AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Hei. Jeg er alene m en sønn på 8 år. Far er stort sett ikke tilstede, men hans foreldre har til gjengjeld tidligere stilt opp og ønsket å være en del av min sønns liv. Så fikk jeg kreft for 2 år siden og siden da har det vært nærmest pinlig taust fra både far, farmor og farfar. Nå fyller sønnen min straks år og jeg forventer vel at besteforeldrene sender noen penger etc. men jeg blir bare så SINT over måten de har trukket seg når vi trengte dem som mest. Har ikke sagt noe høyt til dem, men har mest lyst til å sende penger etc i retur hvis det kommer. Burde vel kommentere det, men det er samtidig så vanskelig. Hva ville dere gjort? Stilt dem til veggs og risikere at de trekker seg helt, eller late som ingenting og håpe de etterhvert dukker opp i livet hans igjen? Anonymkode: a78a0...428
Frk Midnattsol Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Vel, jeg tenker at jeg ville ikke ønsket at slike mennesker skulle få muligheten til å påvirke mitt barn i særlig stor grad med samvær eller på annet vis. De har veldig klar visst verdier som ikke er forenelig med hva jeg ønsker at jeg selv skal ha, og som jeg ønsker å overføre til mitt barn. I min "verden" stiller man bestandig opp for andre når det virkelig gjelder, og mennesker som reagerer med å stikke når man virkelig trenger hjelp, vil jeg ikke ha nevneverdig nær meg og min familie. På den andre siden, så har du et barn som sikkert mange mener burde ha kjennskap og kontakt med sin familie, men begrepet "familie" er ikke nødvendigvis bestandig det som er "gullstandarden". Man kan ha mange mennesker i livet til seg selv og sitt barn som man ikke er tilknyttet med blodsbånd, men som har de verdier og normer man ønsker at man selv og sitt barn skal ha rundt seg. Tenker at du må sette deg ned å skikkelig veie for og imot hva du selv ønsker, og hva du selv kjenner er greit for deg å ha i deres liv og tilværelse. Du virker som en god mor, og jeg tenker at du kan ta gode avgjørelser for ditt barn. Vet at mange nok vil påpeke at ditt barn bør få ha kontakt med sin biologiske familie, men det er ikke bestandig at det er til det beste. 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Du sender ikke barnets gaver i retur. Anonymkode: 84f5f...929 25
indigob Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sender ikke barnets gaver i retur. Anonymkode: 84f5f...929 Helt enig. Det er ikke ts sine gaver. Tipper sønnen vil være glad for dem. Virker mer om at hun vil hevne seg enn å glede sønnen sin hvis hun gjør det. 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Hva med å spørre hvorfor de trakk seg unna i det du fikk kreft? Uavhengig av gaven? Anonymkode: ba414...a51 13
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Folk takler sånt forskjellig. Men du skal jo ikke straffe ungen for det.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å spørre hvorfor de trakk seg unna i det du fikk kreft? Uavhengig av gaven? Anonymkode: ba414...a51 Ja jeg burde vel det, men er feig.. og fortsatt svak etter behandling. Orker rett og slett ikke å ta tyren ved hornene… 😔 men jeg skal selvfølgelig ikke straffe barnet ved å sende penger i retur.. Blir bare så skuffet og såret.. Anonymkode: a78a0...428 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Men har du sagt du vil ha hjelp da? Jeg blir så oppgitt over alle som klager over at folk burde hjulpet med ditt og datt, og bare forventer at de helt ut av det blå skal tenke på og gjøre alt man ønsker seg. På den annen side er folk som får hjelp men ikke skal ha noe av at svigers blander seg i alt. Det er jaggu ikke lett å trå rett for disse besteforeldrene. Hvis du vil ha hjelp så kontakter du dem og spørs om hjelpe. Du sender ikke barnets gaver i retur, det er bare smålig. Det er ikke sønnen din sin feil at du forventer hjelp uten å spørre, og så er forbannet når hjelpen du ikke har spurt etter ikke dukker opp. At du fikk sønn med en fjott er bare ditt eget valg, syns heller du skal være glad besteforeldrene faktisk har stilt opp. Din egen familie da? De er gullegod og gjør alt du trenger uten å spørre? Anonymkode: ad055...032 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men har du sagt du vil ha hjelp da? Jeg blir så