Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hovedopptaket på master kom jeg inn på 2.valget mitt, og stod som nummer 4 på venteliste til 1.valget mitt. Jeg takket ja til 2.valget (i tilfelle jeg ikke kom inn på førstevalget), samtidig som jeg takket ja til ventelisteplass på 1.valget. I suppleringsopptaket rykket jeg frem til nummer 3 på venteliste. I ettertid har jeg funnet ut at jeg ikke ønsker å gå 2.valget mitt likevel, men jeg har jo ikke mulighet til å takke nei nå. Jeg har et lite håp om at noen som takket ja til mitt førstevalg er i samme posisjon som meg, og at jeg kanskje har en sjans til å komme inn på førstevalget.  

uff, rotete tekst men håper dere forstår greia. Er det flere som har gjort det samme? På grunn av at jeg ikke møter opp til det studiet jeg takket ja til, så er det jo noen fra ventelisten som kommer inn der

Anonymkode: a5666...8b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inne på samordna opptak kan du si nei til plassen du allerede har takket ja til 

Anonymkode: 8e330...82e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Inne på samordna opptak kan du si nei til plassen du allerede har takket ja til 

Anonymkode: 8e330...82e

Det går gjennom søknadsweb 

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

^

AnonymBruker
Skrevet

I opptakene, både nasjonalt og lokalt, overbooker man, slik at man gir tilbud til flere studenter enn det man har plass til. Så det at du trekker deg fra et studie fører ikke nødvendigvis til at en annen søker får plass.

Anonymkode: 0e7ee...c50

AnonymBruker
Skrevet
Anne111 skrev (15 timer siden):

Det går gjennom søknadsweb 

Da sender du opptakskontoret ved skolen en mail hvor du sier fra deg plassen slik at andre som står i kø kan få den.

Anonymkode: 0f350...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...