Gå til innhold

Kan ikke kose seg med alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min drikker sjelden. Men når han drikker, så drikker han blir full og sovner. Kan ikke kose seg med noen glass. I kveld kom en kompis over. De drakk en halvliter whisky på noen timer. Før i dag hadde han sagt til gutten våres at de skulle spille fotball. Gutten spurte faren om dette etter noen glass. Ja, han skulle bli med han ut å spille fotball. Jeg viste at det ikke kom til å skje. Så jeg tok med meg gutten på burger king. Når vi kom hjem hadde han sovnet.

Er dette normalt?

Jeg drikker sjelden men stopper før jeg blir full. Vi er i slutten av 40 årene. 

Anonymkode: 7d4b8...8dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mannen min drikker sjelden. Men når han drikker, så drikker han blir full og sovner. Kan ikke kose seg med noen glass. I kveld kom en kompis over. De drakk en halvliter whisky på noen timer. Før i dag hadde han sagt til gutten våres at de skulle spille fotball. Gutten spurte faren om dette etter noen glass. Ja, han skulle bli med han ut å spille fotball. Jeg viste at det ikke kom til å skje. Så jeg tok med meg gutten på burger king. Når vi kom hjem hadde han sovnet.

Er dette normalt?

Jeg drikker sjelden men stopper før jeg blir full. Vi er i slutten av 40 årene. 

Han har et alkoholproblem. Han trenger hjelp. Du må ta med barnet og flytte et annet sted i mellomtiden. 

Anonymkode: dd7bb...a42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har et alkoholproblem. Han trenger hjelp. Du må ta med barnet og flytte et annet sted i mellomtiden. 

Selv om dette skjer ett par ganger i året? Han drikker aldri hjemme. Dette er 1 gang han har drukket hjemme på mange år. De gangene han drikker er han hjemme hos venner. Og sovner som regel der 

Han er en snill og god mann og far ellers 

Skrevet

Det er i alle fall ikke innafor at det skjer foran ungen. Om han ikke klarer å drikke uten å bli full så må han la være hjemme. Og dette må dere ha kommunikasjon rundt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv om dette skjer ett par ganger i året? Han drikker aldri hjemme. Dette er 1 gang han har drukket hjemme på mange år. De gangene han drikker er han hjemme hos venner. Og sovner som regel der 

Da er det ikke noe problem da. Skjønner ikke hvorfor du lager denne tråden. Mannen er jo døddrukken rundt barnet ditt. Han holder ikke løfter ovenfor barnet. Avtaler ting i fylla med barnet. Hvis du synes dette er greit, så er det bare å fortsette i samme stil. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns svaret du fikk er å krisemaksimere.. Alle kan ende opp der mannen din var, og så lenge dette ikke skjer ofte ville jeg ikke blitt bekymret. Tror barnet koste seg veldig med mamma på burger king også 😊

Anonymkode: d7947...4df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tullprat.

Fort gjort å beregne litt feil når man ikke er vant til å drikke.

Anonymkode: 1666e...034

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke flytte fra ham. Herregud, så alvorlig er det jo ikke. Han er jo ikke voldelig eller ekkel mot noen av dere, men han har et alkoholproblem. Jeg er helt sikker på at det finnes en hjelpetelefon dere kan ringe. Han må jo innse at han har et problem, først og fremst. Har du snakket med ham om dette på en skikkelig, ikke-anklagende måte? 

Anonymkode: 18e3a...756

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tullprat.

Tullprat å overse at han drikker seg drita foran ungen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det ikke noe problem da. Skjønner ikke hvorfor du lager denne tråden. Mannen er jo døddrukken rundt barnet ditt. Han holder ikke løfter ovenfor barnet. Avtaler ting i fylla med barnet. Hvis du synes dette er greit, så er det bare å fortsette i samme stil. 

Seriøst?! Så ingen her har brutt løfter ovenfor barna??

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke flytte fra ham. Herregud, så alvorlig er det jo ikke. Han er jo ikke voldelig eller ekkel mot noen av dere, men han har et alkoholproblem. Jeg er helt sikker på at det finnes en hjelpetelefon dere kan ringe. Han må jo innse at han har et problem, først og fremst. Har du snakket med ham om dette på en skikkelig, ikke-anklagende måte? 

Det blir som regel verre herfra...

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?! Så ingen her har brutt løfter ovenfor barna??

Drikker meg ikke drita rundt barnet mitt og avtaler ting - så nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Stod vel at når de kom tilbake så hadde han sovnet?

AnonymBruker
Skrevet

JA.

AnonymBruker
Skrevet

Drikker meg ikke drita rundt barnet mitt og avtaler ting - så nei. 

Hvor står det at han drakk seg drita foran barnet?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, min mor har drukket seg drita overfor meg mange ganger. Hadde pappa flyttet oss på et krisesenter av den grunn kan jeg forsikre deg om at det hadde vært et større traume. Jeg og mamma har et nært og godt forhold, da som nå. Hun er bare ikke "flink" med alkohol. Nå drikker hun svært lite (hun er i 70-årene og har bla diabetes).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som regel verre herfra...

Tull og vås.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tullprat.

Enig. Problemet er jo nordmenns forhold til alkohol generelt, hvor det er enten fest eller nada. 

Selvfølgelig har man ikke ett problem med alkohol om man drikker seg overstadig de 2 gangene i året man drikker. Det er jo dessverre slik mange gjør når man ikke er vandt til å drikke alkohol.

Anonymkode: 49928...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pust med magen, TS. Ikke hør på de som krisemaksimerer. Dette skjer sjukt ofte, f.eks i ferier i Syden +++

Det er ikke bra, men du skjermer barnet ditt. Og så må du snakke med mannen din. Det er rett og slett noen som ikke klarer å slutte når de setter i gang. Det er et alkoholproblem, men ikke alkoholisme. Han må lære seg å kjenne etter og stoppe før det går "utfor". Det er ikke umulig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hurra for krisemaksimering! Før du ringer krisesenteret eller en skilsmisseadvokat TS foreslår jeg at du ber mannen om å la være å drikke hjemme så lenge han ikke klarer å stoppe i tide. Da får han heller dra til kompiser de få gangene i året det er aktuelt og komme hjem når han har tørket opp. 
Jeg tipper barna har klart seg helt fint gjennom dette og de kommer til å vokse opp helt uten traumer basert på den ene gangen pappa sa han skulle spille fotball med dem men de i stedet fikk dra på Burger King med mamma. 

Endret av Heisenberg
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...