oppgitt over alle som klager over at folk burde hjulpet med ditt og datt, og bare forventer at de helt ut av det blå skal tenke på og gjøre alt man ønsker seg. På den annen side er folk som får hjelp men ikke skal ha noe av at svigers blander seg i alt. Det er jaggu ikke lett å trå rett for disse besteforeldrene. Hvis du vil ha hjelp så kontakter du dem og spørs om hjelpe. Du sender ikke barnets gaver i retur, det er bare smålig. Det er ikke sønnen din sin feil at du forventer hjelp uten å spørre, og så er forbannet når hjelpen du ikke har spurt etter ikke dukker opp. At du fikk sønn med en fjott er bare ditt eget valg, syns heller du skal være glad besteforeldrene faktisk har stilt opp. Din egen familie da? De er gullegod og gjør alt du trenger uten å spørre? Anonymkode: ad055...032 Dette! Anonymkode: 38983...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har du sagt du vil ha hjelp da? Jeg blir så oppgitt over alle som klager over at folk burde hjulpet med ditt og datt, og bare forventer at de helt ut av det blå skal tenke på og gjøre alt man ønsker seg. På den annen side er folk som får hjelp men ikke skal ha noe av at svigers blander seg i alt. Det er jaggu ikke lett å trå rett for disse besteforeldrene. Hvis du vil ha hjelp så kontakter du dem og spørs om hjelpe. Du sender ikke barnets gaver i retur, det er bare smålig. Det er ikke sønnen din sin feil at du forventer hjelp uten å spørre, og så er forbannet når hjelpen du ikke har spurt etter ikke dukker opp. At du fikk sønn med en fjott er bare ditt eget valg, syns heller du skal være glad besteforeldrene faktisk har stilt opp. Din egen familie da? De er gullegod og gjør alt du trenger uten å spørre? Anonymkode: ad055...032 Wtf???? Har jeg sagt at jeg ikke har bedt om hjelp??? Nei!! jeg har tryglet om hjelp, men de har snudd ryggen til oss fullstendig! og nei- min egen familie er ikke perfekte, men de sender i det minste en sms og spør hvordan vi har det! Anonymkode: a78a0...428 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg burde vel det, men er feig.. og fortsatt svak etter behandling. Orker rett og slett ikke å ta tyren ved hornene… 😔 men jeg skal selvfølgelig ikke straffe barnet ved å sende penger i retur.. Blir bare så skuffet og såret.. Anonymkode: a78a0...428 Du må jo spørre om hjelp da. Kanskje de trodde dere trengte tid. Anonymkode: 4dbed...fac 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): hans foreldre har til gjengjeld tidligere stilt opp og ønsket å være en del av min sønns liv. Så fikk jeg kreft for 2 år siden og siden da har det vært nærmest pinlig taust fra både far, farmor og farfar. 👆 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men har du sagt du vil ha hjelp da? Jeg blir så oppgitt over alle som klager over at folk burde hjulpet med ditt og datt, og bare forventer at de helt ut av det blå skal tenke på og gjøre alt man ønsker seg. På den annen side er folk som får hjelp men ikke skal ha noe av at svigers blander seg i alt. Det er jaggu ikke lett å trå rett for disse besteforeldrene. Hvis du vil ha hjelp så kontakter du dem og spørs om hjelpe. Du sender ikke barnets gaver i retur, det er bare smålig. Det er ikke sønnen din sin feil at du forventer hjelp uten å spørre, og så er forbannet når hjelpen du ikke har spurt etter ikke dukker opp. At du fikk sønn med en fjott er bare ditt eget valg, syns heller du skal være glad besteforeldrene faktisk har stilt opp. Din egen familie da? De er gullegod og gjør alt du trenger uten å spørre? Anonymkode: ad055...032 I alle dager. Prøv å les hovedinnlegget. Anonymkode: e1469...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Wtf???? Har jeg sagt at jeg ikke har bedt om hjelp??? Nei!! jeg har tryglet om hjelp, men de har snudd ryggen til oss fullstendig! og nei- min egen familie er ikke perfekte, men de sender i det minste en sms og spør hvordan vi har det! Anonymkode: a78a0...428 Du trenger ikke banne Anonymkode: 4dbed...fac 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men har du sagt du vil ha hjelp da? Jeg blir så oppgitt over alle som klager over at folk burde hjulpet med ditt og datt, og bare forventer at de helt ut av det blå skal tenke på og gjøre alt man ønsker seg. På den annen side er folk som får hjelp men ikke skal ha noe av at svigers blander seg i alt. Det er jaggu ikke lett å trå rett for disse besteforeldrene. Hvis du vil ha hjelp så kontakter du dem og spørs om hjelpe. Du sender ikke barnets gaver i retur, det er bare smålig. Det er ikke sønnen din sin feil at du forventer hjelp uten å spørre, og så er forbannet når hjelpen du ikke har spurt etter ikke dukker opp. At du fikk sønn med en fjott er bare ditt eget valg, syns heller du skal være glad besteforeldrene faktisk har stilt opp. Din egen familie da? De er gullegod og gjør alt du trenger uten å spørre? Anonymkode: ad055...032 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette! Anonymkode: 38983...cf7 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må jo spørre om hjelp da. Kanskje de trodde dere trengte tid. Anonymkode: 4dbed...fac TS sier jo at de plutselig kuttet kontakten da hun ble syk for to år siden. Det er ikke "skal ha hjelp med ditt og datt" eller noen som tror de trenger tid i form av null kontakt i to år. Det er å bli kuttet ut. Anonymkode: e1469...9c3 10
-lykke- Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Uff, dette hørtes helt jævlig ut. Tøff du er som har gått gjennom alt dette på egenhånd samtidig som du har tatt deg av barnet ditt! 👏💪 Synes alle som svarer ufint her kan ta seg en bolle. Man skjønner vel at ts har det fryktelig tungt og føler seg sviktet på vegne av barnet sitt. Hun blåser ut. Jeg tror ikke hun hadde sendt tilbake gavene, er vel bare slikt man sier i frustrasjon - nettopp fordi hun ikke klarer å si fra om oppførselen deres. Men jeg synes du skal si fra, ts. Prøv å ikke si det i sinne, men si rett ut at denne tiden har vært beintøff for både deg og sønnen din. Og at dere begge så gjerne skulle hatt litt støtte fra dem. Si at dere begge har blitt lei dere for det. Spør hva det er som har gjort at de trakk seg slik tilbake. Jeg har selv sviktet en venninne som mistet moren sin da vi var veldig unge (i begynnelsen av 20-årene). Jeg visste rett og slett ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Tenker fortsatt mye på det den dag i dag og skammer meg for det. Mulig besteforeldrene til gutten din også følte det på samme måte? På den annen side er de godt voksne og det er snakk om deres eget barnebarn, så jeg tenker nesten at det er utilgivelig av dem. Men samtidig kan det være greit å høre hva de har å si. Kanskje de igjen kan få et godt forhold til barnebarnet sitt? Ønsker deg alt det beste! Og håper du har blitt frisk eller er på bedringens vei. Igjen - jeg synes du er drittøff! Tar av meg hatten for deg. 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 -lykke- skrev (1 minutt siden): Uff, dette hørtes helt jævlig ut. Tøff du er som har gått gjennom alt dette på egenhånd samtidig som du har tatt deg av barnet ditt! 👏💪 Synes alle som svarer ufint her kan ta seg en bolle. Man skjønner vel at ts har det fryktelig tungt og føler seg sviktet på vegne av barnet sitt. Hun blåser ut. Jeg tror ikke hun hadde sendt tilbake gavene, er vel bare slikt man sier i frustrasjon - nettopp fordi hun ikke klarer å si fra om oppførselen deres. Men jeg synes du skal si fra, ts. Prøv å ikke si det i sinne, men si rett ut at denne tiden har vært beintøff for både deg og sønnen din. Og at dere begge så gjerne skulle hatt litt støtte fra dem. Si at dere begge har blitt lei dere for det. Spør hva det er som har gjort at de trakk seg slik tilbake. Jeg har selv sviktet en venninne som mistet moren sin da vi var veldig unge (i begynnelsen av 20-årene). Jeg visste rett og slett ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Tenker fortsatt mye på det den dag i dag og skammer meg for det. Mulig besteforeldrene til gutten din også følte det på samme måte? På den annen side er de godt voksne og det er snakk om deres eget barnebarn, så jeg tenker nesten at det er utilgivelig av dem. Men samtidig kan det være greit å høre hva de har å si. Kanskje de igjen kan få et godt forhold til barnebarnet sitt? Ønsker deg alt det beste! Og håper du har blitt frisk eller er på bedringens vei. Igjen - jeg synes du er drittøff! Tar av meg hatten for deg. Tusen takk for varmt og godt svar! Synes bare dette er utrolig trist og vondt.. Er jo ikke det at jeg trenger så mye praktisk hjelp, men bare det å