg har planer om å prøve meg på når jeg føler meg klar for det. Han har åpen profil på sosiale medier, så jeg kommer til å like noen bilder av han, og så vente på en eventuell respons. En annen jeg har fått øynene opp for har dessverre gått inn i et forhold, men så snart jeg ser at han ikke har kjæreste lenger skal jeg sende han en melding. Han ser ikke ut som mors beste barn da med veldig spesielle tatoveringer her og der, til og med èn i ansiktet, men han er så hinsides deilig at jeg kunne hatt sex med han uten følelser inne i bildet, og det er ganske "wild" for meg. 🤣 Han er bare en fryd å se på, maskulin og tøff, lukter litt småkriminell og gærning. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fantasert om at han dominerer meg og kaller meg for den skitne hora hans. Høhø.

Skal sies at jeg har gjort dette før. Altså, send mannen en melding og fortalt han at han er hinsides kjekk. Den ene gangen jeg gjorde det fikk jeg bare "takk:)" tilbake. Ble litt skuffet (hadde håpet at han skulle si "så modig du er som tør å si det uten å kjenne meg" eller noe sånt), men han fikk i det minste høre det. 

Men ja, hopp i det!! Send han den meldingen! Hva har du å tape? At han sier nei? Jaja, la gå. Det kan være MANGE grunner til det. Kanskje han har en annen kvinne i sikte, kanskje han har komplekser og problemer med selvtillit og ikke tør å gå ut med deg, kanskje han bare ikke vil ha kjæreste, kanskje han er aseksuell, kanskje han er skaphomofil, kanskje han skal sone en lang fengselsdom, kanskje han er kriminell sånn som han gærningen jeg sikler etter og ikke ønsker å involvere seg, kanskje han har en usynlig sykdom og skal snart dø, kanskje han skal flytte til utlandet ++++++. Go girl go!!

Anonymkode: a66ad...a69

Det å like noe han legger ut er ikke i seg selv en måte å få kontakt på tenker jeg da. Når dette er en person som er «kjent» i some, og jeg er det ikke, og selv legger ut lite. Kan selvsagt like ting i håp om at han legger merke til at man finnes. Og kommentere litt, og kanskje liker han kommentarene eller svarer på noe av det, men for meg ser jeg ikke for meg at det skulle ha ført til noe tilbake uansett, men det har jo med typen folk og typen kommentarer og typen contentan kommenterer på. Dette er ikke snakk  om noen som «deiliger» seg på Internett.  Og det er litt fjortis for meg å holde på sånn, men jeg er jo enig med deg i at det i det minste er en måte å «gi seg til kjenne» selv om man sikkert drukner i mengden og uansett ikke er interessNt for vedkommende.

bare så oppgitt over meg selv, aldri lykkes på den fronten og når man da endelig oppdager at det fortsatt finnes noen aktuelle der ute så er det noen man ikke kjenner. 

AnonymBruker
Skrevet

Vennina mi gjorde det og hun ble gift med en på fb som hun random sjekket og syntes var kjekk. De ble etterhvert godt kjent, giftet seg og fikk barn sammen. Det er en annen ting at de ble skilt etter noen år, men det var fordi de ikke funka sammen i lengden. 

Anonymkode: fc5dc...8a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du må lese tråden om henne som var forelsket i en raring. Hun fikk det til hun😂

AnonymBruker
Skrevet
Bente1234 skrev (4 timer siden):

Du må lese tråden om henne som var forelsket i en raring. Hun fikk det til hun😂

😂💕

AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er og litt at det blir ikke likevekt; jeg som vanlig person vet hvem han er fordi han figurerer i en slags offentlighet og dermed er det ikke naturlig at han skulle følge meg på some og/eller like ting jeg legger ut. Det er i det minste mer innafor at jeg følger han og liker/kommenterer ting. Så jeg tror jo ikke at vi kommer til å få noe kontakt på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Du ville blitt satt ut? Vi damer får jo meldinger av fremmede menn på sosiale medier nesten ukentlig med meldinger av kaffe, jeg blir like satt ut av det som jeg blir av at himmelen er blå 😆

Derfor sier jeg hvorfor ikke, ts? Eneste jeg tenker av sånne meldinger er ja eller nei, ingenting annet.

Anonymkode: 9b2e1...958

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du ville blitt satt ut? Vi damer får jo meldinger av fremmede menn på sosiale medier nesten ukentlig med meldinger av kaffe, jeg blir like satt ut av det som jeg blir av at himmelen er blå 😆

Derfor sier jeg hvorfor ikke, ts? Eneste jeg tenker av sånne meldinger er ja eller nei, ingenting annet.

Meldinger OM kaffe*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjør vi? Aldri opplevd det jeg😜

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt på et lavere «nivå» med å like og kommentere noen innlegg. Se om du får noen respons. Prøv å få til en chat etter hvert. Å være for rett på og invitere ut av det blå, kan skremme ham bort. 

Anonymkode: 30fe5...343

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ville begynt på et lavere «nivå» med å like og kommentere noen innlegg. Se om du får noen respons. Prøv å få til en chat etter hvert. Å være for rett på og invitere ut av det blå, kan skremme ham bort. 

Hun kan jo starte med et lite «Hei 😊» og se om han responderer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg er enig. Men skjønner ikke helt hvordan det skal komme noe ut av å like eller kommentere noe heller. Synes egentlig det er teit å kommentere på folk man ikke kjenner sine innlegg😜 ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på, du har ikke noe å tape. Verste som skjer er at du blir avvist og får et nei. 

Anonymkode: 9dc92...bb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gjør vi? Aldri opplevd det jeg😜

Jøss

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss

Følte meg ekstremt uattraktiv nå ja

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg var han, ja. En random og han småkjent? 
Joda, blitt bedt ut mange ganger, men da har vi gjerne likt bilder av hverandre og fulgt hverandre først e.l. Altså hatt en åpenbar interresse av noe slag. Blir fortsatt bedt ut selvom jeg har samboer og barn, og det blir jeg satt ut av. Samme hvis jeg ikke hadde hatt peiling på hvem personen var, og som bare plutselig datt inn i mine dm’s. Jeg syns hvertfall det er creepy, men det er kun personlig ;) Ikke sikkert andre tenker det samme! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...