AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Er det slik at det ofte skjer? Jeg mister snart jobben og markedet er ihjelKOKT. Jeg er helt overbevist om at jeg må på nav og få dagpenger som ikke strekker til. Har hatt et ørlite håp om å klare å spare opp litt til bolig, men det ser skikkelig mørkt ut nå. Er det mulig å leve kun på dagpenger når lønna man har fått fra før av er skikkelig dårlig? 164 i timen. Og hva søren gjør man om man ikke finner jobb innen rimelig tid? Anonymkode: 8486a...684
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Ikke mulig med omskolering / bytte bransje f.eks? Mange som skriker etter arbeidskraft Anonymkode: e89b1...69f
Folivora Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Tror ikke du skal være så redd for å ikke få deg jobb. Det ordner seg tilslutt, men ha troen på deg selv 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det slik at det ofte skjer? Jeg mister snart jobben og markedet er ihjelKOKT. Jeg er helt overbevist om at jeg må på nav og få dagpenger som ikke strekker til. Har hatt et ørlite håp om å klare å spare opp litt til bolig, men det ser skikkelig mørkt ut nå. Er det mulig å leve kun på dagpenger når lønna man har fått fra før av er skikkelig dårlig? 164 i timen. Og hva søren gjør man om man ikke finner jobb innen rimelig tid? Anonymkode: 8486a...684 Avsett penger til mat,strøm og boutgifter. Evt abonnenter sier du opp. Ville satt igang ganske raskt med å søke etter jobb. Tar ikke opp forbrukslån til livsopphold!! , da er det bedre å bruke nav nødhjelp, få betalingsutsettelse hos Kreditorer etc. Anonymkode: e89b1...69f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Begynn å tilpasse budsjettet ditt allerede nå til å nærme seg det du får utbetalt som arbeidsledig, så blir overgangen enklere. Det du ikke bruker, spares sånn at du har en buffer. Anonymkode: 9f8b7...a0b 1
Cata Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Kom fort i gang med å søke jobb. Vær forberedt på å måtte flytte dit du får jobb. Si opp alle abonnementer du evt måtte ha og som du kan klare deg uten. Kjøper du "noe dyrt" så se om du finner et billigere alternativ dersom du ikke kan kutte det helt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Flytt på deg! I hjemtraktene mine sliter man med å få nok folk til ulike stillinger, også ufaglærte. Hva er din yrkesbakgrunn? Får du en lav sats av dagpenger bør du forresten sjekke ut om du har krav på bostøtte fra Husbanken. Anonymkode: a0d46...d80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå