Gå til innhold

Hva gjør dere hjemme på dagtid i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna er opptatt med sitt og husvasken og andre plikter er gjort? Altså innomhus, ikke aktiviteter som er ute av huset. 

jeg kjeder meg sånn. Klarer ikke se tv på dagtid, så det er utelukket, og jeg har ingen hobbyer som del av livet. Trenger litt inspirasjon!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leser

ser tv

Går tur

Anonymkode: 01c5f...e35

AnonymBruker
Skrevet

Kryssord

suduko

strikking

fargelegging

male/pusse opp

lese bok

lytte til radio/lydbok/hørespill

Rydde i skuffer og skap

hekle

Anonymkode: 69577...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Leser bok. Sitter med iPaden. Skrudd sammen noen nye småmøbler. Soler meg på terrassen. Går turer. Mindre ryddeprosjekt. 

Anonymkode: 39155...919

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kryssord

suduko

strikking

fargelegging

male/pusse opp

lese bok

lytte til radio/lydbok/hørespill

Rydde i skuffer og skap

hekle

Fargelegging er kanskje ikke dumt! Takk for tipset! Noen fargeleggingsbøker du anbefaler?

AnonymBruker
Skrevet

Strikker, leser, syr, spiller gitar eller piano, synger, trener, gjør yoga, tegner, fargelegger, lener og koser med kattene og hunden, lager mat, baker, mediterer, syr i lær, henger på internett… 

Jeg kjeder meg aldri.

Anonymkode: 17f1d...a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker den tiden når ungene har lagt seg, pliktene er gjort og vi bare har egentid! Jeg leser bøker, eller så ser vi en serie sammen, han gamer litt, jeg chatter med venninner. I sommer har vi ikke reist og bare vært hjemme. Vi har malt og pusset opp, og på kvelden kan jeg finne på å gå over arbeidet og rette på ujevnheter. 

Elsker hvilepuls og nerpå tilværelse, og savner overhodet ikke de somrene hvor vi har styrt med flyturer, hotell og basseng. Blir nok hjemme neste år også. Tar dagsturer med ungene, og det har vært varmt og godt og de koser seg. 

Anonymkode: 9a38a...51a

AnonymBruker
Skrevet

Ser på serie, leser bok, sitter på tlf, spiser noe godt sammen med mannen, 

Anonymkode: 32b7a...b56

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Trolltunga said:

Fargelegging er kanskje ikke dumt! Takk for tipset! Noen fargeleggingsbøker du anbefaler?

Den hemmelige hagen er jo populær. Søk på mindfullness + fargelegging, da kommer mye opp. Så velger du den med bilder som appellerer mest til deg😊Personlig liker jeg best små detaljer, ikke store flater. Og pusling er jo gøy også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Den hemmelige hagen er jo populær. Søk på mindfullness + fargelegging, da kommer mye opp. Så velger du den med bilder som appellerer mest til deg😊Personlig liker jeg best små detaljer, ikke store flater. Og pusling er jo gøy også. 

Pusling gjorde jeg i lockdown, så litt mettet på det etter sju stk. Skal rett og slett skaffe meg fargeleggingsbok. Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Husarbeid, avslapning i hagen når sola er gått vekk.

Anonymkode: 47713...70f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg elsker den tiden når ungene har lagt seg, pliktene er gjort og vi bare har egentid! Jeg leser bøker, eller så ser vi en serie sammen, han gamer litt, jeg chatter med venninner. I sommer har vi ikke reist og bare vært hjemme. Vi har malt og pusset opp, og på kvelden kan jeg finne på å gå over arbeidet og rette på ujevnheter. 

Elsker hvilepuls og nerpå tilværelse, og savner overhodet ikke de somrene hvor vi har styrt med flyturer, hotell og basseng. Blir nok hjemme neste år også. Tar dagsturer med ungene, og det har vært varmt og godt og de koser seg. 

Anonymkode: 9a38a...51a

Jeg savner den tiden med kveldene for meg selv.

Anonymkode: 47713...70f

Skrevet

Gaming, serie og masse MASSE søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så langt i dag plukket 3 liter bringebær og laget syltetøy av bærene. Ryddet i blomsterkassene på terrassen og luket i hagen. Har også satt en brøddeig. 

Nå drikker jeg te og kikker litt på nett, mens jeg moter meg opp til å vaske badet. 

Jeg elsker å plukke bær, for meg er det meditasjon. Tidlig formiddag i ferien og lite andre folk ute. Helt stille selv rett ved boligfeltet.

Tidligere i uka var jeg blåbær og badetur.  Fra april til oktober har jeg alltid med badetøy i en rompetaske på tur.  

Anonymkode: 983ef...956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva brukte du dagene til før du fikk barn? :klo:

Og hva har du tenkt å fylle dagene med  når barna etterhvert forlater redet?

Fargeleggingsbøker resten av ditt liv…?

Anonymkode: 466b4...cc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Netflix 

Anonymkode: 31b64...05f

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunga skrev (23 timer siden):

Når barna er opptatt med sitt og husvasken og andre plikter er gjort? Altså innomhus, ikke aktiviteter som er ute av huset. 

jeg kjeder meg sånn. Klarer ikke se tv på dagtid, så det er utelukket, og jeg har ingen hobbyer som del av livet. Trenger litt inspirasjon!

Diller med interiøret 😅 pynter, fikser ting, kaster og rydder. Holder på med blomster, hagen. Strikker litt (nybegynner). Leser, litt forskjellige ting  

Anonymkode: 37353...9e3

Skrevet

Tenker på korleis eg skal utføre pliktene neste dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva brukte du dagene til før du fikk barn? :klo:

Og hva har du tenkt å fylle dagene med  når barna etterhvert forlater redet?

Fargeleggingsbøker resten av ditt liv…?

Anonymkode: 466b4...cc1

Jeg ble mor så ung at jeg ikke hadde noe voksenliv uten henne, så jeg vet ikke hva jeg holdt på med. Nå som hun er i tenårene of snart ute av redet må jeg som sant er finne noe å gjøre uten henne. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke ferie, men mange uker avspasering og har aldri problemer med å finne på ting😊

Liker å strikke, bake, lage mat fra bunnen, rydde i boder, loft og skap. Går på treningsstudio og på tur i skogen, "jobber" i hagen eller med potteplantene. Har lyst til å lære meg å sy klær. Ser endel på TV, men prøver å bli flinkere til å lese bøker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...