vite at sønnen min har dem HVIS jeg mot formodning skulle dø hadde betydd ALT. Desverre ble det heller et svik som forsterket min angst for min sønns videre liv… Anonymkode: a78a0...428 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #17 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for varmt og godt svar! Synes bare dette er utrolig trist og vondt.. Er jo ikke det at jeg trenger så mye praktisk hjelp, men bare det å vite at sønnen min har dem HVIS jeg mot formodning skulle dø hadde betydd ALT. Desverre ble det heller et svik som forsterket min angst for min sønns videre liv… Anonymkode: a78a0...428 Du må stole på at skulle det skje, så vil bv finne et egnet hjem til han. Skjønner at det ikke er løsningen du ønsker, men det finnes mange fine fosterforeldre. Anonymkode: 4dbed...fac 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Wtf???? Har jeg sagt at jeg ikke har bedt om hjelp??? Nei!! jeg har tryglet om hjelp, men de har snudd ryggen til oss fullstendig! og nei- min egen familie er ikke perfekte, men de sender i det minste en sms og spør hvordan vi har det! Anonymkode: a78a0...428 Det står ingen steder i startinnlegget ditt at du har bedt om hjelp. Du får ringe dem da og spørre hvorfor de har sluttet å svare på henvendelser eller ta kontakt, og om de er interessert i kontakt med barnebarnet. Men det høres jo noe snodig ut at din egen familie kan "slippe unna" med en sms om hvordan du har det, mens hans foreldre får eder og galle for å ikke stille opp. Stiller din familie opp? Hvis ikke, hvorfor er du ikke sint på dem? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for varmt og godt svar! Synes bare dette er utrolig trist og vondt.. Er jo ikke det at jeg trenger så mye praktisk hjelp, men bare det å vite at sønnen min har dem HVIS jeg mot formodning skulle dø hadde betydd ALT. Desverre ble det heller et svik som forsterket min angst for min sønns videre liv… Anonymkode: a78a0...428 Men hvis du mot formodning skulle dø, har ikke din sønn din familie? Anonymkode: ad055...032 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #19 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men har du sagt du vil ha hjelp da? Jeg blir så oppgitt over alle som klager over at folk burde hjulpet med ditt og datt, og bare forventer at de helt ut av det blå skal tenke på og gjøre alt man ønsker seg. På den annen side er folk som får hjelp men ikke skal ha noe av at svigers blander seg i alt. Det er jaggu ikke lett å trå rett for disse besteforeldrene. Hvis du vil ha hjelp så kontakter du dem og spørs om hjelpe. Du sender ikke barnets gaver i retur, det er bare smålig. Det er ikke sønnen din sin feil at du forventer hjelp uten å spørre, og så er forbannet når hjelpen du ikke har spurt etter ikke dukker opp. At du fikk sønn med en fjott er bare ditt eget valg, syns heller du skal være glad besteforeldrene faktisk har stilt opp. Din egen familie da? De er gullegod og gjør alt du trenger uten å spørre? Anonymkode: ad055...032 Hvis en person får kreft så sier det seg vel selv at den personen kan ha behov for noe hjelp? Det er virkelig en fæl diagnose å få! Vanligvis ville jeg ikke vært uenig i innlegget ditt, men noen situasjoner er så ekstreme at personer som havner i disse situasjonene ikke skal behøve å spørre om hjelp, altså. Anonymkode: c81ec...aae 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis en person får kreft så sier det seg vel selv at den personen kan ha behov for noe hjelp? Det er virkelig en fæl diagnose å få! Vanligvis ville jeg ikke vært uenig i innlegget ditt, men noen situasjoner er så ekstreme at personer som havner i disse situasjonene ikke skal behøve å spørre om hjelp, altså. Anonymkode: c81ec...aae Nei, det sier seg ikke selv. Jeg har to i min nærmeste krets som har fått kreft og behandling siden jul, ingen av de har hatt behov for noe annet enn handling og lett husarbeid. Handling løste seg ved å bestille varer på døren, husarbeid har de spurt om hjelp til. Kreft er ikke ensbetydende med at du er sengeliggende og neste ikke i stand til å røre deg, det er høyst variabelt hvordan både tilsand og behov er. Derfor, hvis man vil ha hjelp så må man si fra og spørre. Anonymkode: ad055...032 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå